Auto gatavs tālajam ceļam. Foto: Kaspars Šimkus
Jau nākamajā nedēļas nogalē no 11.-14.oktobrim Itālijā, Sanmarīno, 16.reizi startēs slavenais Leģendu rallijs, kurā katru gadu startē daudz un dažādas bijušās un esošās rallija zvaigznes, kuru rīcībā ir vēsturiskas automašīnas, tai skaitā arī leģendārās B grupas automašīnas, kas WRC čempionātā pēc 1986.gada pēc vairākām traģiskām avārijām tika aizliegtas.
Foto: www.flickr.com
Jau ziņojām, ka šogad šajā rallijā ar 1985.gada 'Audi Quattro A2' startēs brāļi Ivars un Andris Velmes, kuri tādējādi būs pirmie latvieši, kuri startēs šajās sacensībās. Trīs dienās sportistiem būs jāveic 12 ātrumposmi (73 km). Pavisam kopā dalību apstiprinājušas
vairāk nekā 150 ekipāžas, kuru vidū ir tādi vīri kā Miko Hirvonens, Kriss Mīke, Kreigs Brīns, Juha Kankunens, Marku Alens, Miki Biasons un daudzi citi.
Šajās sacensībās ir trīs ieskaites klases – Vēsturiskā klase, kur sportisti brauc uz rezultātu, šova rallija klase, kur braucēji ātrumposmos var izklaidēt skatītājus un viņu laiks rezultātos neparādās, kā arī ir WRC klase.
Foto: Kaspars Šimkus
Svētdien ceļu uz Itāliju sāka brāļu sporta automašīna (līdz sacensību norises vietai ir 2400 km), kamēr Ivars un Andris, ar daļu saviem atbalstītājiem (desmit), ceļu uz Itāliju mēros trešdien, bet vēl deviņi draugi pievienosies piektdien.
''Diemžēl jāsāk ar to, ka šajā rallijā mēs nebrauksim uz rezultātu, jo beigās neizdevās nodrošināt to budžetu, kas nepieciešams, lai brauktu šajā klasē (Lai startētu uz rezultātu, dalībniekiem no organizatoriem papildus bija jāiegādājas riepas (apmēram 2000 eiro vērtībā) – aut.). Šoreiz startēsim šova klasē, kur brauksim par prieku sev un skatītājiem – brauksim plati un griezīsim saulītes,” smejoties portālam Go4speed stāsta
Ivars Velme, atzīstot, ka braukšanas stils šajās sacīkstēs būs pavisam savādāks nekā rallijā.
''Protams, pēdējās dienās darba bija padaudz – bija jāsagatavo gan auto, gan arī līdzi jānodrošina rezerves detaļas, kā arī jāatrisina citi jautājumi. Diezgan daudz laika pavadījām, lasot nolikumu, jo, lai startētu šajās sacensībās, katrai klasei bija savi noteikumi, tāpēc bija jābūt pārliecinātiem par visiem 100%, ko var un ko nevar izmantot, lai mūs tur nesagaida kāds nepatīkams pārsteigums.”
Uz jautājumu, vai Ivars pirms došanās uz šo ralliju skatījās citu gadu video, sportists atzina, ka ''Jā, papētīju citu gadu onbordus un citus video no norises vietas, tā kā zinu, kas mūs tur apmēram sagaida. Ceļi būs šauri un līkumaini, taču būs vietas, kur varēs arī uzbraukt nedaudz platāk. Noteikti gribu teikt lielu paldies “Grantiņi 1”, Baltica shipping, Raap, Radex, HCR, Sia Jass, Jānim Krustam, Kasparam Šimkus un visiem pārējiem par atbalstu.”