Mārtiņš Svilis. Foto: Edgars Leonovs, motorsunsports.lv
Šogad ne Alūksnes, ne Sarmas rallijos uz starta neizgāja pagājušās sezonas LRČ2 klases čempions, "Vāği Racing" pilots Mārtiņš Svilis, kamēr viņa stūrmanis Ivo Pūķis bija stūrmanis Jānim Vorobjovam. Šobrīd Mārtiņš nolēmis paņemt nelielu pauzi. Cik tā būs ilga, to Mārtiņš vēl nezina. Sarunā ar portālu Go4speed Svilis atzīst, ka, ja viņš turpinās braukt rallijā, tad to darīs ar auto, kas sagādā lielāku prieku.
Mārtiņ, Tu nestartēji ne Alūksnes, ne Sarmas rallijā.
Jā, tā sanāca, jo gribas paņemt pauzi un vienkārši atpūsties. Ir citi plāni un aktivitātes padomā, tāpēc šobrīd rallijam ir pauze. 17 gadus esmu nobraucis autosportā, un vienīgā pauze bija 2008.gadā, kad pēc Rēzeknes rallijā piedzīvotās avārijas bijām spiesti gandrīz vienu sezonu izlaist.
Vai kādā no vasaras rallijiem mēs tevi šogad redzēsim uz starta?
Iespējams. Ir jāatpūšas, jāsadara citi darbi un tad jau redzēs. Visam ir savs laiks. Arī auto esmu ielicis pārdošanā. Šobrīd rallijam esmu uzspiedis bremzes, bet, kad saies kopā laiks, gribēšana un finanses, tad arī kaut ko varētu atsākt.
Foto: Krists Andersons, motorsunsports.lv
Ja pārdosi auto un atgriezīsies rallijā, tad ir doma braukt ar citas klases auto?
Kaut kas ir jāmaina. Ja turpināsim braukt, tad ir jāskatās un jādomā, ar kādu auto braukt, kādā klasē. Nevar visu laiku ķeksīša pēc braukt vienu un to pašu. Gribas turpināt braukt rallijā ar auto, kas sagādā lielāku prieku.
Vai tas varētu būt, piemēram, BMW?
Neizslēdzu tādu iespēju, ka varētu būt kaut kas tāds. Varbūt tā būs pilnpiedziņa, bet A grupa. Domas ir dažādas, bet skaidrības līdz galam nav. Ja godīgi, tad pēdējos gados man nav īsti skaidrības, uz ko Latvijas rallija čempionāts iet. Jā, LRČ1 klasē brauc daudz ekipāžu, bet, ja godīgi, tad šī klase ir neinteresanta no tā viedokļa, ka tur pēc būtības brauc tik dažādas automašīnas. Šobrīd pēc idejas N grupa ir tā klase, kur ir vislabākā iespēja pacīnīties ar konkurentiem. Ja tiešām gribi korekti salīdzināt savu rezultātu ar citiem, tad dotajā brīdī N grupa ir tā labākā klase.
Šobrīd LRČ1 klase jau ir kā nacionālā līmenī. Protams, ka ir labi, ka pie mums brauc tādas R5 klases auto, taču arī bez šīm mašīnām šajā klasē ir vēl citi spēkrati. Piemēram, Samsonas pilnpiedziņas atmosfēras auto, prototipi, vecie A un L grupas auto. Diezgan liels ķīselis šajā klasē. Ja gribētu kaut ko būvēt vai gatavot šai klasei, tad, godīgi sakot, šobrīd nebūtu īsti skaidrības, ko būvēt. Ja arī uzbūvētu, tad nav skaidrības par to, uz cik ilgu laiku tas viss paredzēts.
Foto: Krists Andersons, motorsunsports.lv
Alūksnes ralliju vēroji no malas. Kā bija no malas skatīties ralliju?
Sen to nebiju darījis. Jāsaka, ka rallijs ir mainījies. Nāk jaunā paaudze, kamēr vecie lēnām sāk pazust. Gribētos, lai to jauno būtu vairāk, bet, cik ir, tik ir.
Tad šobrīd nevaru rakstīt, ka Mārtiņš ir beidzis rallija karjeru.
Nē. Rallija karjeru vēl neplānoju beigt. Vēl atvadu ralliju neesmu ieplānojis (smejas). Ir jāpaiet nedaudz laikam, lai ir tā, ka atkal gribas braukt. Vairāku gadu laikā ir uzkrāts nogurums, tāpēc nav viegli. Tagad jāsaka, ka tā baudāmā sadaļa ir maza – garoza bieza, bet ēdamā maizīte, lai arī cik viņa salda, ir maza (smejas).