profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Bijušais WRC pilots Gardemeisters: Varbūt kādā no Latvijas rallijiem iziešu uz starta

Mārtiņš Jankovskis 15.12.2016 - 06:17 Bijušais WRC pilots Gardemeisters: Varbūt kādā no Latvijas rallijiem iziešu uz starta
Tonijs Gardemisters darbībā. Foto: No sportista privātā arhīva

2016.gada Latvijas rallija čempions Kalle Rovanpera šogad startēja ar Tonija Gardemeistera ''TGSWorldwide'' komandu, kura dažos rallijos apkalpoja arī Raimonda Kisiela un Arņa Roņa ekipāžu. Šīs komandas vadītājs un īpašnieks ir bijušais WRC pilots Tonijs Gardemeisters, kurš savas rallija karjeras laikā startējis vairāk nekā 100 rallijos, pārstāvot arī dažas rūpnīcu komandas.

Lai arī uzvaras Gardemeisters WRC neizcīnīja, somu sportists WRC rallijos spēja izcīnīt trīs otrās un trīs trešās vietas.


Tonijs Gardemeisters Norvēģijas WRC posmā. Foto: Petr Lusk

Pēdējos gados Gardemeisters vada savu komandu, kura gan izīrē rallija mašīnas, gan arī apkalpo sportistus. 2010.gadā Gardemeisters startēja rallijā ''Latvija'', kur somu braucējs ar ''Mitsubishi Lancer Evo IV'' izcīnīja trešo vietu, piekāpjoties Ivaram Vasaraudzim un Jānim Vorobjovam.

Pēc šī gada rallija ''Latvija'' portāls Go4speed aprunājās ar Gardemeisteru, kurš šogad WRC čempionātā pildīja arī Gravel Crew ekipāžas funkcijas somu rallija zvaigznei Jari-Mati Latvalam.

Tonij, esi gan braucis Latvijas rallijos, gan arī vērojis tos no malas. Ko tu vari teikt par ralliju Latvijā?
No mana skatu punkta šeit Latvijā viss ir ļoti augstā līmenī, tāpēc man nav ko sliktu teikt. Jā, ātrumposmi pārsvarā šeit ir ātri un nav tehniski, bet tas ir visās Baltijas valstīs. Taču jebkurā gadījumā tas ir labi, jo tad sportisti var mācīties braukt pa ātriem ceļiem. Cik esmu dzirdējis arī no Kalles Rovanperas, tad arī ar organizāciju šeit viss ir kārtībā.


Foto: www.facebook.com/TGSWorldwide

Ko tu vari teikt par konkurenci?
Ja runājam par konkurenci, tad tā šobrīd nav tādā līmenī, kādā tā bija agrāk, kad bija vairāk spēcīgu un līdzvērtīgu ekipāžu.

Pēdējos gados pats ar rallija auto brauc ļoti reti. Negribās vairāk vai vienkārši nav laika?
Man joprojām patīk un gribas braukt. Pirms Latvijas rallija Biķernieku trasē veicu testus ar Kisiela ''Škoda Fabia R5'' auto. Jāsaka, ka uzreiz sajūtas bija ļoti labas, un arī ātrums bija labs, lai arī jāsaka, ka pēdējo reizi biju braucis janvārī, kur nobraucu četrus kilometrus. Kopš tā laika nebiju braucis. Protams, ka gribas braukt, taču esmu aizņemts gan savā komandā, vadot to, gan arī šogad asfalta rallijos pildot Gravel Crew ekipāžās funkcijas Jari-Mati Latvalam ''Volkswagen'' komandā. Visu laiku sanāk ceļot, jo kopā ar Latvalu šogad biju klāt gandrīz visos WRC posmos.

Tas arī bija mans nākamais jautājums par Gravel Crew. Pastāsti, lūdzu, kādi ir tavi pienākumi?
Gravel crew ir tikai asfalta rallijos, tai skaitā arī Montekarlo. Latvala ar savu stūrmani sastāda savu stenogrammu, kuru mēs pēc tam nokopējam un agri no rīta pirms attiecīgās dienas dodamies trasē pārbaudīt un veikt kādas atzīmes - kur uz asfalta ir grants izmesta, kur ir dubļi, vai ir kāda bedre, kur ir slapjš, kur ir ledus u.t.t. Ja, piemēram, sportistam ir atzīmēts, ka tajā līkumā viņš var braukt ar pilnu gāzi, bet pēkšņi tur ir peļķe vai ledus (piemēram, Montekarlo), tad ir lielas nepatikšanas. Tāpat mēs izsakām savu skatījumu par to, kādas riepas vajadzētu izvēlēties. Pēc tam stūrmanis pārraksta mūsu piezīmes savā stenogrammā un dodas trasē jau ar mūsu ieteikumiem. Jāsaka, ka, darot šo darbu, esmu daudz stresaināks nekā, kad agrāk man pašam bija jābrauc. Tas ir kā komandas darbs, kur tu visu dari tā, it kā tas būtu domāts tev. Mēs arī citreiz iesakām regulējumus vai dodam citus padomus. Jāsaka, ka tās ir garas un smagas dienas, jo tu celies trijos vai četros no rīta, bet gulēt ej vēlu.


Foto: Edgars Leonovs

Kādi ir Jūsu komandas plāni nākamajai sezonai?
Ja mēs runājam tikai par Latviju, tad Kalle nākamgad brauks LRČ. Iespējams, dažos posmos arī Kisiels. Ja man pašam būs brīvāks laiks, tad varbūt kādā no Latvijas rallijiem iziešu uz starta ar savu BMW. Tā ir mana mašīna, ar kuru gribas vēl pabraukt un papriecēt skatītājus. Jauda? 345 Zs, bet man ar to pietiek, lai būtu jautri (smaida).

Arī tev gribu pajautāt viedokli par to, vai atļaut jauniem braucējiem bez autovadītāju apliecības piedalīties sacensībās?
Mūsdienās rallijā un autosportā nāk aizvien jaunāki un talantīgāki puiši. Ja, piemēram, tādiem jauniem braucējiem rallijā ļaus sākt trenēties un braukt tikai no 18 gadiem, tad tas būs par vēlu, tāpēc ir labi, ka ir vietas, kā pie jums, kur var braukt ātrāk. Jā, tu vari trenēties un darīt citas lietas, bet svarīgi ir piedalīties sacensībās un gūt pieredzi.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png