Foto: No sportista privātā arhīva
Kanādas rallija čempionāta noslēdzošajā posmā ''Big White Winter Rally'' uz starta izgāja Māris Neikšāns/Līga Kotāne, kuri ar Production klases ''Mitsubishi Evo VIII'' spēja izcīnīt trešo vietu absolūti un pirmo klasē. Sarunā ar portālu Go4speed Māris atzina, ka šis bija interesants piedzīvojums un jauna pieredze. Sportists neslēpj, ka viņa plānos ir atgriezties un ar Open klases mašīnu pacīnīties par vēl augstāku rezultātu.
Māri, tev šajā rallijā bija jauna stūrmane. Cik viegli vai grūti jums bija kopā sastrādāties?
Jā, diemžēl uz šo ralliju netika mans stūrmanis Anrijs Jesse, taču prieks, ka manam piedāvājumam piekrita Kanādā dzīvojošā Līga Kotāne, kura nu jau pāris sezonas brauc par stūrmani Kanādas čempionātā. Neskatoties uz Līgas nelielo pieredzi rallijā, ar saviem pienākumiem viņa lieliski tika galā. Vietām gan neuztvēru informāciju un nācās atlaist gāzi, taču uz otro sacensību dienu sastrādājāmies labi.
Foto: No sportista privātā arhīva
Bildēs skatoties, tur laikam bija īsts ziemas rallijs ar sniegu un lielām kupenām.
Tā arī bija un mēs varējām izbaudīt īstu ziemas ralliju ar sniegu un kupenām. Daļa ātrumposmu bija augstāk kalnos, virs mākoņiem, tur sniegs bija daudz. Daži ātrumposmi bija zemāk. Tur vairāk uz ceļa bija ledus, tāpēc vajadzēja spēlēties ar riepām un mēģināt atrast labāko riepu izvēli un spiedienu.
Vai ar rezultātu esi apmierināts?
Neskatoties uz to ka man autosportā ir liela pieredze, šajā rallijā bija daudz jauna un nezināma. Es šogad nebiju sēdējis sporta mašīnā un diemžēl arī testus pirms rallija neizdevās veikt, jo komandas bāzes vietā sniega nebija. Pirms rallija sanāca izbraukt tikai Shakedown. Šo visu ņemot vērā, uzskatu, ka rezultāts ir labs un augstāks šoreiz nebija iespējams. Turklāt priekšpēdējā sekcijā radās problēmas ar auto elektroniku un līdz finišam dzinējs strādāja tikai uz trīs cilindriem, tāpēc zaudējām daudz laika līderiem. Taču galvenais uzdevums bija izbaudīt šo pasākumu, braukt savā tempā, nepieļaut kļūdas un uzkāpt uz pjedestāla! Viss sanāca pēc plāna un par to esmu ļoti priecīgs.
Foto: No sportista privātā arhīva
Kā tevi uzņēma šajā rallijā?
Ļoti patīkami. Tiku labi uzņemts gan no braucēju, gan no organizatoru puses. Visiem bija interesanti, ka jauns braucējs no Eiropas pievienojies čempionātam, ka ir iespēja apmainīties ar pieredzi, salīdzināt spēkus trasē. Lielākā daļa mani uztvēra kā profesionālu sportistu un gaidīja rezultātu. Bieži nācās atkārtot, ka nu jau vairākus gadus nebraucu, ka esmu atbraucis piedalīties prieka pēc, gūt jaunus iespaidus, emocijas, nevis par katru cenu cīnīties par pjedestālu.
Vai esi domājis šeit braukt vēl kādu reizi?
Ir plāns atgriezties, bet jau ar spēcīgu Open klases auto un uz grants seguma, kas man ir pierastāks, nekā ziemas rallijs ar ielas riepām (smejas).
Vai, braucot ar Open klases auto, tu spētu pacīnīties par uzvaru absolūtajā ieskaitē?
Uzvarētāju Antuanu Lestažu, kurš kļuva par desmitkārtējo Kanādas rallija čempionu, apbraukt nebūtu viegli. Viņš šos ceļus zina ļoti labi, viņam ir liela pieredze un laba sportiskā forma, arī mašīna ir laba. Viņam ir visi nosacījumi, lai Kanādā brauktu ātrāk par visiem. Arī otrās vietas ieguvējs Brendons Semenuks ir pasaulē slavens downhill riteņbraucējs. Viņš ļoti labi izjūt mašīnu, ceļu, saķeri, trajektoriju, un pēdējos divos gados ir uzkrājis labu rallija pieredzi, lai būtu ātrs. Amerikānis Koners Martels, kurš bija nedaudz ātrāks par mani, līdz ieskrēja kupenā un izstājās, arī ir ātrs rallijkrosa braucējs, taču ar mazu rallija pieredzi. Domāju, ja es būtu labi sagatavojies un aizvadījis testus, tad ar līdzvērtīgu auto es spētu ar šiem braucējiem cīnīties.