profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Reinis Pozņaks: Nākamgad rallijā un rallijsprintā nepieciešamas lielas izmaiņas

Mārtiņš Jankovskis 24.10.2017 - 12:41 Reinis Pozņaks: Nākamgad rallijā un rallijsprintā nepieciešamas lielas izmaiņas
Foto: MVFoto

21.oktobrī Biķernieku kompleksajā sporta bāzē notika LAF Rallija komisijas (RK) Padomes rosināta visa veida rallija disciplīnu (rallijs, rallijsprints, historic) sportistu atvērta diskusija par rallija nākotni un nākamā gada Latvijas rallija čempionātu. Pēc šīs diskusijas portāls Go4speed sazinājās ar FIA un LAF komisāru Reini Pozņaku, kurš pastāstīja, kas šajā diskusijā tika izrunāts un kas mūs sagaida tālāk.

Reini, kā aizritēja šī tikšanās?
Šī tikšanās tika aizvadīta darbīgā un konstruktīvā gaisotnē. Uzskatu, ka šis bija ļoti vērtīgs pasākums. Gan tiesneši, gan sportisti, gan arī organizatori izteica savu sāpi vai problēmu. Sarunas notika bez lieliem strīdiem, un beigās uz papīra tika salikts tas vēlamais modelis, kā rallijs un rallijsprints turpmāk varētu attīstīties. Man liekas, ka manā karjerā šī bija viena no konstruktīvākajām sapulcēm, kas priecē. Neviens nemeklēja vainīgos un nelamājas, bet visi meklēja risinājumu un viens otrā ieklausījās.


Foto: Mārtiņš Vanags, (MV Foto)

Cik daudz dalībnieku piedalījās šajā diskusijā?
Bija diezgan daudz gan rallija, gan rallijsprinta braucēju. Domāju, kopā bija kādi 40 cilvēki, kas ir daudz tādai vienkāršai diskusijai sestdienas dienā. Tātad tiešām šīs problēmas rallija sabiedrībā ir aktuālas.

Kādas bija galvenās problēmas, par kurām šajā sanāksmē tika diskutēts?
Galvenā lieta, ko visi saprata un par ko arī daļēji vienojās, ka ir jāapvieno rallijsprints un rallijs, jo šobrīd tas viss atrodas divās dažādās komisijās. Šī pārvaldība ne vienmēr ir izdevusies sevišķi veiksmīga, jo katrs dzīvoja par sevi. Tāpat tika izrunātas daudzas citas lietas, kas būtu vajadzīgas, lai nākamgad rallijā varētu braukt pēc iespējas vairāk ekipāžu. Ja šīs abas disciplīnas tiks apvienotas, tad paredzams, ka tiks mazināta arī kopējā rallija distance (75 – 80 km). Sacensības paredzēts aizvadīt divas dienas – piektdien trases pierakstīšana un, piemēram, atklāšana, bet braukšana notiktu sestdien. Protams, tika pārrunāts arī degvielas jautājums, kur sportistiem atļautu brīvi izvēlēties degvielu. Tāpat arī klašu sadalījumos plānotas izmaiņas (kopā varētu būt 8 – 10 klases). Klases tiks sadalītas smalkāk, lai būtu godīgāka konkurence. Uzskatu, ka, ja šīs izmaiņas tiks ieviestas, tad dalībnieku skaits noteikti būs vairāk. Arī paši sportisti tā uzskata.

Vai šī apvienošanās ir īslaicīga vai domāta ilgtermiņā?
Ja runājam par sacensībām, tad skaidrs ir tas, ka turpmākos divus gadus rallijs un rallijsprints būs vienās sacensībās, izņemot rallijsprintu Saldus, kas notiks atsevišķi.

Un pēc diviem gadiem?
Idejiski plāns ilgtermiņā ir tāpat iet uz to, lai rallijsprints ir spējīgs pastāvēt atsevišķi. Tam faktiski būtu jābūt masveidīgākajam rallija seriālam. Tā problēma ir tā, ka, ja paliek viens rallijs (ar 80 km), tad nav tāda starpposma starp miniralliju un ralliju. Līdz ar to tas rallijsprints ar saviem 50 kilometriem ir vajadzīgs. Ir jābūt starpsolim.


Foto: Alfonsas Rakauskas

Ja rallijs un rallijsprints nākamgad tiks apvienoti, vai sportisti varēs izvēlēties sev piemēroto distanci?
Jā. Ja kāds rallijsprinta braucējs startē rallijsprinta ieskaitē, bet vēlas veikt pilno distanci, tad viņš to varēs darīt. Bet cits, savukārt, varēs braukt tikai rallijsprintu. Doma ir rallija formātu padarīt tādu, lai maksimāli daudz rallijsprintu braucēju būtu ieinteresēti veikt arī pilno distanci. Šobrīd vēl gan neizdiskutēts palika jautājums, vai gada ieskaites varēs krāt abās disciplīnās vai būs jāizvēlas viena. Šobrīd daudzi rallijsprinta braucēji ir gatavi vienā dienā braukt 80 kilometrus, bet nav gatavi veikt 120 kilometrus divās dienās. Daudzi vēlas, lai sacensības notiktu pēc iespējas kompaktāk un nebūtu izstieptas. Ja uz sacensībām jādodas jau ceturtdien, tad daudzi to nevar atļauties.

Arī skatītāji noteikti iegūs
Tieši tā. Vairāk dalībnieku un mazāk laika būs jāatņem no savām brīvdienām.

