profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Harju rallijā uzvar Kaurs; lielisku ātrumu uzrāda latviešu BMP komandas pilots Poms

Mārtiņš Jankovskis 30.05.2016 - 23:45 Harju rallijā uzvar Kaurs; lielisku ātrumu uzrāda latviešu BMP komandas pilots Poms
Rolands Pūms/Marti Halings. Foto: No sportista personīgā arhīva

Aizvadītajās brīvdienās noslēdzās Igaunijas rallija čempionāta 2.posms - rallijs Neste Harju Rally, kurā uz starta izgāja 74 ekipāžas. Pēc pirmās dienas līderis bija Egons Kaurs, kuram 6,4 sekundes zaudēja Rainers Aus, bet desmit sekundes atpalika Rolands Murakas. Arī otrajā dienā starp šiem trim braucējiem bija sīva cīņa, taču kopvērtējumā nekas nemainījās un uzvaru svinēja Kaurs. Augsto piekto vietu absolūti un pirmo R2 klasē izcīnīja Miko Nīnemā, kuram 42 sekundes zaudēja Gustavs Krūda.

Labu ātrumu šajā rallijā demonstrēja latviešu ''Baltic Motorsport Promotion'' komandas pilots, 20 gadus vecais igauņu sportists Rolands Poms. Pēc devītā posma Poms bija ceturtajā vietā R2 klasē, līderim zaudējot 23 sekundes. Kā portālam Go4speed pastāstīja BMP komandas vadītājs Mārtiņš Dzenītis, tad talantīgais igauņu braucējs, kurš esot uzrādījis ļoti labu ātrumu, bija spiests izstāties desmitajā ātrumposmā.


Egons Kaurs. Foto: Timo Anis, facebook.com/timoanisphotography

''Jāsāk ar to, ka pirms vasaras Poms nebija braucis, tāpēc mēs nolēmām viņam pirms Igaunijas čempionāta posma sagatavot treniņprogrammu, kas sākās Sāremā rallijsprintā un pēc tam Talsu rallijā (4.vieta R2 klasē). Aizvadītajās brīvdienās viņš startēja Harju Rally, kur mēs gribējām paskatīties, kāds ir viņa patiesais ātrums pēc samērā maz nobrauktiem kilometriem, jo viņš līdz šim papildus testos nekad nebija startējis. Beigās izrādījās, ka viņš brauc vienā ātrumā ar ātro Gustavu Krūdu, kas mums bija patīkams pārsteigums. Pirms desmitā posma nolēmām, ka viņam ir jāķer priekšā sešas sekundes esošais Krūda. Desmitā ātruposma sākums gāja pa to pašu ceļu, kur gāja piektais un astotais dops, tāpēc trase bija ar ārkārtīgi lielām špūrēm. Diemžēl pēc nobrauktiem diviem kilometriem Poms iebrauca špūrē, kurā bija liels akmens, kas neveiksmīgi trāpīja un pārsita mašīnas pannu, karteri un sabojāja citas lietas. Sitiens bija tik spēcīgs, ka karteris faktiski tika pārsists uz pusēm, momentā izlija visa eļļa, un pietika 15 sekundes, lai motors “uzsprāgtu”. No šī motora tagad nav izmantojamas nevienas pašas detaļas… Lai arī sportiskā ziņā rallijs beidzās neveiksmīgi, ātruma ziņā esam apmierināti,'' stāsta Mārtiņš Dzenītis, kurš piebilda, ka Poma mašīna bija apdrošināta If kompānijā, kas nozīmē to, ka viņam būs jāsedz tikai pašrisks (5 000 eiro), lai arī kopējās remonta izmaksas būs daudz lielākas. ''Jau ilgus gadus sadarbojamies ar If Apdrošināšanu un vienmēr visiem klientiem iesakām savas automašīnas apdrošināt. Šis ir vēl viens piemērs, kāpēc to būtu nepieciešams darīt.”


Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Dzenītis stāsta, ka Poms ir pierādījums tam, ka bez nopietna atbalsta no vecākiem, bet ar lielu darbu var braukt rallijā. ''Pirmos karjeras gadus viņam palīdzēja tēvs, taču starp viņiem bija noruna, ka tēvs palīdzēs tikai pirmos trīs gadus. Pēc trīs pavadītiem gadiem rallijā Poms pārdeva savu ''Ford Fiesta R2'', lai tēvam atdotu naudu. Taču vēlme braukt bija ļoti liela, tāpēc pēc veiksmīgām sarunām ar sponsoriem viņš to šobrīd var darīt. Pilots ir atzinis, ka viņam ir ļoti paveicies, ka viņš dzīvo tādā valstī kā Igaunija, kur rallijs šobrīd esot sporta veids Nr.1. Ejot pie sponsoriem, visi zina, kas ir rallijs, tāpēc tur ir vienkāršāk tikt pie atbalsta. Taču interesanti, ka, ja Latvijā valsts sponsorus atbalsta ar nodokļa atvieglojumiem, tad Igaunijā tā nav. Rolanda lielākie atbalstītāji Toorista Market un IKH ir ļoti apmierināti gan ar sportista parādīto ātrumu trasē, gan ar attieksmi un vēlmi uzvarēt. Tādēļ pēc neveiksmes sacīja, ka kompensēs radušos zaudējumus par motoru, un lai sportists jau sāk domāt par nākamo ralliju.''

Šobrīd Pomam līgums ar BMP komandu ir noslēgts līdz sezonas beigām, taču plānā ir trīs gadu sadarbība. ''Mums ar Rolandu ir noslēgts līgums līdz sezonas beigām - plānojam startēt visos Igaunijas čempionāta posmos. Rallijā Rolands sāka braukt pirms četriem gadiem, taču līdz šim viņš nekad nebija pirms rallija aizvadījis testus. Tas vien liecina, ka sportists ir ļoti talantīgs, ja bez nopietnas treniņprogrammas viņš spēj uzrādīt tik labu ātrumu. Drīz pie mums atbrauks divkārtējais Lielbritānijas rallija čempions un pasaules junioru vicečempions Gajs Vilks, kurš taisīs piekares regulējumus mūsu Ford Fiesta R2T turbo automašīnai. Paralēli viņam ieplānota arī treniņsesija ar Rolandu, lai labāk sagatavotu sportistu rallijam “Laane-Eesti Ralli”, kas risināsies 10. un 11. jūnijā.''


Foto: Timo Anis, facebook.com/timoanisphotography

''Varu atklāt, ka mums ar Pomu ir ieplānota trīs gadu programma, kuru viņa sponsori ir akceptējuši. Mērķi ir augsti – Drive Dmack Trophy čempionāts WRC rallijā, taču viss būs atkarīgs no sportista rezultātiem. Rolands ir ļoti gudrs, jo viņš saprot, kāds komplektiņš ir vajadzīgs, lai startētu rallijā. Viņš ir piemērs tam, ka rallijā var braukt, smagi strādājot, jo viņa vecākiem nav tādas naudas, lai paši varētu atbalstīt dēlu, startējam rallijā. Taču talkā nāk sponsori, kuri gatavi palīdzēt.''

Jautāts, kāpēc viņš nav izvēlējies kādu igauņu komandu, Dzenītis atzina, ka pilots novērtē BMP komandas darbu un ka izmaksas, startējam latviešu komandā, esot mazākas. ''Poms novērtē mūsu komandu, jo Igaunijā par saprātīgām naudiņām esot grūti startēt kādā komandā, kur var braukt ar labu priekšpiedziņas auto. Tās komandas, kuras piedāvājot braukt ar priekšpiedziņas auto, prasa lielu naudu, tāpēc viņš ir izvēlējies mūsu komandu.''

Sarunas noslēgumā Dzenītis vēlas pateikt lielu paldies “Rallija Kluba” mehāniķiem, kas jau ķērušies pie Poma automašīnas labošanas. Jau šonedēļ pats Dzenītis ar šo auto plāno startēt ikgadējā Žurnālistu rallijā, bet vēl nedēļu vēlāk Fiesta R2 atkal startēs Igaunijā, kur Hāpsalu pilsētā risināsies Igaunijas rallija čempionāta posms “Laane-Eesti Ralli”.

Rallija rezultāti:
1. EGON KAUR
MITSUBISHI LANCER EVO IX 54:57.5
2. RAINER AUS
MITSUBISHI EVO IX +00:10.9
3. ROLAND MURAKAS
MITSUBISHI LANCER EVO X +00:11.3
4. AIKO AIGRO
MITSUBISHI LANCER EVO 6 +03:35.2
5. MIKO NIINEMÄE
PEUGEOT 208 +04:26.1
6. ANRE SAKS MITSUBISHI LANCER EVO7 +04:28.3
7. ALEKSEY SEMENOV MITSUBISHI LANCER EVO X +04:38.6
8. MAIT MAAREND MITSUBISHI LANCER EVO X +04:52.7
9. GUSTAV KRUUDA FORD FIESTA +05:08.7
10. RÜNNO UBINHAIN SUBARU IMPREZA +05:50.4

Pūms demonstrē lielisku ātrumu:


Harju rallija labākie momenti:


Harju rallija labākie momenti:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png