Foto: Roberts Jankevics, www.facebook.com/R22FOTO
No 11.-14.oktobrim Itālijā, Sanmarīno, 16.reizi startēja slavenais Leģendu rallijs, kurā katru gadu startē daudz un dažādas bijušās un esošās rallija zvaigznes, kuru rīcībā ir vēsturiskas automašīnas.
Šajās sacensībās sportisti startēja trīs ieskaites klasēs – Vēsturiskajā klasē, kur sportisti brauc uz rezultātu, šova rallija klasē, kur braucēji ātrumposmos var izklaidēt skatītājus un viņu laiks rezultātos neparādās, kā arī ir WRC klase. Jau ziņojām, ka šogad šajā rallijā ar 1985.gada 'Audi Quattro A2' startēja brāļi Ivars un Andris Velmes, kuri tādējādi bija pirmie latvieši, kuri startē šajās sacensībās.
Pirmdien no sacensībām mājās atgriezās brāļi Velmes. Portāls Go4speed uz sarunu aicināja Ivaru Velmi, kurš pastāstīja par šīm sacensībām un spilgtajām emocijām.
Auto mājās atgriezās otrdienas vakarā.
Ivar, esi atgriezies no sacensībām, bet pēc emocijām jūtu, ka esi vēl Itālijā. Kā jums gāja?
Gāja lieliski. Pasākums bija vienreizējs - ko tādu nespēšu aizmirst. Tā atmosfēra, cilvēku laipnība – tas bija kaut kas fenomenāls. Ļoti patika sacensību formāts. Piemēram, nobraucam ātrumposmu, kur līdz nākamajam posmam ir 20 minūtes. Šeit tādu kā oficiālo servisa parku nebija, tāpēc mehāniķi tehnisko busu nolika tuvākajā benzīntankā, kur pa ceļa uz nākamo dopu piestājām, izdarījām, kas darāms, un devāmies tālāk. Pēc tam visas mašīnas devās uz laika kontroli, kur vēlāk tās visas kopā satikās kādā konkrētā vietā. Ļoti patika tas, ka, piemēram, pusdienas visām ekipāžām bija kopā. Katru dienu bija kāda konkrēta un smuka vieta, kur tika uzklāts kopējs galds visiem sportistiem – varējām iet un ēst, ko vēlamies. Varējām aprunājies ar sportistiem u.t.t.Paskatot ātrumposmu kartes, vieni serpentīni.
Jā, ceļi kā pasakā. Ļoti daudz serpentīnu, kur bija gan ātri, gan šauri ceļi. Protams, šādos ceļos ļoti pārkarsa bremzes, tāpēc vietām tās zuda, jo daudz bija jābrauc lejā no kalna. Tas būs jāņem vērā, ja vēl kādreiz brauksim šajā rallijā.
Foto: Roberts Jankevics, www.facebook.com/R22FOTO
Auto sevi pierādīja ļoti labi, jo mums nebija nekādu nopietnu problēmu. Jā, divreiz nolūza ātrumkloķis, tāpēc šajā rallijā sanāca izlaist pusotru ātrumposmu. Taču, ņemot vērā, ka braucām šova klasē, mums par to nekādi sodi netika piešķirti un mēs varējām turpināt braukt.
Paši saviem spēkiem novērsāt defektu?
WRC zvaigznes Miko Hirvonena mehāniķis palīdzēja ar metināšanas darbiem. Pēc tam laikam viņš to pastāstīja Hirvonenam, ka ir palīdzējis mums, jo vēlāk, kad braucām ārā no servisa parka, Hirvonens mūs filmēja (smaida).
Vairāk nekā 150 ekipāžas – dalībnieku autoparks laikam komentārus neprasa.
Jā, tāpēc man atmiņā paliks šis iespaidīgais autoparks, jo daudzi no šiem auto tiešām ir leģendāri, dārgi un vērtīgi. Piemēram, mums pa priekšu brauca ''Mitsubishi Lancer Evo VI''. Sāku runāt, un izrādās, ka tā ir bijusī Tomija Makinena mašīna, kas tika četrus gadus restaurēta, lai tagad pirmo reizi brauktu Leģendu rallijā. Aizmugurē mums brauca ''Toyota Celica'', kura, kā izrādās, ir bijusī WRC čempiona Karlosa Sainsa mašīna, ar kuru savulaik bija braucis arī Juha Kankunens. Tādu auto ar tādu bagātīgu vēsturi šeit bija daudz.