Kādas darbības tagad notiks tālāk?
28.oktobrī notiks Standartautomobiļu komisijas (SAK) sanāksme. Redzēsim, kas tur tiks nospriests un cik cilvēki parakstīsies par izmaiņām. Pēc tam jau būs jāgaida, ko nolems prezidijs.

Kā notiks balsošana?
Sāksim ar to, ka paši SAK un RK funkcionāri šo apvienošanos nevar veikt. Ierosinājumam ir jānāk no pašiem sportistiem, tādēļ arī šobrīd vācam sportistu parakstus par šo abu disciplīnu apvienošanu vienā komisijā. Vēlāk šo lūgumu iesniegsim LAF prezidijam, kurš tad arī ir tiesīgs apvienot šīs abas disciplīnas vienā komisijā. Šobrīd bija paredzēts, ka janvārī gan rallijā, gan rallijsprintā notiks padomes vēlēšanas, bet es neredzu jēgu gaidīt līdz janvārim un faktiski zaudēt nākamo sezonu. Krietni vērtīgāk būtu šīs disciplīnas apvienot šobrīd, un nozīmēt šīs komisijas padomes vēlēšanas, kurās tad paši sportisti varētu ievēlēt vadītājus šai komisijai. Bet, protams, visu noteiks prezidija balsojums, tāpēc tagad droši pateikt, ka izmaiņas būs par visiem 100%, es nevaru. Pastāv iespēja, ka prezidijs tomēr nobalsos savādāk (Prezidijā ir 11 cilvēki – aut.), tādēļ mūsu uzdevums ir savākt iespējami daudz atbalstītāju šai apvienošanai un pārliecināt prezidiju par šādu nepieciešamību.


Foto: Mārtiņš Vanags, (MV Foto)

Cik viegli vai grūti būs apvienot šīs abas disciplīnas?
Protams, abās disciplīnās atšķiras gan sportiskie noteikumi, gan sodi, taču tās ir salīdzinoši viegli labojamas lietas. Faktiski šīs abas disciplīnas jau dzīvo kopā.

Noteikti paies zināms laiks, kamēr tiks sagatavoti visi attiecīgie dokumenti.
Jā, bet tas process jau lēnām tiek gatavots, ar domu, ka visas šīs izmaiņas tiešām notiks. Gribu uzsvērt, ka tas nav tā, ka rallija komisija kādam kaut ko grib atņemt. Būtu vienalga, kas nāktu priekšā un veiktu šīs reformas (rallija vai standartkomisijas pārstāvis), bet galvenais, lai tiktu piedāvāts risinājums. Pēc tam tad arī sportisti paši ievēlēs savu tālāko vadītāju. Mēs gribam, lai tas notiek ātri, un lai mēs nezaudētu nākamo gadu.

Kāds nākamgad varētu izskatīties kalendārs?
Būs divi klasiskie ziemas posmi “Alūksne” un “Sarma”, ''Rally Talsi'', ''Rally Liepāja'' (nav vēl skaidrs, vai būs viens vai divi posmi), rallijsprints Saldus. Tāpat ir arī plāns izbraukt ārpus Latvijas, taču šobrīd nezinu, vai būs divi posmi Igaunijā, vai viens Lietuvā un otrs Igaunijā. Varbūt notiks kāds atsevišķs sprinta posms Lietuvā. Ir vairāki varianti.
Komentāri
cedrustropos 25.10.2017 09:01
Gribu piebilst, ka sapulce tiešām bija saturīga un vērtīga un atzīmēt, ka runa gāja par Rallijsprinta, Rallija un Historic apvienošanu vienā komisijā, lai būtu viena pārvaldība (pats esmu PAR) nevis visu seriālu mehānisku vai mākslīgu apvienošanu. Tāpat notiktu katra ieskaite atsevišķi kā ir līdz šim - kas grib brauc Ralliju, kas grib Rallijsprintu. Lai arī paši posmi lielākoties ir kopā (Alūksne, Sarma, Talsi), tie var būt arī atsevišķi (ERC Liepāja vai Saldus). SS garums ap 90 km rallijā un tie paši 50 km RS. Latvija nākamgad nebūs. Pie šāda formāta, pieaugot dalībnieku skaitam, tie var vajadzības gadījumā arī tikt atdalīti bez lieka gemoroja. Tā kaut kā.
puiks 24.10.2017 22:48
tādā ziņā domāju nevajag satraukties. Bet domāju, ka biļešu cenas gan vajadzētu samazināt. Piemēram, netaisīt super duper krutās aproces, kuras saucamais komplekts(1 biļete un reklāmas lapiņa par nākošo ralliju) maksā 15-20Eur, bet pašā dopā pārdot biļetes(izdod kaut kādus mazos taloniņus) pa 2-4Eur/gab. Nav jau starpība vai tu staigā ar savu Gold VIP bļembu ap kaklu un ej cauri kontrolei(ja tāda pagadās) vai vienkāŗši ietu caur to pašu kontroli un samaksā tāpat.
Crabis 24.10.2017 21:17
Vai tas nozīmē, ka nākošgad "Latvija" vairs nebūs?
Un, interesanti, ko iegūs skatītājs no distances saīsināšanas par 30%. Nezinot detaļas, sanāk, ka arī redzēs par 30% mazāk. Vai tomēr plānots ierobežot SS garumus, tādējādi saglabājot SS skaitu un pastiepjot garākus servisa parkus, lai skatītāji varētu pārbraukt?
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png