profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvieši no Tomija Makinena Evo pārkāpj uz jaudīgāku mašīnu (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 26.01.2012 - 08:29 Latvieši no Tomija Makinena Evo pārkāpj uz jaudīgāku mašīnu (FOTO)
Gints Bremze (pa labi) un Toms Freibergs. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Īsi pirms jaunās rallija sezonas portāls Go4speed devās ciemos pie ''Norde Racing Team" ekipāžas - Ginta Bremzes/Toma Freiberga, kuri tepat Rīgā sagatavojuši jaunu automašīnu - ''Mitsubishi Evo VIII", ar kuru arī šogad minētā ekipāža startēs. Pēdējos gados izbraukājušies ar ''Audi S2", ''Mitsubishi Evo VI" un ''Golf II", šogad ekipāža brauks ar pašu rokām būvētu ''Mitsubishi Evo VIII". Kā ekipāža nonāca pie idejas braukt ar astotās paaudzes evolūciju, kāpēc tika pārdota sestās paaudzes evolūcija un kur uzradās ''Golf", par to lai stāsta abi vaininieki


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

''Mana (Ginta) autosporta karjera sākās 2003. gadā klubā 5x5, kur braucu ar džipiem. Vispirms sēdēju blakām, taču vēlāk izmēģināju sevi pie stūres. Laikam ritot, izdomāju, ka ir kaut kas jādara ar vieglajām automašīnām. Nopirku ''Ford Sierra", ar kuru vispirms pabraukāju pa lauku ceļiem. Sapratu, ka gribu braukt rallijā un paņēmu ''Audi S2". Vispirms braucu ar stūrmani (Viktoru Zelmeni), taču tad sapazināmies ar Tomu Freibergu. Sanāca tā, ka es biju palicis bez stūrmaņa, bet Toms - bez pilota. Tā mēs arī abi kopā 2007./2008. gada sezonā sākām braukt ar kopā."

Abi sportisti smejoties atcerējās arī pirmo vāku, kurš diezgan kuriozā veidā tika piedzīvots 2008. gada rallijā Latvija. ''Netālu no starta lecām pāri vienam tramplīnam. Tajā brīdī pārslēdzu ātrumus, taču tad man rokās palika ātrumkloķis. Rezultātā iebraucām grāvī un apgāzāmies. Izkāpām no mašīnas, sasaucām skatītājus. Pēc tam atradām skrūvgriezi, iespraudām ātrumkloķa vietā un braucām tālāk, taču Toms uz brīdi bija pazaudējis stenogrammā vietu, kur mēs atrodamies. Vēlāk mēs ar savu sasisto mašīnu noķērām baltu ''Mitsubishi Evo VI'', kuru pat centāmies apdzīt. Kā vēlāk noskaidrojās, tad tieši to mašīnu mēs arī starpsezonā iegādājāmies.''


Bijusī automašīna. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Iegādājušies šo auto, Bremze/Freibergs uzzināja, ka tas nav parasts ''Evo". Tas ir īpašs! ''Šis nebija parasts ''Evo VI". To savulaik uz Latviju atveda Valdis Spredzis, taču vēlāk tā mašīna nonāca pie mums. Izrādījās, ka šī mašīna bija būvēta rallija leģendai Tomijam Makinenam (četrkārtējs pasaules rallija čempions - aut.), kurš to izmantoja treniņiem. Tajā mašīnā bija nopietns drošības karkass (arī bagāžniekā), kā arī tā bija labi sagatavota. Interesanti, ka tur bagāžniekā riepu nodalījumā bija Makinena novēlējums savam stūrmanim - Have a nice day (lai tev jauka diena - tulk.)." 
 

Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

''Ar šo ''Evo VI" nobraucām vairāk par divām sezonām. Viss bija labi, taču sapratām, ka mašīnai ir izsmelts resurss. Tad par labu cenu atradām standarta ''Mitsubishi Evo VIII", ko arī paņēmām. Tikmēr mūsu ''Evo VI" devās tālāk uz Norvēģiju."

Pēc tam, kad ekipāža pārdeva savu sporta auto, tā nolēma nesēdēt rokas klēpī salikusi un iegādājās ''Golf II". ''Pārdodot ''Evo VI" un, sākot gatavot ''Evo VIII", sapratām, ka uz vietas stāvēt nevaram, tāpēc, lai pakustētos, nopirkām ''Golf II", ko savulaik, kad gāja šovs ''Rallija zvaigzne", uz mutes nolika Olga Rajecka. Arī mašīna ar stāstu (smejas)."



Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

''Šogad plānojam pamatā braukt rallijsprintā, taču, cik varēs, brauksim arī lielajā rallijā. Noteikti mēģināsim pabraukt Baltiju. Pēc pagājušā gada Sāremā rallija sapratām, ka šo posmu jābrauc viennozīmīgi!" Gints atzina, ka ar šo auto viņš vēl nav braucis, taču aptuvenā nojausma, ko tas māk un var, pilotam ir. ''Neesmu vēl braucis ar šādu auto, taču uz ledus esmu izmēģinājis ''Evo IX". Jāsaka, ka atšķirība starp ''Evo VI" ir ļoti liela, jo ar ''Evo VI" visu laiku bija jākrāmē. Tagad braukšana būs vieglāka un precīzāka."

Lai arī ekipāža bija plānojusi startēt Alūksnes rallijā, tas neizdevās, tāpēc tagad rindas kārtībā rallijs Lietuvā. ''Pēdējā laikā pie šīs mašīnas strādā no divi līdz četri cilvēki. Protams, ir dienas, kad mazāk cilvēku strādā. Kopā šo mašīnu būvējam jau deviņus mēnešus... Būvējam tā, lai viss būtu piemērots mums, tāpēc arī negribējām pirkt jau gatavu mašīnu, kas būtu lētāka. Viss ir pārdomāts un izrēķināts. Var teikt, ka šī būs augsta līmeņa mašīna."



Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Pie mašīnas ļoti daudz laika pavadījuši mūsu mehāniķi - Edgars Aniščenko (rallistu aprindās saukts par Bobiku), Aldis Zariņš, Staņislavs, un vēl daudz iesaistītās personas! Mašīnu centāmies maksimāli atvieglot, nomainot oriģinālās metāla daļas pret stiklašķiedras izstrādājumiem (aizmugurējās durvis, bagāžnieka vāks, spārni, kā arī aizmugurējie logi, ir no polikarbonāta) arī rezerves ritenis nomainījis savu atrašanās vietu. Liekot visiem galvas kopā, ir piestrādāts pie visādām niansēm, gan tehniskajos risinājumos, gan arī salona iekārtošanā, lai pašiem viss būtu pēc iespējas vienkāršāk izdarāms!"

''Tagad galvenais pabraukt pirmos posmus, lai saprastu, ko tā mašīna var, ko mēs paši varam. Iespējams, parādīsies arī kaut kādas bērnu slimības, kuras novērsīsim, lai uz vasaras sezonu būtu vēl spēcīgāki. Taču noteikti cīnīsimies ar vadošajiem rallijsprinta braucējiem."



"Norde Racing" komanda pie sava autoparka. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png