Pagājušajās brīvdienās Alūksnē karjeras veiksmīgāko ralliju aizvadīja jaunais un talantīgais ''LMT Autosporta Akadēmijas'' sportists Mārtiņš Sesks, kurš kopā ar stūrmani Andri Mālnieku ''Rally Alūksne'' izcīnīja ceturto vietu absolūti un pārliecinoši pirmo LRC3 klasē. Pēc pirmās dienas nakts posmiem ekipāža bija ceturtajā vieta. Tobrīd bija skaidrs, ka šādu rezultātu nosargāt arī otrajā dienā būs ļoti grūti, taču Mārtiņam un Andrim tas izdevās.
''Jāsāk ar to, ka testus bijām aizvadījuši pa tādu pašu segumu, kādi bija pirmajā dienā, tāpēc mums nebija problēmu ar aprašanu,'' sarunā ar portālu Go4speed saka liepājnieks Mārtiņš Sesks. ''Tāpat jāpiebilst, ka mums starta numurs bija ļoti labs, lai cīnītos par labu rezultātu. Visi mazie aspekti salikās tā, ka pirmajā dienā uzreiz varējām braukt maksimāli ātri.''
Foto: Motors & Sports
Jautāts, kāda bija ekipāžas reakcija, kad tā pēc pirmā posma ieraudzīja savu vārdu ceturtajā vietā, Sesks teica, ka bija šoks. ''Bija patīkams šoks. Kad nobraucu pirmo posmu un redzēju, ka esam ceturtie, man likās, ka ir kāda kļūda, jo man pašam tā nelikās, ka tā varētu būt. Naktī pēdējais ātrumposms lielajā putenī bija elpu aizraujošs, jo braucu tīri pēc stenogrammas, jo redzamība bija labi ja desmit metri (šajā posmā vairākas ekipāžas avarēja - aut.). Ātrajos līkumos, kur ātrums bija 165 km/h, un, īsti neredzot ceļu, bija interesants pārbaudījums, bet ļoti baudāms.''
Ja pirmo dienu Sesks iesāka no 21.starta vietas, tad otrajā dienā, kad pa nakti vēl sasniga daudz sniega, ekipāžai trasē bija jādodas no ceturtās pozīcijas. ''Otrās dienas pirmie posmi pa lielo sniegu bija traki, jo mums auto platums un trajektorija neatbilda R5 un pilnpiedziņas trajektorijām, tāpēc mēs paši tajā dziļajā sniegā veidojām savu taciņu, jo pa viņu trajektorijām nevarējām izbraukt. Bija daudz brīžu, ka braucu un skatījos pa sānu logu, nevis priekšējo (smejas). Otrajā aplī mēs jau savus laikus labojām apmēram par divām sekundēm uz kilometru.''
Foto: Evgen Sokur, www.facebook.com/evgen.sokur
Mārtiņš atzīst, ka pirms otrās dienas viņi apzinājās, ka nevarēs nosargāt ceturto vietu, taču beigās tomēr viss beidzās labi. ''Pirms otrās dienas bija skaidrs, ka tādu pašu tempu mēs noturēt nevaram, jo bija daudzi braucēji, kuriem kaut kas nesanāca pirmajā dienā. Viņiem uz otro dienu bija laba starta pozīcija, tāpēc mums bija plāns braukt savu ralliju. Bet beigās tomēr sanāca nosargāt ceturto vietu.''
Šis Mārtiņam bija pirmais rallijs ar pieredzējušo Andri Mālnieku. Sportists atzina, ka sadarbība esot bijusi ļoti laba. ''Šis no rezultāta viedokļa noteikti bija mans spožākais rallijs, par ko paldies stūrmanim Andrim un trenerim Uldim, jo kopā esam izdarījuši labu darbu. Lai arī cik testu ir nobraukts, rallijs ir un paliek rallijs, tāpēc stress ir lielāks. Taču ar Andri sapratāmies labi, jo savādāk tāds rezultāts nebūtu bijis. Noņemu viņa priekšā cepuri un paldies viņam, ka piekrita šogad būt mans stūrmanis,'' nobeidz Sesks.
Rally Alūksne rezultāti:
Vieta |
Pilots | Valsts | Auto | Rezultāts |
1. | Kalle Rovanpera | LAT | Škoda Fabia R5 | 49:56.48 |
2. | Nikolajs Grjazins | LAT | Škoda Fabia R5 | +1:38,03 |
3. | Rano Bundsen | EST | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +3:12,28 |
4. | Mārtiņš Sesks | LAT | Peugeot 208 R2 | +3:51,45 |
5. | Ralfs Sirmacis | LAT | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:55,37 |
6. | Edijs Bergmanis | LAT | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4:36,67 |
7. | Guntis Lielkājis | LAT | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4:37,01 |
8. | Ronalds Baldiņš | LAT | Mitsubishi Lancer Evo | +4:42,66 |
9. | Gatis Vecvagars | LAT | Mitsubishi Mirage proto | +4:47,54 |
10. | Aiko Aigro |
EST | Mitsubishi Lancer Evo VI | +4:47,61 |