profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Velme: Tagad zinu, ko nozīmē braukt bez restriktora - 'Audi Quattro' gāja 'kosmosā'

Mārtiņš Jankovskis 25.04.2017 - 23:20 Velme: Tagad zinu, ko nozīmē braukt bez restriktora - 'Audi Quattro' gāja 'kosmosā'
Foto: Māris Stiprais

Aizvadītajās brīvdienās noslēdzās Maskavas rallija šovs, kurā pirmo reizi startēja brāļi Ivars un Andris Velmes. Līdz pat pēdējam ātrumposmam brāļi cīnījās par uzvaru savā klasē un par vietu uz goda pjedestāla absolūtajā ieskaitē, taču noslēdzošajā posmā pārsprāga ''Audi Quattro'' riepa, tādējādi brāļiem liedzot pacīnīties par vietu uz goda pjedestāla.

Pēc sacensībām portāls Go4speed uz sarunu aicināja Ivaru, lai par aizvadītajām sacīkstēm uzzinātu vairāk. Lai arī rezultāts nebija tāds, uz kādu ekipāža cerēja, Ivars piebild, ka pašas sacīkstes viņam ļoti patika.

Kā kopumā patika šīs sacīkstes?

Sacensības bija lieliskas. Ļoti patika attieksme, jo par mums visu laiku rūpējās. Gribētu teikt lielu paldies Timuram Kafarovam un Klimam Baikovam. Visu laiku tikām uzpasēti, lai mums viss būtu kārtībā. Patīkami. Arī ar dzīvošanu un transfēru vis bija vislabākajā kārtībā.


Foto: Māris Stiprais

Kā patika Maskava?
Skaista, liela pilsēta. Pats centrs ļoti tīrs un sakopts, bet divus trīs kilometrus ārpus Maskavas jau mainās kontrasts. Iekrita acīs tas, ka visu laiku dzirdamas sirēnas un redzami automašīnu konvoji, kas kaut kur ved valsts vīrus. Sastrēgumi lieli – ja tu gribētu atbraukt pie manis vakarā, tad tu reāli atbrauktu no rīta puses (smejas). Visu laiku visas joslas stāv. Mašīnu un cilvēku tur ļoti daudz. Arī metro – kursē ik pēc divām minūtēm, bet visu laiku pilni. Vēl iekrita acīs tas, ka lielveikalos un metro bija stingras pārbaudes – jāiziet cauri skenēšanas aparātam, kā arī policisti pārbaudīja visiem somas. Tāpat neredzējām miskastes, jo viņi baidās, ka kāds tajās var atstāt kaut kādu spridzekli.

Diemžēl rezultāts beigās nebija tāds, uz kādu cerējāt.
Jā, rezultāts šoreiz nebija tāds, kādu gribējām, bet, manuprāt, braukšana bija ļoti laba. Ja godīgi, tad biju šokā par rezultātu pēc Shakedown posma, kur bijām trešie absolūti. Pēc pirmā apļa bijām trešie absolūti, bet diemžēl noslēdzošajā posmā mūs piemeklēja neveiksme.

Pēdējā posmā gāji uz pilnu banku?
Pirms starta bija doma, ka jāiet uz pilnu banku un jāvinnē klasē, un jāmēģina pacīnīties par vēl labāku rezultātu absolūtajā ieskaitē. Kad redzēju, kad izstājās otrās vietas ieguvējs Novikovs, bija vēl lielāks azarts, tāpēc vilku ne pa jokam. Dabūju pat pāris reizes ielikt sestajā pārnesumā. Domājām, ka varbūt izdodas apdzīt arī pirmās vietas ieguvēju.


