profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Vaidotas Žala: Pirmais brauciens ar 'Škoda Fabia R5' bija patīkams šoks (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 14.06.2018 - 05:46 Vaidotas Žala: Pirmais brauciens ar 'Škoda Fabia R5' bija patīkams šoks (FOTO)
Foto: Speciāli Go4speed

Šajās brīvdienās startēs Lietuvas rallija čempionāta otrais posms - Rallijs Žemaitija. Šajā rallijā debiju ar ''Škoda Fabia R5'' piedzīvos Vaidotas Žala un Andris Mālnieks, kuri nesen kopā aizvadīja pirmos testus.

Sarunā ar portālu Go4speed Vaidotas neslēpa prieku par jauno auto, kas esot iespaidīgs.

Vaidotas, kādas ir sajūtas pēc pirmajiem testiem ar jauno auto?
Sajūtas fantastiskas. Protams, pirmajos braucienos smaids bija uz lūpām visu laiku. Ir jautri braukt. Tas tāpat kā Dakaras rallijā, kad sākumā braucām ar pašu būvētu auto, bet pēc tam tikām pie ļoti laba ''Toyota Hilux''. Atšķirība bija milzīga. Tās emocijas nevar pat aprakstīt.


Foto: Mantas Dilys

Kādi ir pirmie secinājumi par jauno auto?
Kad tu brauc pa taisni, var just, ka ''Škoda Fabia R5'' tas ātrums nav tik liels kā ''Mitsubishi Lancer Evo'', taču viss pārējais – bremzēšana, vadāmība, precizitāte, paātrinājums, ir kaut kas vienreizējs. To nevar salīdzināt ar Evo. Godīgi sakot, bija neliels, bet patīkams šoks, braucot ar šādu auto. Jā, nav viegli aprast ar šo jauno mašīnu, taču brukšana sagādā lielu baudu. Šai mašīnai nav tik liels griezes moments, tāpēc, lai brauktu ātri, ir jābrauc akurāti un precīzi. Ja brauksi plati un ar sānslīdēm, tad tiks zaudēts laiks un būs problēmas noķert Evo. Tāpat sākumā bija ļoti grūti aprast ar bremzēšanu, jo man ir grūti saprast to, ka ar R5 auto tagad varu bremzēt uz pusi vēlāk nekā ar Evo.

Kā aizritēja sadarbība ar Andri Mālnieku?
Šie bija ne tikai pirmie testi ar jauno auto, bet arī pirmie nopietnie testi mūsu sadarbībai. Testos bija divi ātrumposmi, kas bija jaunums gan man, gan Andrim. Šie ceļi bija nepārredzami un ātri, taču mūsu sadarbība noritēja lieliski. Viņš lasīja laikā un precīzi. Spēju visu uztvert, kā nākas. Pēc testiem biju pilnībā apmierināts. Tagad man lielākās raizes būs par to, kā un cik ātri spēšu saprasties ar jauno auto, jo par stūrmani man šaubu un jautājumu nav.

Būs interesanti salīdzināt tavus laikus ar konkurentu rezultātiem.
Jā, šis rallijs man būs liels jautājums. Esmu ieintriģēts, jo pats gribu uzzināt, kāds būs mūsu patiesais ātrums sacensībās, salīdzinot ar testiem. Gribu uzzināt, cik ātri esam, salīdzinot ar pārējiem braucējiem, kuriem jau ir pieredze ar šāda veida tehniku.


Foto: Mantas Dilys

Kāds ir mērķis gaidāmajam rallijam?
Ar šo mašīnu mēs nevaram iziet uz startu, lai domātu tikai par finiša sasniegšanu un pieredzes krāšanu. Protams, sasniegt finišu ir svarīgi, tāpēc centīsimies braukt ātri, taču bez riska. Darīsim visu, lai spētu pacīnīties par augstu rezultātu.

Arī Andris Mālnieks portālam atzina, ka "Protams, jaunais auto ir iespaidīgs. Visvairāk pārsteidza bremzēšanas iespējas, kad vari bremzēt ļoti vēlu. Tāpat arī nelīdzenie ceļi – ar Evo varbūt būtu jāpiebremzē, bet ar šo auto vari braukt droši pāri. Lai arī testi aizritēja labi, zinu, ka pirms starta stress būs, bet tas ir normāli, jo ir daudz jaunu lietu, tai skaitā stenogramma angļu valodā. Taču ar lielu nepacietību gaidu ralliju un ceru, ka mums izdosies veiksmīgs rallijs.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png