Edgars Balodis/Ivo Pūķis. Foto: www.maxfotorace.com
Pagājušajā sezonā Latvijas rallija čempionātā uz starta varēja redzēt Edgara Baloža/Ivo Pūķa ekipāžu, kura brauca ar ''Opel Astra'' automašīnu. Tāpat dažos posms šī ekipāža bija redzama pildot ''nullītes'' jeb trases atklājēja funkcijas, bet dažos posmos tā trasē cīnījās jau ar citiem sportistiem.
Pirms neilga laika līdz portāla Go4speed.lv ausīm nonāca informācija, ka minētā ekipāža nākamgad vairāk plāno braukt Igaunijas čempionātā. Lai noskaidrotu, vai tā ir taisnība, portāls vērsās pie Edgara. ''Jā, nākamgad vairāk raugāmies uz Igaunijas pusi,'' saka pilots. ''Igaunijā šogad vēl var braukt bez HANS, bet, ja atradīsim līdzekļus HANSam, noteikti brauksim arī Latvijā.''
Edgars Balodis/Ivo Pūķis pagājušā gada rallijsprintā "Slātava 2011". Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Edgars zina stāstīt, ka lētākais HANS maksā ap 650 latiem (ekipāžai), bet papildus vēl nepieciešamas siksnas, kas kopējo summu sastāda ap 1000 latiem. ''Jā, Latvijā stingrāk skatās uz drošību, bet, ja man jāizvēlas - stingra drošība, nebraukt vai braukt bez HANS, tad izvēlos trešo variantu, jo nevaru atļauties iegādāties HANS.''
Tāpat sarunas laikā noskaidrojās, ka šogad ekipāžai būs cita automašīna - "Renault Clio". ''Šogad brauksim ar citu mašīnu - ''Renault Clio'', kas ir jaunāks un modernāks. Iepriekšējā mašīna bija tik tālu pārbūvēta, ka servisa parkā, ja kaut kas bija vajadzīgs, nevienam nekā nebija. Pierādījums tam - Talsu rallijs, kur beigās braucām ar Jari Ketomā ''Lancer Evo X R4'' degvielas sūkni. Mašīnu esam iegādājušies tikai nesen, tāpēc tagad mums būs daudz ko darīt.
Ekipāžas jaunā automašīna. Foto: Publicitātes foto
Uz jautājumu, kādos posmos šī ekipāža plāno braukt, pilots stāsta: ''Tie posmi, kurus mēs noteikti gribam šogad braukt, sakrīt ar Igaunijas čempionāta kalendāru - ziemas posms Viru, Madona un Sāremā rallijs. Ja mēs runājam par naudas lietām, tad, protams, nedrīkst aizmirst arī izmaksas, kas, startējot Igaunijā, ir lētākas nekā Latvijā. Nacionālajai klasei Igaunijā dalības maksa ir 200 lati, bet Latvijā - 300 Ls. Arī licences - Latvijā 150 lati cilvēkam, bet Igaunijā, ja nemaldos, 100 eiro.''
Sportists stāsta, ka Igaunijā šajā klasē ir liela konkurence, kurā var braukt un cīnīties, kamēr Latvijā šis pasākums lēnām mirst.
''Igaunijā nacionālā klase ir ļoti attīstīta, kur dažos posmos uz starta stājas ap 30 dalībniekiem, bet Latvijā šīs klases braucēju ir palicis gaužām maz. Nezinu, vai šogad vairāk par piecām līdz septiņām mašīnām šajā klasē salasīsies. Man liekas, ka no LAF nav nekādu virzītājspēku, kas liktu atmosties daudziem bijušajiem sportistiem, kuriem mājās šķūnīšos stāv tās mašīnas. Nekas netiek darīts, lai tas pasākums kļūtu pieejamāks. Nacionālā klase lēnām tiek novirzīta uz rallijsprintu.''
Bet varbūt vīriem labāk izlaist vienu ralliju, un par ietaupīto naudu tomēr sakārtot savu ekipējumu. Tomēr tā ir pašu drošība.
Igaunijas licenzi jums neviens nedos.
Protams, par konkurenci gan jāpiekrīt.