profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Taupot izmaksas, izvēlas braukt Igaunijas rallijā

Mārtiņš Jankovskis 12.01.2012 - 12:40 Taupot izmaksas, izvēlas braukt Igaunijas rallijā
Edgars Balodis/Ivo Pūķis. Foto: www.maxfotorace.com

Pagājušajā sezonā Latvijas rallija čempionātā uz starta varēja redzēt Edgara Baloža/Ivo Pūķa ekipāžu, kura brauca ar ''Opel Astra'' automašīnu. Tāpat dažos posms šī ekipāža bija redzama pildot ''nullītes'' jeb trases atklājēja funkcijas, bet dažos posmos tā trasē cīnījās jau ar citiem sportistiem.

Pirms neilga laika līdz portāla Go4speed.lv ausīm nonāca informācija, ka minētā ekipāža nākamgad vairāk plāno braukt Igaunijas čempionātā. Lai noskaidrotu, vai tā ir taisnība, portāls vērsās pie Edgara. ''Jā, nākamgad vairāk raugāmies uz Igaunijas pusi,'' saka pilots. ''Igaunijā šogad vēl var braukt bez HANS, bet, ja atradīsim līdzekļus HANSam, noteikti brauksim arī Latvijā.''


Edgars Balodis/Ivo Pūķis pagājušā gada rallijsprintā "Slātava 2011". Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Edgars zina stāstīt, ka lētākais HANS maksā ap 650 latiem (ekipāžai), bet papildus vēl nepieciešamas siksnas, kas kopējo summu sastāda ap 1000 latiem. ''Jā, Latvijā stingrāk skatās uz drošību, bet, ja man jāizvēlas - stingra drošība, nebraukt vai braukt bez HANS, tad izvēlos trešo variantu, jo nevaru atļauties iegādāties HANS.''

Tāpat sarunas laikā noskaidrojās, ka šogad ekipāžai būs cita automašīna - "Renault Clio". ''Šogad brauksim ar citu mašīnu - ''Renault Clio'', kas ir jaunāks un modernāks. Iepriekšējā mašīna bija tik tālu pārbūvēta, ka servisa parkā, ja kaut kas bija vajadzīgs, nevienam nekā nebija. Pierādījums tam - Talsu rallijs, kur beigās braucām ar Jari Ketomā ''Lancer Evo X R4'' degvielas sūkni. Mašīnu esam iegādājušies tikai nesen, tāpēc tagad mums būs daudz ko darīt.


Ekipāžas jaunā automašīna. Foto: Publicitātes foto

Uz jautājumu, kādos posmos šī ekipāža plāno braukt, pilots stāsta: ''Tie posmi, kurus mēs noteikti gribam šogad braukt, sakrīt ar Igaunijas čempionāta kalendāru - ziemas posms Viru, Madona un Sāremā rallijs. Ja mēs runājam par naudas lietām, tad, protams, nedrīkst aizmirst arī izmaksas, kas, startējot Igaunijā, ir lētākas nekā Latvijā. Nacionālajai klasei Igaunijā dalības maksa ir 200 lati, bet Latvijā - 300 Ls. Arī licences - Latvijā 150 lati cilvēkam, bet Igaunijā, ja nemaldos, 100 eiro.''

Sportists stāsta, ka Igaunijā šajā klasē ir liela konkurence, kurā var braukt un cīnīties, kamēr Latvijā šis pasākums lēnām mirst.
''Igaunijā nacionālā klase ir ļoti attīstīta, kur dažos posmos uz starta stājas ap 30 dalībniekiem, bet Latvijā šīs klases braucēju ir palicis gaužām maz. Nezinu, vai šogad vairāk par piecām līdz septiņām mašīnām šajā klasē salasīsies. Man liekas, ka no LAF nav nekādu virzītājspēku, kas liktu atmosties daudziem bijušajiem sportistiem, kuriem mājās šķūnīšos stāv tās mašīnas. Nekas netiek darīts, lai tas pasākums kļūtu pieejamāks. Nacionālā klase lēnām tiek novirzīta uz rallijsprintu.''

Komentāri
mikuha 14.01.2012 11:13
Nu par diviem HANSIEM, tā cena aptuveni ari tāda ir, bet siksnas praktiski visas var lietot ar HANSU. Nu un ķivere ir apmēram 100 eur dārgāka ja viņa ir ar HANS puļķiem.
Bet varbūt vīriem labāk izlaist vienu ralliju, un par ietaupīto naudu tomēr sakārtot savu ekipējumu. Tomēr tā ir pašu drošība.
Igaunijas licenzi jums neviens nedos.
Protams, par konkurenci gan jāpiekrīt.
ModrisZ 13.01.2012 10:07
Nu par to apņēmību cepuri nost , bet par to HANS un JOSTĀM biku pāršāva pār strīpu . Un nez kā mūsu federācija vēl skatīsies uz to ka EDGARS mainīs sportista pilsonību , vēl būs jāsadraudzējas ar kādu no ESTI klubiem utt. Un vispār vai tik ESTI nav tā ka tiem N3 vai A grupas auto kam vēl pagājušo gad bija spēkā homologācija tomēr ir jālieto HANS drošības sistēma arī turpmāk? Nekā personīga, tikai fakti.
garais22 12.01.2012 23:33
Lai veicas!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png