Foto: Māris Stiprais

Un tad jūsu skrējienu apturēja caurā riepa...
Jā, riepa pārsprāga. Nezinu, varbūt pa lielu spiediens bija. Bija tā, ka es pēc pirmā apļa gribēju likt aizmugurējās riepas uz priekšu, jo tām riepām nebija nodilušas kantes. No sākuma jau tā kā pārliku, bet beigās tomēr pieņēmu lēmumu likt atpakaļ, kā bija. Diemžēl vēlāk arī kreisajā pusē uzsprāga priekšējā riepa. Iespējams, ja samainītu, riepa nepārsprāgtu, bet, kā būtu, ja būtu.

Vai nevarēja ar to cauro riepu braukt līdz galam?
Līdz tai vietai braucām perfekti – viss bija kārtībā, jo braucām daudz labāk un precīzāk nekā pirmajā sekcijā, jo trase jau bija zināma. Brīdī, kad braucām uz apmēram 120 km/h, riepa uzsprāga. Tobrīd likās, ka ritenis nolūzis, jo mūs norāva no ceļa nost. Apstājos, pakustināju ratu un sapratu, ka riepa ir tukša, bet ratam viss kārtībā. Kad taisījos kāpt iekšā auto, brālis Andris jau bija aizskrējis aiz nepārredzamā līkuma rādīt OK zīmi. Kamēr atsaucu viņu atpakaļ, kamēr piesprādzējāmies un sākām braukt, zaudējām daudz laika.

Ja būtu neapstājušies un brauktu līdz galam, kas zina, kā viss beigtos
Jā, tieši tā. Ja turpinātu braukt tālāk, iespējams, vismaz trešo vietu klasē izcīnītu, taču sitiens bija tik spēcīgs, ka likās, ka viss ir beidzies. Ja būtu jutis, ka riepa laiž, brauktu līdz galam nedomājot. Bet, kā ir, tā ir.


Foto: Māris Stiprais

Interese par jūsu auto bija liela?
Jā, interese bija liela. Bija vairāki fani atbraukuši no Krievijas otra gala, lai speciāli paskatītos uz mūsu auto (smejas). Manuprāt, trīs cilvēki visu dienu nostāvēja pie mūsu auto servisa zonā – uzdeva jautājumus, bildējās u.t.t.

Kā bija braukt bez restriktora?
Ļoti jautri un ātri. Auto gāja ļoti jaudīgi. Tā pa īstam bez restriktora vēl nebiju braucis, taču tagad zinu, ko tas nozīmē (Smejas). Iet kosmosā. Ņemot vērā, ka garajā posmā bija jābrauc trīs apļi, tad sanāca noķert A grupas Subaru. Taču es tur neko nezaudēju – kā gāju ar piekto, tā neatminoties aizgāju garām. Pieci līkumi un viņu vairs spoguļos neredzēju (smaida).

Kas Latvalam īsti notika?
Viņš norāva pusasi. Ņemot vērā, ka viņam nebija līdzi rezerves pusass, viņš bija spiests izstāties. Viņš teica, ka viņam esot bijis viss jauns uzlikts, tāpēc nedomāja, ka kaut kas varētu atgadīties.


Sarunas ar somu rallija zvaigznes Jari-Mati Latvalas tēvu. Foto: Māris Stiprais

Kā patika viņa auto?
Foršs autiņš. Cik parunāju ar viņu, tad Latvala atzina, ka šī neesot īstā Tomija Makinena WRC mašīna, jo tā tika pārdota. Šī bija īsta replika, bet ar ļoti daudzām lietām no WRC auto.

Varbūt pēc šī pasākuma saņēmāt vēl kādu piedāvājumu?
Jā, mūs organizatori uzaicināja piedalīties Krievijas rallija kausa noslēdzošajā posmā, kas notiks Ingušijā. Arī sola apmaksāt ceļa izdevumus, bet par to sarunājām, ka runāsim vēlāk. Arī šī pasākuma organizatori atzina, ka nākamgad grib mūs redzēt atkal uz starta saraksta.

Tālāk Talsu rallijs?
Jā, jāsāk lēnām gatavoties Talsiem.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png