Foto: Roberts Jankevics, www.facebook.com/R22FOTO
Visi bija ļoti laipni, draudzīgi – sveicinās, runā. Domāju, ka mēs šajā rallijā ar savu sniegumu daudziem paliksim atmiņā. Slavenais Audi braucējs Kristofs Klausners nāca mums klāt un teica tā: ''Labi, es šos ceļus gandrīz zinu no galvas, bet tas, kā jūs tajos braucat pirmajā reizē, jūs esat traki. Arī Facebook komentāros pārējie slavenie Audi braucēji rakstīja labus un uzmundrinošus komentārus. Ir ļoti patīkami, ka tiec tā novērtēts.
Arī fanu atbalsts izskatās, ka jums bija ļoti liels.
Jā, tas gan tiesa. Braucu pa ātrumposiem, kad brīžiem tāda sajūta, kā 80-gadu video, kur visi lec virsū mašīnai, māj ar rokām, vicina karogus un gavilē par tevi. Sirreālas sajūtas. Tik daudz autogrāfus pa šīm dienām vēl nebiju devis. Pietika pāris reizes uzgriezt saulīti vai uzdriftēt, ka pēc tam mūs gāza nost no kājām (smejas). Nevarējām pat nobraukt no estakādes – visi stāv priekšā un bildē.
Foto: Roberts Jankevics, www.facebook.com/R22FOTO
Jā, Audi mašīnas šeit skatītājiem patika. Kopā bijām sešas ''Audi Quattro'' mašīnas. Ja mūsu auto bija ap 400 Zs, tad pārējiem Audi - ap 500 Zs.
Laikam tik daudz rokas bremzi savā dzīvē vēl nebiji rāvis?
Tas gan. To darīju ļoti daudz reizes. Pēdējo posmu veicu ar smaidu uz lūpām, un ar pilnu gāzi. Pēdējā posmā no sirds uzbraucu, ka tās riepas pēc tam bija metamas ārā.
Vai nākamreiz plāno braukt ieskaitē?
Ieskaitē pagaidām noteikti nebraukšu, jo ceļi ir sarežģīti, kā arī auto ir jāgatavo daudz nopietnāk. Braucot nākamreiz, zinātu, kas jāuzlabo, bet ieskaitē vēl noteikti nebrauktu. Cik parunāju ar pārējiem braucējiem, tad liela daļa nebrauc ieskaitē tāpēc, lai varētu izbaudīt ceļus un braukt par prieku skatītājiem.
Foto: Roberts Jankevics, www.facebook.com/R22FOTO
Jā, šis ir manas līdzšinējās autosporta karjeras viens no spilgtākajiem brīžiem, ko nekad neaizmirsīšu. Jebkuram ieteiktu kādreiz aizbraukt un izbaudīt šo pasākumu klātienē. Tas ir pasākums, kurš īstai benzīngalvai vismaz reizi dzīvē ir jāapmeklē. Ja būs iespēja, noteikti atgriezīšos, jo tagad zinu, kā šim rallijam ir jāgatavojas un kas jāuzlabo. Ja neizdosies atgriezties kā dalībniekam, noteikti braukšu to skatīties klātienē.
Arī latviešu fanu atbalsts jums klātienē šogad bija kupls.
Jā, Vispirms gribu teikt lielu paldies visiem atbalstītājiem, faniem, draugiem un ģimenei par atbalstu. Noteikti gribu teikt lielu paldies “Grantiņi 1”, Baltica shipping, Raap, Radex, HCR, Sia Jass, Jānim Krustam, Kasparam Šimkus, portālam Go4speed un visiem pārējiem par atbalstu, kas ļāva piedalīties šajā rallijā. Paldies arī tiem 20 draugiem, kuri bija un atbalstīja mūs klātienē – gan trasē, gan labojot auto. Domāju, ka ar savu sniegumu un mūsu faniem tagad daudzi zinās, kas ir Latvija un latvieši (smejas). Visu jau nevar stāstīt, jo, kas notiek Itālijā, tas paliek Itālijā (veselīgi smejas).