Foto: Go4speed
Jau ziņojām par to, ka Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) Rallija komisija bija ieteikusi sodīt rallija braucēju Rolandu Jaunzemu ar diskvalifikāciju. Zemāk pilnā apmērā publicējam Rolanda Jaunzema atklāto vēstuli Latvijas rallija sabiedrībai, kurā sportists pauž savu viedokli par notikušo. ''Kā jau daudziem zināms, pēc rallija ''Sarma'' norises izveidojās domstarpības starp mani un LAF jeb precīzāk ar Rallija komisijas vadītāju Jāni Krastiņu. Gribu vērst Latvijas rallija sabiedrības uzmanību uz radušos situāciju un pastāstīt pret sevi vērstajām sankcijām un darbībām no LAF puses. Šobrīd runa nav vairs par pazudušajām rallija sekundēm, bet par attieksmi, cieņu pret latviešu sportistiem un melošanu, kā arī dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.
23. februārī saistībā ar savu Facebook ierakstu, kur paudu savu personīgo viedokli savā privātajā profilā par to, kas notika rallijā ''Sarma'', tiku izsaukts uz LAF Rallija komisijas sapulci. Pats izsaukšanas iemesls jau pats par sevi ir absurds. Vai mēs dzīvojam demokrātiskā valstī, kurā valda vārda brīvība?
Sapulces laikā tiku pazemots. Vienīgais, kurš mani uzsklausīja un saprata problēmas būtību, bija A.Šimkus, bet viņam lika klusēt. Kad stāstīju, kā viss notika Gulbenē – par sarunu ar J.Krastiņu, lielākā daļa izlikās, ka mani nedzird, jo jautājums par manu diskvalifikāciju bija izlemts pirms sapulces. Kādēļ LAF mājaslapā ir publicēts sapulces protokols un ir izgriezta tā daļa, kad es uzdevu jautājumus?
Tālāk sekoja 1. marta prezidija sēde, kurā atkal mans jautājums bija izlemts vēl pirms sapulces sākuma. LAF prezidija sēdes protokolā norādīts, ka par lēmumu balsoja 10, pret - 0, atturas - 0. Bet, kā pēc sēdes noskaidrojās, tad vismaz divi prezidija locekļi apstiprināja, ka sapulces laikā mans jautājums nemaz nav skatīts, kaut gan uz sapulci viņi bija ieradušies laikus. Turklāt viens no aptaujātajiem minēja, ka būtu balsojis “Pret”. Piebildīšu, ka ne LAF prezidija 2017. gada 1. marta lēmumā, ne rallija komisijas 2017. gada 23. februāra ieteikumā nav norādīts neviens no LAF nacionālā sporta kodeksa punktiem, kuru es būtu pārkāpis.
Gribas jautāt, kad pārējie rallija biedri sāks kaut ko darīt, nevis runāt un pildīt kā marionetes viena vai dažu cilvēku intereses? Esmu vīlies LAF rallija komisijas sastāvā, kurā ir gandrīz visi bijušie rallija braucēji. Balso par to, ko paši nesaprot. Ko es īsti esmu pārkāpis? Kad jums būs pirmajā vietā nabaga latviešu braucējs nevis bagāto tētuku komandas? Kad mainīsies jūsu attieksme!? Piebildīšu, ka LAF sapulces laikā vēl viens slavens rallija čempions man pateica, lai iemācos braukt vispār!
Kas notiek Latvijas autorallijā? Kādēļ manas klases auto katru otro gadu mainās klases ieskaite? Lieciet vienreiz mierā tās mašīnas. Nevajag tās kvantuma pēc mētāt, lai kādam nodrošinātu čempiona titulu. Jūs domājat, ka neviens neko nesaprot? Un, ja kāds atbrauc ar saviem WRC, R5, lai brauc absolūti un cīnās, nevis tehniski daudz vājākus auto saliek vienā klasē. Gribas pajautāt, vai tā ir profesionāla rīcība?
Gribu pateikt lielu paldies Edgaram Džeriņam, kas redzēja un juta, ka cilvēki, kuri atļāvās mani pazemot, paši nezina un nemāk sporta kodeksus un regulāri pārkāpj tos. Katrā rallijā var atrast precedentu, ja grib, tikai tas tiek noklusēts, jo kāds baidās no kaut kā vai nezina savas tiesības. Šoreiz trāpījos pa ceļam ne tur, kur vajag, tā sanāca. E.Džeriņš pierādīja un pamatoja, ka ar šādu atieksmi pret sportistiem LAF vadošie cilvēki izsturēties nedrīkst, tā ir necieņa!
Ceru, ka mans precedenta gadījums vienam otram atvērs acis un visi beigs izlikties par marionetēm, un sāks domāt par vietējiem braucējiem, kādēļ viņu ir tik maz un ko var darīt lietas labā, nevis ciklēties tikai uz FIA un bagātajām komandām. Nevajag aizmirst, ka saknes esam mēs, vietējie braucēji (autosportisti), bez mums jūs cienījamie LAF rallija komisija locekļi neesat nekas. Lūdzu to neaizmirst, jo arī mēs vietējie sportisti jums (LAF) ienesam zināmu līdzekļu summu katru gadu, tikai par to arī diemžēl ir švakas atskaites LAF mājaslapā, kas un kā tiek iztērēts.''
Ir jaizbeidz LAF uzņemtais kurs uz ārzemniekiem un jāpievēršas LATVIJAS kursam, jo LAF ir LATVIJAS federācija un LATVIEŠU braucējiem ir jābūt prioritātei.
Uzskatu ka JK pēc šī gadījuma ir jāatkāpjas no amata.
Ja tas nenotiek, tad biedriem jāprasa tas pašiem.
Bet ja tas nenotiek, tad vel bēdīgāk...
"suņi rej pa vienam un karavāna brauc tālāk"