profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Igauņi solās būt ātri, A.Neikšāns sēžas stūrmaņa krēslā

Mārtiņš Jankovskis 09.02.2012 - 18:37 Igauņi solās būt ātri, A.Neikšāns sēžas stūrmaņa krēslā
Māris Neikšāns/Ringolds Bērziņš. Foto: Artūrs Igaveņš

Sestdien un svētdien Apes un Gulbenes ceļos tiks dots starts otrajam Latvijas rallija čempionāta posmam. Lai arī šis rallijs ir vecs un ar senām tradīcijām, šogad rallija organizatori parūpējušies par jauniem un neredzētiem ātrumposmiem. Pirmajā dienā rallijā iekļauti jauni ceļi, kas noteikti var ieviest zināmas korekcijas kopvērtējuma tabulās. Otrajā dienā būs daži posmi, kas jau kādreiz veikti, taču būs arī jauni posmi. Portāls jau vēstīja, ka uz starta kopā stāsies 100 dalībnieki, kuru vidū būs daudz spēcīgu igauņu braucēju.

Aivis Egle, kurš pirmajā posmā palika piektais, atzīst, ka šajā rallijā mērķis ir cīņa par goda pjedestālu. ''Mūsu ekipāžai gaidāmajā rallijā ir dota iespēja pierādīt pietiekoši konkurētspējīgu ātrumu, lai spētu cīnīties par goda pjedestālu.''


Aivis Egle. Foto: Artūrs Igaveņš

Priecīgā noskaņojumā uz Sarmas ralliju dodas OKartes Autosporta Akadēmijas (OAA) rallija komanda, jo Kārlis Nebars/Gundars Berķis ir LRČ līderi R2 kategorijā, bet OAA izvirzījusies vadībā komandu vērtējumā. ''Protams, uzvara Lietuvā mums ļāvusi noticēt saviem spēkiem," atzīst Kārlis Nebars. ''Tomēr Gulbenes un Apes apkārtnes ceļi nesīs mums daudz ko jaunu - piemēram, būs lielāki ātrumi. Centīsimies nostartēt pēc iespējas labāk, taču pārgalvīgi nebūsim."


Kārlis Nebars. Foto: Artūrs Igaveņš


Tikmēr Nebara komandas biedrs Mārcis Ķenavs sola cīnīties par uzvaru. ''Kļūdīties vairs nedrīkst," iesāk Mārcis Ķenavs. ''Lietuvā pierādījām, ka varam pabraukt ļoti ātri, un tāds pats sniegums jārāda arī Gulbenē. Uz ''Sarmu" būsim labā formā - cīnīsimies par uzvaru!"

Iespējams, viens no favorītiem uz uzvaru absolūtajā ieskaitē būs igaunis Sīms Plangi, kurš sevi visai skaļi pieteica Alūksnes posmā, kad tikai finišā par mata tiesu nācās atzīt Jāņa Vorobjova pārākumu. ''Uzskatu, ka šoreiz cīņa par uzvaru būs sīvāka nekā Alūksnē,'' portālam Go4speed atklāj sportists. ''Noteikti braukšu, cik ātri vien varēšu, taču jāņem vērā to, ka man šie ceļi būs sveši. Šobrīd nevaru pateikt, cik ātrs spēšu būt salīdzinot ar vietējiem braucējiem, taču darīšu, ko varēšu. Protams, rallijs nebūs viegls. Arī mana starta pozīcija nav no tām labākajām, taču jācenšas braukt ātri un otrajā dienā uzlabot starta pozīciju, kas noteikti ļaus cīnīties par labāku rezultātu.''

Uz jautājumu, ar ko Sarmas rallijā izskaidrojams tik liels igauņu braucēju skaits, gan Plangi, gan Kaspars Koitla atbildēja, ka visticamāk, daudzi sportisti gatavojas Igaunijas rallija čempionātam, tāpēc šis esot labs treniņš, kur pārbaudīt savus spēkus un iesildīties jaunajai sezonai. Arī Koitla, tāpat kā Plangi, sola cīnīties par visaugstāko rezultātu.


Andis Neikšāns. Foto: Artūrs Igaveņš

Par interesantu pārsteigumu parūpējies Andis Neikšāns, kurš minētajā rallijā iejutīsies stūrmaņa lomā. ''Jā, Sarmas rallijā iejutīšos stūrmaņa krēslā. Pēdējo reizi to darīju 17 gados, kad pussezonu biju stūrmanis,'' portālam atklāj Andis Neikšāns. ''Redzesloka paplašināšanai gribējās pamēģināt kaut ko jaunu. Gribas saprast, kas tad īsti ir jādara stūrmanim, kā arī gribu uzzināt, ko es, kā pilots, no viņa varu prasīt un vai neprasu par daudz (smejas). Šad tad treniņos esmu sēdējis stūrmaņa krēslā, un jāsaka, ka ir jāspēj diezgan konkrēti noslēgties. Es, būdams stūrmanis, nedrīkstu skatīties uz ceļa, jo, ja to sāk darīt, analizēt braukšanu, tad nebūs labi.''  

Atgādināsim, ka rallija pirmajā dienā sportistiem būs jāveic četri posmi (divi pa tumsu), bet otrajā dienā - seši, kas tādējādi kopā sastādīs sastādīs 129 kilometrus. Starta saraksts atrodams šeit, bet ātrumposmu kartes var meklēt šeit. Rallija "Sarma 2012" programma apskatāma šeit.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png