profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Mārtiņš Sesks: 'Rally Sarma' izmantojām 'Kurzemnieku stratēģiju'

Mārtiņš Jankovskis 12.02.2018 - 23:23 Mārtiņš Sesks: 'Rally Sarma' izmantojām 'Kurzemnieku stratēģiju'
Foto: Artur Kukuskin photography.

Gulbenes novadā aizvadīts šīs sezonas sniegotākais un aukstākais Latvijas rallija posms - “Rallijs Sarma 2018”, kuru LMT Autosporta Akadēmijas ekipāža Mārtiņš Sesks un Renārs Francis paveica kā visātrākā vienas ass piedziņas ekipāža, izcīnot uzvaru Latvijas rallija čempionāta ieskaitē LRC3 klasē. Otrajā vietā finišēja SRT komandas pilots Olivers Solbergs, kurš pēc diviem ātrumposmiem bija klases līderis.

Pēc rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja abus pilotus.

Uz jautājumu, kāpēc ekipāža no sākuma bija lēnāka, bet beigās spēja saņemties un apsteigt konkurentus, Mārtiņš smejot saka: ''Mēs to nosaucām par Kurzemnieku stratēģiju (smejas). Bet, ja nopietni, pirmajos divos posmos negāja braukšana, jo nevarēju aprast ar apstākļiem. Ceļi bija ļoti sniegoti, taču apstākļi visiem bija vienoti. Otrajā ātrumposmā ieslīdēju grāvī, tāpēc sanāca būt iedzinējiem. Taču tad ar treneri izrunājām, kā un ko darīt tālāk, kas arī deva rezultātu, jo atlikušajos septiņos posmos sanāca sadzīt zaudēto un beigās izcīnīt pārliecinošu uzvaru,'' stāsta Mārtiņš Sesks, kurš piebilda, ka šajā rallijā tika izmantoti divi stili – piesardzīgais un agresīvais.

Ar sezonas pirmajiem diviem rallijiem Mārtiņš ir apmierināts, taču tagad jāsāk gatavoties ERČ posmiem. ''Kopumā ar ziemas sezonu esam apmierināti – divi ralliji un divas uzvaras. Darbs tika ieguldīts liels, bet jāiet uz priekšu. Jau pēc nepilna mēneša sāksies Eiropas rallija čempionāta sezona, kurai jāsāk gatavoties.''


Foto: No Olivera Solberga arhīva

Ļoti nopietni rallijam Sarma gatavojās Olivers Solbergs, kurš aizvadīja divu dienu testus. Solbergs ar savu sniegumu šajā posmā bija apmierināts. ''Rallijs bija labs. Esmu priecīgs, ka ātrums, salīdzinot ar Alūksnes ralliju, bija ātrāks. Diemžēl dažas kļūdas liedza man pacīnīties ar Sesku par uzvaru klasē, bet kopumā esmu apmierināts ar ralliju. Ceļi bija vienreizēji, arī sniega bija daudz. Pirms trases pierakstīšanas aizvadījām divu dienu testus, kur daudz strādājām pie trases pierakstīšanas, kā arī vēlāk, kad pierakstījām trasi, skatījāmies video, lai kārtīgi pārbaudītu trasi. Tāpēc jāsaka, ka ieguldījām daudz darba, lai sagatavotos šim rallijam. Kas pietrūka, lai noķertu Mārtiņu? Pieredze. Sākumā mēs viņu apsteidzām un bijām līderi, bet tad es dažos posmos kļūdījos un zaudēju daudz laika. Tāpat priekšdienām daudz jātrenējas braukšanā pa tumsu, kur Mārtiņam zaudēju daudz laika,'' portālam atklāja Olivers Solbergs.

Taču sportists ir apņēmības pilns pacīnīties ar Sesku par uzvaru klasē. ''Tagad jāgaida piemēroti apstākļi un jāgatavojas vasaras rallija sezonai. Padoties netaisos un jācīnās līdz galam,'' tā Solbergs, kurš piebilda, ka šogad centīsies aizvadīt arī testus Zviedrijā, kur viņš varot testēties, taču sacensībās Solbergs juniors pagaidām turpinās braukt tikai Latvijā.


Foto: Dāvids Kokainis

LMT AA komandas vadītājs Dainars Dambergs uzskata, ka laikapstākļi Gulbenē bija piemēroti ziemas rallijam: ''Ļoti patīkams rallijs un lieliski laikapstākļi. Pirmie ātrumposmi bija ar sniegu uz trases un sākumā bija nedaudz grūtāk pabraukt, bet tas bija visiem braucējiem. No malas skatoties varēja redzēt, ka sākumā mūsu ekipāža nevarēja iebraukties, jo ceļa segums nebija kā pierasts – ciets un pieblietēts. Pēc tam Mārtiņš veiksmīgi adaptējās, viņš ir ieguldījis lielu darbu, tāpēc arī rezultāti ir labi. Tomēr mums vēl būs jāstrādā, lai sasniegtu labus rezultātus ERČ posmos, jo Eiropas trases atšķiras no mūsējām.''

Komandas Trenera Ulda Brieža komentārs par aizvadīto ralliju bija sekojošs: ''Sākumā Mārtiņš nevarēja atbrīvoties un darīt visu, lai sev palīdzētu braukt ātri. Pēc pirmajiem ātrumposmiem izrunājām pamata lietas, lai spētu koncentrēt uzmanību uz galvenajiem uzdevumiem, kuri palīdzēs perfekti sajust segumu un auto. Ekipāža to izmainīja un turpinājumā izdevās sasniegt daudz labākus rezultātus.” U. Briedis atzīst, ka tālu nav arī ERČ posms Azoru salās un ziemas periodā komanda ir pamatīgi pastrādājusi, aizvadot labu sagatavošanas posmu. “Lai cik mēs būtu gatavi - jāņem vērā, ka tas jau ir pēc mēneša un Latvijā gatavoties grunts braukšanai vēl nebūs iespējams, tāpēc turpināsim strādāt ar stenogrammas treniņiem un fizisko sagatavotību.''

LRČ3 klases kopvērtējums:
1. Mārtiņš Sesks/Renārs Francis, 33
2. Oliver Solberg/Veronica Gulbæk Engan, 27
3. Rasmus Uustulnd/Kauri Pannas, 20
4. Ruairi Marcus Bell/Henry Kerr Darren Garrod, 12
5. Raul Hernández/Rogelio Peñate Lopez, 9
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png