Foto: Neiksans Rally Sport
Trešdien kļuva zināms, ka FIA pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieks, jēkabpilietis Reinis Nitišs, kopā ar stūrmani Māri Neikšānu, startēs ''Rallijs Latvija'', kas 22.-23. jūlijā norisināsies Jūrmalā, Tukumā un Biķernieku trasē.
Ja debijas reizē Nitišs rallijā startēja ar priekšpiedziņas R2 klases auto, tad nākamnedēļ sagaidāmi jauni izaicinājumi. Grants un asfalta seguma rallijā jēkabpilietis startēs ar N4 klases ''Mitsubishi Lancer Evo IX'' pilnpiedziņas automašīnu, ko sagatavos un apkalpos ''Neiksans Rally Sport'' komanda.
Sarunā ar portālu Go4speed Reinis pastāsta, kā viņš nonāca līdz tam, ka atkal startēs rallijā, kā arī jēkabpilietis pastāstīja, kādas ir galvenās atšķirības starp priekšpiedziņas un pilnpiedziņas automašīnām.
Reini, kā tu nonāci līdz tam, ka startēsi Rallijā Latvija?
Zinot savu kalendāru, ik pa laikam skatos, kad ir brīvāks un kur var piedalīties. Bija doma startēt Talsu rallijā, taču nedaudz par vēlu visu izdomāju, tāpēc nepaspēju visu sakārtot. ''Rallijs Latvija'' laikā man ir brīvs, tāpēc sarunāju ar Māri Neikšānu, ka brauksim kopā, pie kā arī aktīvi tagad strādājam.
Pirms tam rallijā debitēji ar priekšpiedziņas auto, bet tagad startēsi ar pilnpiedziņas Evo IX? Kā tev liekas, kā būs braukt ar pilnpiedziņu, kur jauda un ātrumi būs lielāki?
Mēs jau esam aizvadījuši vienus testus ar Evo IX un, protams, viss ir savādāk, nekā tas bija ar priekšpiedziņas Ford. Bija grūti uzreiz pēc rallijkrosa pielāgoties rallija mašīnai. Taču stenogrammu tagad bija vieglāk sastādīt. Pirms rallija aizvadīsim vēl vienus testus pēc kuriem domāju, ka būšu vēl vairāk pielāgojies un apradis ar pilnpiedziņas rallija auto.
Kā tu vari salīdzināt braukšanu ar priekšpiedziņu un tagad ar pilnpiedziņu?
Kustības, pamatlietas un doma ir vienāda – uzņemt augstu ātrumu un mēģināt to pēc iespējas ilgāk un augstāk noturēt (smaida). Protams, Evo IX ir labāks uzrāviens, vairāk iemetienu un lielākas sānslīdes. Ja ar priekšpiedziņu braukšana vairāk bija taisna, tad šeit ar Evo IX līkumos jābremzē laicīgāk un jāspēj paredzēt, cik auto tālu var aizslīdēt.
Reinis Nitišs/Māris Neikšāns. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Tas, ka tavs stūrmanis būs Māris Neikšāns, laikam tev dod lielāku drošības sajūtu, jo, zinot viņa pieredzi, viņš tev var dot padomus gan par braukšanu, gan stenogrammu.
Protams. Sarakstot trasi, viņš jau zina un var piekoriģēt stenogrammu, ja esmu kaut ko ne tā uzrakstījis. Braucot pa trasi, viņš zina manu tempu, tāpēc, ja esmu nedaudz aizrāvies, tad viņš māk mani nedaudz piebremzēt, lai nomierinos. Protams, kad tāds cilvēks sēž blakus, tu jūties drošāk.
Kādi rezultāti bija testos?
No sākuma bija lielāka nedrošības sajūta, kā arī bremzes bija vairāk uzkarsušas, jo bieži gribējās ar kreiso kāju piesēdināt auto (smejas), taču beigās, kad Māris nedaudz pielaboja pāris nianses, tad varēju braukt brīvāk un plūdenāk. Arī rezultāts tad palika labāks.
Kāds ir mērķis šim rallijam?
Mērķis - ātri un līdz galam (smejas). Kā sportists es zinu, ka pēc ātrumposmiem vēršu vaļā rezultātus un skatīšos, kur es esmu, salīdzinot ar pārējiem. Bez tā neiztikt.
Tevi sagaida kārtējais izaicinājums.
Jā, un es to ar nepacietību gaidu. Tā ir N grupa, kur startēs vēl vairāki braucēji, tāpēc varēs salīdzināt savu laiku ar citu braucēju rezultātiem. Pateicoties saviem atbalstītājiem, kas nodrošina mūsu startu rallijā, varēšu izbaudīt lieliskas brīvdienas. Brauksim un cīnīsimies. Šis man būs ļoti labs treniņš un jauna pieredze. Taču, izejot uz starta, vienmēr cenšos izdarīt maksimumu.
Nitišs testos: