Foto: R.A. Rally Photos
Jau ziņojām, ka ar latviešu ekipāžas Jāņa Vorobjova/Ivo Pūķa (''Mitsubishi Mirage'') uzvaru Rokišku pilsētas apkārtnē Lietuvā noslēdzās Lietuvas čempionāta un ''Baltic Rally Trophy'' 4. posms "Samsonas Rally Rokiškis". Pēc rallija portāls Go4speed aprunājās ar Ivo Pūķi, kurš par aizvadīto ralliju, kur ekipāžas vidējais ātrums bija 120 km/h, pastāstīja plašāk.
Ivo, kā jums gāja rallija pirmajā dienā?
Jāsāk ar to, ka pirms rallija nolija lietus, tāpēc apstākļi, it sevišķi pirmajā posmā, kur segums bija gan asfalts, gan grants, bija ļoti viltīgi, jo bija jābrauc pa mežu, kas ikdienā netiek izmantots. Šo posmu ļoti rūpīgi sarakstījām. Pat rallija dienā no rīta mēs vēlreiz pārgājām pāri viltīgajām vietām un pieprecizējām tās. Iespējams, varējām nobraukt ātrāk to posmu, bet, kā vēlāk redzējām, tad Vitautas Švedas un citi tajā posmā kļūdījās un pat izstājās. Pārējie dopi bija strādājami un lielas problēmas mums nesagādāja.
Pēc pirmās dienas bijāt līderi, taču lietuvieši turpat vien bija aizmugurē.
Jāsaka, ka lietuvieši gan šajā, gan arī iepriekšējos posmos ir ļoti ātri. Konkurence pēdējos gados Lietuvā ir ļoti nopietna. Uzskatu, ka konkurences līmenis viņiem šobrīd ir augstāks nekā Latvijā.
Foto: NJFoto
Taču arī otrā diena jums izdevās laba, kas beigās ļāva uzvarēt.
Otrajā dienā zinājām, ka cīņa būs smaga un sīva, jo vietējie braucēji pirms rallija tajā reģionā aizvadīja testus. Turpat blakus bija arī abi spēcīgie somu braucēji, tāpēc zinājām, ka, ja gribam cīnīties par uzvaru, būs jācīnās. Prieks, ka tas arī izdevās, lai arī bija kļūdiņas, kur es varēju ātrāk un precīzāk nolasīt kādu līkumu.
Kas jums beigās notika, ka kļuvāt lēnāki?
11.posmā starts bija parakts, tāpēc vairākiem braucējiem tur bija problēmas – Jocius un Notkus norāva pusasis, bet mums salūza diferenciālis, tāpēc mums vilka tikai viens aizmugurējais kreisais ritenis. Tā mēs braucām divus dopus. Par laimi, mums bija iekrāts minūtes pārsvars, kas arī ļāva beigās uzvarēt, lai arī vienu brīdi likās, ka netiksim līdz finišam.
Paskatījos vidējos ātrumus, kas bija augsti. Jums pat vienā posmā vidējais ātrums bija gandrīz 140 km/h.
Dēļ mums arī saīsināja to septīto posmu, jo pirmajā reizē, kad veicām to posmu (SS5), mūsu vidējais ātrums bija 139 km/h. Cik sapratu, tad tajā posmā pirms tam jau bija avārija, tāpēc organizatori negribēja riskēt un saīsināja to posmu. Bet kopumā ceļi bija ļoti ātri, ar ko arī izskaidrojamas daudzās avārijas. Lai brauktu ātri un precīzi, daudz ko izteica ekipāžas laba sadarbība.
Cik izskatījās, tad bija daudz nepārredzamu tramplīnu, kas dažiem sagādāja problēmas
Tas reljefs bija līdzīgs Madonai – ceļi iet pāri tramplīniem, no kuriem daži ir nepārredzami. Mūsu stenogrammā bija ļoti daudz vārds – tramplīns, tāpēc šis rallijs nedaudz atgādināja ātros Somijas ceļus.
Jānis Vorobjovs/Ivo Pūķis. Foto: Andriaus Lauciaus
Cik jums bija lielākais ātrums?
Mums Top ātrums bija 201 km/h, bet vairākas reizes posmos bija ap 180 km/h. Cik izdevās parunāt ar īru sportistiem, tad viņiem šis ātrums likās pārāk traks.
Sanāk, ka jums šī Lietuvā ir jau otrā uzvara pēc kārtas.
Jā, tā sanāk, un liels prieks par to. Esam apmierināti. Pats pasākums bija ļoti labi noorganizēts – gan konkurence spēcīga, gan arī apbalvošanas ceremonija ar ''We are the Champions'' dziesmu un salūtu. Ļoti skaisti.
Kurš rallijs jums būs nākamais?
Precīzi nezinu vēl, bet zinu, ka noteikti brauksim septembra sākumā Elektrēnu rallijā.