profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Sarmas rallijā ar 'Audi 80 Quattro' debitēs šosejas braucējs Artūrs Batraks (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 06.02.2017 - 23:53 Sarmas rallijā ar 'Audi 80 Quattro' debitēs šosejas braucējs Artūrs Batraks (FOTO)
Foto: No sportista privātā arhīva

Jau šīs nedēļas beigās startēs Latvijas rallija čempionāta (LRČ) otrais posms rallijs ''Sarma'', kurā debiju RKH klasē piedzīvos šosejas braucējs Artūrs Batraks. Ar autosportu Artūrs nodarbojas tikai četrus gadus, taču ar katru gadu viņa rezultāti uzlabojas, par ko liecina arī viņa pēdējā laika sasniegumi, jo gandrīz katrās sacensībās Batraks spēj aizcīnīties līdz goda pjedestālam. Savas neilgās autosporta karjeras laikā Artūrs izmeģinājis spēkus ar dažādiem auto - Golf II, Mitsubishi Evo IV, Mitsubishi Evo IX, BMW, Audi Quattro. Taču nu laiks pienācis debijai rallijā.

Par to, kā Artūrs nolēma startēt rallijā, ar kādu auto viņš brauks, no kā sportists visvairāk baidās pirms debijas un par citām lietām portāls Go4speed aprunājās ar sportistu.

Artūr, kad un kā tev radās doma izmēģināt spēkus rallijā?
Apkārt daudzi draugi dīdīja, ka vajadzētu pamēģināt spēkus rallijā. Īrēt mašīnu pirmajā rallijā nebiju gatavs, jo atbildība tad būt vēl lielāka. Tad Ivars Velme pierunāja mani, lai es savedu kārtībā savu ''Audi'', ko arī veiksmīgi izdarīju.


Tāds, lūk, auto izskatījās sākumā. Foto: No sportista privātā arhīva

Tad pastāsti, lūdzu, ar kādu auto tu debitēsi rallijā?
Brauksim ar ''Audi 80 Quattro'' (2.2 turbo, 20V). Ar restruktoru šī auto jauda ir 320 Zs un 560 Nm, bet bez restruktora sanāk 560 Zs un 710 Nm. Šajā auto esam salikuši modernās tehnoloģijas - planšetes, elektronisko spidometru u.t.t. Šī ir bijusī Gata Lapāna mašīna, ar kuru agrāk viņš brauca ziemā. Mēs šo auto pilnībā pārbūvējām un uztaisījām, lai varam braukt rallijā. Taču tas viss notika lielā steigā, jo mums sākumā nebija tādas domas ar šo auto braukt rallijā. Ļoti daudz ko taisījām no jauna, jo tā vairs nav hobija braukšana, bet gan rallija. Mehāniķi pēdējās dienās līdz vēlai naktij strādā melnām mutēm, lai paspētu visu savest kārtībā. 

Laikam darba ir daudz?
Jā, sataisījām sarakstu vēl nedēļu pirms starta, un darāmo darbu tiešām vēl bija daudz. Taču atkāpšanās ceļa vairs nav - jāiet līdz galam. Šīs būs ugunskristības gan mums, gan mašīnai. Tagad saprotu, ko nozīmē gatavoties rallijam, taču man tas nav nekas svešs, jo pirms šosejas sacensībām notiek tieši tas pats.


Foto: No sportista privātā arhīva

Cik viegli vai grūti bija atrast stūrmani?
Stūrmani sanāca atrast samērā viegli. Šajā rallijā braukšu kopā ar Vadimu Podgurski, kuram bija sapnis izmēģināt startēt rallijā. Līdz ar to abi būsim vienādās pozīcijās, un abiem šis būs liels izaicinājums, taču tajā pašā laikā arī neaizmirstams piedzīvojums. Gribētu pateikt paldies Andrim Velmem, kurš mums pastāstīja visu to sistēmu, kas jāzina stūrmaņiem un kā viss notiek. Vienu brīdi klausoties, man jau nolaidās rokas, taču stūrmanis teica, ka visu saprot (smejas). Man būs jāvada auto, bet Vadims atbildēs par visu pārējo. Taču mēs viens otram uzticamies.

No kā ir lielākās bailes pirms rallija starta?
Noteikti, ka no ātruma. Tāpat nezinu, kā būs, kad tiks nolasīti tie līkumu apzīmējumi. Negribu sajaukt labo ar kreiso pusi (smejas). Protams, vietām būs grūti aprēķināt to ātrumu un pareizi sabremzēties. Tāpat nezinu, kā būs ar tām sēdināšanām. Šobrīd man ir pilnīgi melna bilde par daudzām lietām, taču kaut kad ir jāsāk, un vislabāk to darīt ziemā. Līdz šim esmu braukājis pa sasalušiem ezeriem, bet tas, protams, nav tas pats, kad tu brauc pa slēgtu ceļu un neredzi līkumus.


Foto: No sportista personīgā arhīva

Laikam tomēr drošāk ir sākt braukt rallijā tieši ziemā, kad saķere ir lielāka, kā arī vietām ir kupenas, kas dažreiz piedod kļūdas.
Jā, tieši tāpēc arī nolēmām sākt rallija karjeru ziemā, kad ir ļoti laba saķere. Tā kā esmu asfalta braucējs, tad man ir svarīgi, lai ir laba saķere. Šobrīd es nevaru iedomāties, kā ir braukt pa grants segumu, jo par tādu neesmu braucis. Tur būs lielākas bailes, taču būs arī vairāk laika, lai sagatavotos.

Vai jau ir izdevies aizvadīt kādu treniņu?
Jā, esam pabraukuši, lai tīri saprastu, kā uzvedas auto, cik tas slīd, kā vadās u.t.t. Tāpat patrenējām arī stenogrammu. Taču kopumā mums abiem viss patika.


Foto: No sportista personīgā arhīva

Kāds būs mērķis pirmajam rallijam?
Noteikti nobraukt līdz finišam un gūt kaifu. Par rezultātu šajā rallijā nedomāsim. Galvenais ir saprast, vai rallijs ir mūsu lieta, kas patīk, vai tomēr nav. Gribas pabraukt lielākā sānslīdē un gūt kaifu. Šajā rallijā gribam labi pavadīt laiku.

Šis ir tikai viens tāds rallijs, vai mēs jūs redzēsim arī citos rallijos?
Mēs domājam braukt šajos trijos rallijos, kuros ir Historic klase. Šobrīd grūti teikt, kā būs tālāk. Ja patiks, tad domāsim, bet, ja nepatiks, tad darīsim kaut ko citu. Nobrauksim šos trīs rallijus un tad pieņemsim lēmumu.

Artūr, novēlu Jūsu ekipāžai veiksmi un lai izdodas sasniegt finišu.
Paldies. Veiksme šoreiz tiešām noderēs.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png