Gardemeisters un Caune.
Jau ziņojām, ka ''Lõuna-Eesti Ralli 2017'', kas notiks šajā nedēļas nogalē, pēc ilgāka pārtraukuma rallijā startēs bijušais WRC pilots un somu zvaigzne Tonijs Gardemeisters, kurš trasē dosies ar BMW M3 automašīnu. Viņa stūrmanis šajās sacensībās būs Krišjānis Caune. Lai arī Caune rallijā brauca kā pilots, pēdējā laikā viņš diezgan labi tiek galā arī ar stūrmaņa pienākumiem.
Sarunā ar portālu Go4speed Krišjānis pastāstīja daudz interesantu lietu, kā arī atklāja to, ka viņi ar Gardemeisteru šogad bija plānojuši braukt Somijas WRC.
Kā jūs ar Toniju nonācāt līdz šādai sadarbībai?
Ar Toniju mūsu ceļi krustojās, pateicoties RE Autoclub komandai un Elbakjanu dinastijai, kuri vēlējās izveidot spēcīgu braucēju sastāvu pagājušā gada Pasaules kausa posmam rallijreidā, Krievijā. Kā pilots tika uzaicināts Tonijs Gardemeisters, kurš iepriekš komandā bija pildījis gan testa pilota funkciju, gan arī startējis vairākos Pasaules kausa posmos, gatavojot savu Dakāras programmu. Diemžēl vienā no posmiem viņš guva muguras traumu, kas lika viņam pārtraukt sportista gaitas uz kādu laiku. Kā stūrmani komandai bija vēlme piesaistīt Latvijas sportistu un, tā kā man ir starptautiskā pieredze, kā arī iepriekš ar šo komandu esmu startējis rallijreidā Parīze-Dakāra, komanda uzrunāja mani.
Gardemeisters un Caune rallijreidā. Foto: RE Autoclub
Cik atceros, jūsu sadarbība izvērtās gana laba.
Jā. Acīmredzot, pagājušā gada sacensībās ar Toniju sastrādājāmies pietiekami labi, jo pēc tām sekoja piedāvājums startēt vēl kādās kopīgās sacensībās. Patiesībā mums vajadzēja startēt pagājušā gada Somijas WRC rallijā WRC2 kategorijā, ko nolēmām pārnest uz šo gadu, lai nebūtu pārlieku liela gatavošanās steiga. Taču, tā kā Tonijam šogad ir līgums ar Toyota Gazoo WRC komandu, diemžēl arī šī gada Pasaules posmu mums nācās atcelt. Nolēmām - "let's have a race for fun - (braucam prieka pēc)" (smaida). Tā nu mēs iziesim uz starta Igaunijā, jo tas ir vienīgais posms, uz kuru Tonijs šogad tiek kā pilots.
Pats esi braucis rallijā kā pilots, bet tagad būsi stūrmanis tāda augsta līmeņa pilotam. Bailes nav?
Man ir gana liela stūrmaņa pieredze gan klasiskajā rallijā, gan citās disciplīnās, turklāt, ar Toniju jau esam braukuši kopā, tādēļ esmu mierīgs par gaidāmo posmu. Bet, jā, stenogramma angļu valodā diez gan kardināli atšķiras no tās, ko lietoju, kad pats braucu. Montekarlo vienā posmā arī lasīju stenogrammu, kas, savukārt, bija krievu valodā, kas arī bija citādi strukturēta. Tas ir ļoti interesanti - redzēt šīs atšķirības un paanalizēt pilotu skatījumu uz ceļu.
Gardemeistera auto pirms starta.
Ko sagaidi no šī rallija?
Es patiešām sagaidu "race for fun" jeb jautru sacīksti. Ne par velti nolēmām startēt ar BMW, aizmugures piedziņas auto. Tiesa, tam ir 330Zs (smaida).
Varbūt ir doma kaut kad pašam atkal sēsties pie rallija auto stūres?
Esmu ļoti pateicīgs "Lielajam Arhitektam", ka viņš man devis tādu vestibulāro sistēmu, lai varētu braukt gan pie stūres, gan blakus, jo zinu, ka daudzi piloti nespēj būt stūrmaņi. Es ļoti izbaudu abas šīs pozīcijas, jo katrā no tām ir nianses, kas dod piepildījumu. Kā pilots augstākajā līmenī diez vai vēl braukšu, varbūt, tik savam priekam kādas mazāka mēroga sacensības. Taču kā stūrmanis gan vēl labprāt startētu iespējami augstākajā līmenī.
Gardemeisters trasē
Kā gāja testos?
Testus igaunijā aizvadījām ar divām TGS Worldwide komandas automašīnām - ''BMW M3'', ar kuru braucām mēs, un ''Skoda Fabia R5'', kuru pilotēja Kalle Rovanpera. Sākotnēji mēs ar Toniju veicām vairākus stenogrammas treniņus, lai aprastu ar niansēm un ritmu, bet pēcāk veicām aptuveni trīs kilometrus garo testa ātrumposmu jau sporta režīmā. Pēc pirmajiem pāris braucieniem Tonijs veica regulējumus bremzēm un piekarei. Diemžēl vienā no braucieniem radās sarežģījums ātrumkārbā, kā rezultātā nolēmām noņemt to un izjaukt, lai viss "slēgtos" gludi. Tādējādi šādas testa dienas lieti noder.
Kādas bija sajūtas braukt ar Toniju un BMW?
Tonija stenogramma brīžiem ir vienkārša, bet viltīgās vietas viņš pieraksta ļoti skrupulozi. Pielāgojas apstākļiem un sajūt auto viņš sasodīti ātri, kas man kā stūrmanim dod lielu baudu. Manuprāt, arī Tonija braukšanas stils un BMW skaņa būs skatāma rallija faniem.
Caune testos ar Rovanperu.
Varbūt izdevās testos izbraukt arī ar Rovanperu?
Jā, man bija iespēja veikt testus arī ar Kalli Rovanperu un viņa WRC2 kategorijas auto. Jāsaka, ka ar šo ''Skoda Fabia R5'' auto viss notiek tik ātri un stabili, ka brīžiem pat kļūst neinteresanti (smejas). Protams, ka šis auto ar Kalli pie stūres ir izcils komplekts.