Edgars Balodis kopā ar mehāniķi Ivaru. Foto: Go4speed
Laikam ritot, Balodis nolēma izmēģināt spēkus rallijā startēt ar pilnpiedziņas auto. Lai arī šāda doma bija jau agrāk, tikai šogad sanācis tā, ka Edgaram un Inesei beidzot būs iespēja rallijā startēt ar pilnpiedziņas ''Subaru Impreza''.
Pirms neilga laika Edgars no Kaspara Šimkusa iegādājās ''Subaru'', ar ko tad arī šosezon tiks sāktas pilnpiedziņas gaitas autosportā. Sarunā ar portālu Go4speed Edgars stāsta, kā nokļuva līdz šim ''Subaru'' un kādi ir viņa plāni gaidāmajai sezonai.
Balodis/Akmentiņa. Foto: Mārtiņš Vanags
Edgar, pastāsti, lūdzu, kāpēc nolēmi šogad braukt ar pilnpiedziņas auto?
Kopš 2009.gada braucu ar priekšpiedziņu. Šajā laikā esmu izcīnījis vairākus panākumus, kā arī startējis daudzos rallijos ne tikai Latvijā, bet arī ārpus tās, tāpēc nobrauktie kilometri ir ļoti daudz. Jau iepriekš bija doma, ka ir jākāpj pilnpiedziņā, taču nesanāca. Pēc pagājušās sezonas gan nolēmu, ka šogad darīšu visu iespējamo, lai beidzot varētu spert to solīti uz priekšu un braukt ar pilnpiedziņas mašīnu.
Izskatās, ka viss sanācis ļoti labi, jo pagalmā tavas ''Hondas'' vietā tagad stāv balts un kaut kur redzēts ''Subaru''.
Jā, viss sanāca ļoti labi. Vispirms uzradās pircējs ''Hondai'', kura aizceļoja uz Lietuvu. Tobrīd sāku meklēt ''Subaru''. Biju aizbraucis apskatīties mašīnu gan uz Tallinu, gan Viļņu. Taču tad izteicu piedāvājumu Kasparam Šimkusam, kas arī bija vislabākais variants.
Vai auto ir tādā stāvoklī, lai ar to uzreiz arī var braukt?
Auto pa lielam ir gatavs un ar to var braukt. Šobrīd gaidām vadības bloku, lai var saregulēt uz benzīnu, jo iepriekš šis ''Subaru'' brauca ar bioetanolu. Un pēc tam jāsāk steidzami domāt par testiem.
Foto: No sportista privātā arhīva
Vai arī Kasparam jautāsi kādu padomu par šo ''Subaru''?
Protams, ja būs kāds neskaidrs jautājums, jautāšu Kasparam, taču ir jāsaprot, ka mums katram ir savs braukšanas stils un sava izpratne par dažām lietām. Arī viedoklis katram ir savādāks. Taču, protams, šobrīd, kad ar šo auto neesmu vēl braucis, nav jēga man tagad kaut ko tur baigi pārbūvēt vai mainīt. Jā, šobrīd es gribu mazliet iejaukties bremžu konstrukcijā, bet tas arī viss. Pabraukšu un tad jau varēšu secināt, kas man patīk un ko gribu vai negribu uzlabot. Taču neesmu tik lepns, lai tagad ierautos sevī un nejautātu pēc palīdzības no malas. Ar Kasparu mums ir foršas attiecības, tāpēc zinu, ja man būs nepieciešama kāda palīdzība vai padoms, viņš man to dos. Mēs rallija sabiedrība esam palikuši ļoti maz, tāpēc mums visiem ir jāturas kopā.
Un, ja tev kāds jautās padomu par ''Hondu'' vai kādu citu priekšpiedziņas auto?
Protams, ka palīdzēšu jebkuram jaunietim vai kādam citam cilvēkam ar padomu, ja kāds jautās. Pa šo laiku esmu daudz skrūvējis gan ''Opel'', gan ''Renault'', gan ''Honda'' rallija mašīnas, tāpēc zināma pieredze man ir. Nekad neatteikšu padomu, ja kādam tas var palīdzēt. Es tikai par to priecāšos.
Vai tev ir kaut kāda pieredze ar pilnpiedziņas mašīnām?
Nē, ar pilnpiedziņu man nav nekādas pieredzes. Esmu braucis tikai ar priekšpiedziņu.
Foto: No sportista privātā arhīva
Kādi ir tavi šīs sezonas plāni? Kur plāno braukt?
Gan Kurzemes, gan Talsu rallijā plānojam braukt pa nullīti, bet par tālākiem plāniem šobrīd nekas nav zināms, jo sākumā ir jāpierod pie mašīnas vadāmības. Tas viss man būs jaunums un pilnīgi savādāks nekā ar priekšpiedziņu. Vēlāk, kad jau būsim kaut cik apraduši ar šo auto, startēsim A+ klasē.
Konkurence tur ir ļoti nopietna...
Protams, būsim reāli, ka cīnīties par kaut kādām augstām vietām ar "Mirage", ar Jāni Berķi un Gunti Lielkāji būs ļoti grūti, taču mēs brauksim sava prieka pēc. Protams, daudz kas atkarīgs no budžeta, pēc kura tad arī var vadīties, kur un cik daudz braukt.
Nedrīkstu nepajautāt Tev par Sāremā ralliju, kurā pēdējos gados vienmēr brauc.
Lai nu ko, bet šis ir rallijs, kurā noteikti mēs brauksim (smaida). Neatceros, kurā gadā sāku braukt šajā rallijā, bet man tas ir mīļākais un skaistākais rallijs, kurā vienmēr gribas braukt. Šis gads noteikti nebūs izņēmums.
Inese Akmentiņa, mehāniķis Ivars un Edgars. Foto: No sportista privātā arhīva
Noteikti ir cilvēki vai atbalstītāji, kuriem tev gribētos pateikt lielu paldies.
Jā, gribu teikt paldies, Aivaram Lapam no Auto Starts, Jānim Ozoliņam no "Auto Kada" un Aivaram Žeikaram no "Motul" par līdzšinējo atbalstu. Ceru, ka arī šogad spēsim sadarboties. Paldies manai stūrmanei Inesei Akmentiņai, kā arī manam uzticīgajam mehāniķim Ivaram, ar kuriem strādājam kopā un ceru, ka strādāsim arī turpmāk. Bez šiem cilvēkiem un atbalstītājiem es noteikti šobrīd rallijā nebrauktu.
Šimkus darbībā. Foto: Krists Andersons
Arī Šimkus portālam Go4speed atzina. ka ir priecīgs, ka izdevies pārdot ''Subaru'' Edgaram. ''Šis auto man bija kopš 2007.gada. Pēdējā laikā man nesanāca ar to braukt, taču Edgars tieši šobrīd meklēja šādu auto. Vēlāk Edgars man pajautāja, vai nepārdodu šo auto. Tajā brīdī nolēmu, ka labāk to pārdot Edgaram, nekā, ka šis auto man vienkārši stāv garāžā. Prieks, ka auto paliks Latvijā. Ar Edgaru vienojāmies, ka, ja viņam būs nepieciešams kāds padoms vai konsultācija, es viņam to sniegšu. Taču tagad, kad esmu palicis bez rallija auto, plinti krūmos nemetu, jo rallija karjerai punktu vēl neesmu licis. Ir tāds teiciens, ka, vai nu tu pats aizej no rallija, vai arī tevi aiznes, taču es vēl nekur pats projām netaisos un gan jau vēl kaut kur izbraukšu (smejas). Ar ko? Tas lai vēl paliek noslēpums,'' saka Kaspars Šimkus.