profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Māris Neikšāns: Ir plāns atgriezties Kanādā, bet jau ar spēcīgāku auto

Mārtiņš Jankovskis 14.12.2017 - 20:02 Māris Neikšāns: Ir plāns atgriezties Kanādā, bet jau ar spēcīgāku auto
Foto: No sportista privātā arhīva

Kanādas rallija čempionāta noslēdzošajā posmā ''Big White Winter​ Rally​'' uz starta izgāja Māris Neikšāns/Līga Kotāne, kuri ar Production klases ''Mitsubishi Evo VIII'' spēja izcīnīt trešo vietu absolūti un pirmo klasē. Sarunā ar portālu Go4speed Māris atzina, ka š​is​ bija interesant​s​ piedzīvojums un jauna pieredze. Sportists neslēpj, ka viņa plānos ir atgriezties un ar Open klases mašīnu pacīnīties par vēl augstāku rezultātu.

Māri, tev šajā rallijā bija jauna stūrmane. Cik viegli vai grūti jums bija kopā sastrādāties?
Jā, diemžēl uz šo ralliju netika mans stūrmanis Anrijs Jesse, taču prieks, ka manam piedāvājumam piekrita ​Kanādā dzīvojošā ​Līga Kotāne​, kura ​nu jau pāris sezonas brauc par stūrmani Kanādas čempionātā. ​Neskatoties uz Līgas nelielo pieredzi rallijā, ar saviem pienākumiem viņa lieliski tika galā. V​ietām gan neuztvēru informāciju un nācās atlaist gāzi,​ taču ​uz otro sacensību dienu sastrādājāmies labi.


Foto: No sportista privātā arhīva

Bildēs skatoties, tur laikam bija īsts ziemas rallijs ar sniegu un lielām kupenām.
Tā arī bija un mēs varējām izbaudīt īstu ziemas ralliju ar sniegu un kupenām. ​Daļa ātrumposmu bija augstāk kalnos, virs mākoņiem, tur sniegs bija daudz. ​Daži ātrumposmi bija zemāk. Tur vairāk​ uz ceļa​ bija ledus, tāpēc vajadzēja spēlēties ar riepām​​ un mēģināt atrast labāko riepu izvēli​ un spiedienu​.

Vai ar rezultātu esi apmierināts?
Neskatoties uz to ka man autosportā ir liela pieredze, šajā rallijā bija daudz jauna un nezināma. ​E​s šogad nebiju sēdējis sporta mašīnā​ un diemžēl arī testus pirms rallija neizdevās ​veikt​, jo komandas bāzes vietā sniega nebija. Pirms rallija sanāca izbraukt tikai Shakedown​. Šo visu ņemot vērā, uzskatu, ka rezultāts ir labs un augstāks šoreiz nebija iespējams. Turklāt priekšpēdējā sekcijā radās problēmas ar auto elektroniku un līdz finišam dzinējs strādāja tikai uz trīs cilindriem, tāpēc zaudējām daudz laika līderiem. Taču galvenais uzdevums bija izbaudīt šo pasākumu, braukt savā tempā, nepieļaut kļūdas un uzkāpt uz pjedestāla!​ ​Viss sanāca pēc plāna un par to esmu ļoti priecīgs.​


Foto: No sportista privātā arhīva

Kā tevi uzņēma šajā rallijā?
Ļoti patīkami​. Tiku labi uzņemts gan no braucēju, gan no organizatoru puses.​ Visiem bija interesanti, ka jauns braucējs no Eiropas​ pievienojies čempionātam, ka ir iespēja apmainīties ar pieredzi, salīdzināt spēkus trasē. Lielākā daļa mani uztvēra kā profesionālu sportistu un gaidīja rezultātu. Bieži nācās atkārtot, ka nu jau vairākus gadus nebraucu, ka esmu atbraucis piedalīties prieka pēc, gūt jaunus iespaidus, emocijas​, nevis par katru cenu cīnīties par pjedestālu.

Vai esi domājis šeit braukt vēl kādu reizi?
Ir plāns atgriezties, bet jau ar spēcīgu Open klases auto un uz grants segum​a​, kas man ir pierastāks, nekā ziemas rallijs ar ielas riepām (smejas). ​

Vai, braucot ar Open klases auto, tu spētu pacīnīties par uzvaru absolūtajā ieskaitē?
Uzvarētāju Antuanu Lestažu, kurš kļuva par desmitkārtējo Kanādas rallija čempionu, apbraukt ​nebūtu​ ​viegli​.​ ​V​iņš šos ceļus zina ļoti labi​, viņam ir liela pieredze un laba sportiskā forma, arī mašīna ir laba​. V​iņam ir visi nosacījumi, lai ​Kanādā​ brauktu ātrāk par visiem. Arī otrās vietas ieguvējs Brendons Semen​u​ks ir​ pasaulē slavens downhill riteņbraucējs​. Viņ​š ļoti labi izjūt ​mašīnu, ceļu, saķeri​, trajektoriju, un pēdējos divos gados ir uzkrājis labu rallija pieredzi, lai būtu ātrs. ​Amerikānis Koners ​ Martels, kurš ​bija nedaudz ātrāks par mani, līdz ieskrēja kupenā un izstājās​, arī ir ​ātrs​ ​rallijkrosa ​braucējs​, taču ar mazu rallija pieredzi​. ​Domāju, ja ​es ​būtu labi sagatavojies un aizvadījis testus, tad ar līdzvērtīgu auto es spētu ar šiem braucējiem cīnīties.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png