Mārtiņš Sesks. Foto: Zane Lielkāja
Ļoti veiksmīgu sezonu aizvadījis LMT Autosporta Akadēmijas komandas pilots Mārtiņš Sesks, kurš šogad kļuva par Latvijas čempionu autorallijā LRC3 klasē un autošosejas čempionu ''Super 1600'' klasē. Nākamgad Mārtiņa plāni ir lieli, jo sportists plāno startēt Eiropas un Latvijas rallija posmos. Sarunā ar portālu Go4speed Mārtiņš atskatās uz aizvadīto sezonu, kā arī atklāj nākotnes plānus.
Mārtiņ, kā tu raksturotu šo aizvadīto sezonu?
Sezonas sākumā komandas uzstādījums nebija tendēts ļoti uz rezultātu, jo mūsu galvenais uzdevums bija krāt pieredzi. Līdz ar to var teikt, ka mēs esam izdarījuši vairāk, nekā no mums sākotnēji bija prasīts. Ar savu attīstību un ātrumu mēs šogad nevarējām nekļūt par čempioniem. Sezonu sākām piesardzīgi, bet līdz ar vasaras sezonu kāpinājām tempu, jo jutām, ka esam ātrāki. Tobrīd arī pašam bija mērķis tomēr izcīnīt čempiontitulu.
Sezonas sākumā tavs stūrmanis bija Reinis Vilsons, bet vēlāk turpināji ar Māri Kulšu. Vai stūrmaņu maiņa neietekmēja tavu sniegumu?
Jā, sezonas sākums gāja uz augšu, un mēs ar Reini bijām labi sastrādājušies, bet tad Reinim bija nelielas veselības problēmas, tāpēc manā sniegumā bija neliels kritums, jo mēs nevarējām braukt kopā. Tobrīd bija neliels izmisums, ko un kā darīt, taču tad sazvanījos ar savu pagājušā gada stūrmani Māri Kulšu, kurš atsaucās un mēs braucām kopā. Par to viņam liels paldies, jo kopā nostartējām labi.
Atceroties tavu sniegumu pagājušās sezonas beigās un šīs sezonas sākumā – tas bija kā diena pret nakti. Zinu, ka pirms šīs sezonas sākuma tu biji devies uz Somiju. Izstāsti, lūdzu, ko tu tur izdarīji, ka dažu mēnešu laikā kļuvi tik ātrs un stabils.
Jā, kā tu saki, tad Somija bija ļoti liels lēciens manā karjerā. Mēs devāmies uz Lapzemi, kur ļoti daudz braukājām. Tur ir liels autosporta komplekss, kur ziemā ir daudz dažādi ātrumposmi. Bet, ja godīgi, tad neko tādu traku mēs tur nedarījām – rakstījām stenogrammu, analizējām to un trenējāmies. Sākumā pabraucu ar stūrmani, bet pēc tam braucu kopā ar treneri un analizējām kļūdas. Katru dienu nobraucām apmēram trīs līdz četrus posmus (100 km), kur kopā trijās dienās, trenējot stenogrammu, nobraucu apmēram trīs LRČ rallijus.
Foto: Mārtiņš Vanags (MVFOTO)
Un tad pēc šiem treniņiem uzreiz sekoja Alūksnes rallijs, kur jūs izcīnījāt 11.vietu absolūti un otro vietu 2WD Open klasē.
Jā, mums ļoti paveicās ar laiku, jo, atbraucot no Somijas, pēc nedēļas jau startēja Alūksnes rallijs, kur es biju silts un man nebija problēmu iekāpt mašīnā un uzreiz braukt.
Tad šādus treniņus Somijā tu ieteiktu arī citiem sportistiem.
Viennozīmīgi. Arī šogad brauksim un trenēsimies tur. Varbūt no pirmajiem aprēķiniem liekas, ka izmaksu ziņā tas ir kāds pusotrs rallijs, taču, atbraucot šeit un patrenējoties, pēc tam Latvijā sastādīt stenogrammu nav problēmu un braukt ir vieglāk.
Tu šogad piedalījies arī ''ERC Junior Experience'' programmā. Vai tas tavā karjerā arī kaut ko palīdzēja?
Šajā programmā es ļoti daudz ko uzzināju par asfalta rallijiem. Bijām Beļģijā un Čehijā, kur arī pierakstījām trasi. Tāpat padomu deva vietējie braucēji, kas sagatavoja mūs ļoti labi. Tagad, kad braukšu Čehijas vai Beļģijas rallijā, būšu jau gatavs un aptuveni zināšu, kas mani tur sagaidīs. Tā pieredze ir ļoti vērtīga. Tāpat arī šīs programmas ietvaros ieguvām daudz jaunus kontaktus. Piemēram? Iepazinos ar ''Hyundai Motorsport'' komandas menedžeri, kurš šīs akadēmijas laikā pienāca pie manis, sasveicinājās un apvaicājās, kā iet. Kevins Abrings (''Hyundai Motorsport'' komandas testpilots), aprunājos ar ERC menedžeri Žanu-Pjēru Nikolā.
Kurš bija tavs šīs sezonas labākais rallijs?
Liepājas ERČ posms (ERČ Junioru ieskaitē 4.vieta - aut.). Patika arī Talsu rallijs, bet jāsaka, ka tas bija pirmais rallijs ar ''Peugeot 208 R2''. Pirms tam testos ar šo jauno auto bijām nobraukuši tikai 60 kilometrus, tāpēc Talsos īsti nevarēju braukt tā, kā gribētos.
Kādi ir tavi nākamā gada plāni?
Šobrīd mēs mēģinām saskaņot ERČ posmus Junioriem, jo oficiāli es vēl tajos nevaru braukt. Taču man ir atļauja gan no LAF, gan Eurosport Events. Līdz ar to cerēsim, ka izdosies visu sakārtot un mēs varēsim braukt ERČ Junioros. Protams, prioritāte būs LRČ čempionāts, bet, ja skatāmies tālākā nākotnē, tad trīs četros gados gribam aizvadīt jau pilnu ERČ čempionātu un uzvarēt tajā!
Foto: Lukasz Mikulski
Nākamgad, cik saprotu, tu nevari startēt jaunajā U27 klasē un cīnīties par to lielo balvu?
Jā, oficiāli es šajā klasē varēšu startēt tikai nākamā gada septembrī, bet nākamgad primārais tomēr ir iepazīt ERČ rallijus, bet 2018.gadā jau ir mērķis braukt vairāk.
Un varbūt jau ar citu mašīnu?
To vēl nevar zināt, bet es domāju, ka nākamie divi gadi man vel ir jābrauc ar priekšpiedziņu, jo ir ļoti vilinoša balva U27 ieskaitē, kurā tā pa īstam varēšu startēt tikai 2018.gadā. Ja viss sakrīt un rezultāti ir labi, tad izcīnīt galveno balvu jau U28 ieskaitē ļaus man ar WRC auto aizvadīt vienu posmu WRC rallijā, kas būtu sapnis. Taču līdz tam vēl ir daudz un smagi jāstrādā.