Foto: Tomasz Dudek
Pēc rallija portāls Go4speed sazinājās ar Neikšānu, kurš par šo ralliju pastāstīja nedaudz vairāk.
''Ceturtdienas testos konstatējām, ka dzinējam ir defekts, un ar to sacensības nobraukt nav iespējams, tāpēc komanda pieņēma lēmumu no Ņujorkas atvest jaunu dzinēju. Līdz ar to piektdien sacensību pirmā diena bija jāizlaiž. Ņemot vērā, ka rallijs notika līdzīgi kā Liepājas ERČ posms (divas dienas, kur katrā dienā ir savs Reģionālais rallija posms), tad mēs izlaidām pirmo posmu, bet otro veiksmīgi nobraucām līdz galam,'' portālam stāsta Māris Neikšāns, kurš piebilda, ka sacensībās Amerikā braucējiem tiek izsniegta organizatoru sagatavota stenogramma, kas sastādīta pēc Jemba sistēmas ar kompjūtera palīdzību. Šo stenogrammu ir iespēja vienu reizi izbraukt un pārbaudīt ātrumposmos, lai veiktu savas korekcijas.
''Stenogramma bija sarežģīta, jo tajā ir ļoti daudz informācijas. Pēc tam, kad vienu reizi pārbaudījām šo stenogrammu, veicām diezgan daudz labojumus, taču tagad man ir skaidrība, kā to labāk pielāgot. Ja tagad pašam būs jābrauc, tad man jau ir idejas, kā es šo stenogrammu varētu pielāgot sev.''
Jautāts par ceļiem, Māris piebilda, ka tie bija ātri un ar daudziem tramplīniem. ''Ceļi bija ātri, kur bija gan daudz tramplīnu, gan vietām bija jāšķērso mazas upītes. Taču bija interesanti un man patika. Beigās reģionālajā rallijā finišā izcīnījām trešo vietu absolūti un otro Open Light klasē.''
Foto: Dmitri Alpinsky
Foto: Tomasz Dudek
''Stenogramma bija sarežģīta, jo tajā ir ļoti daudz informācijas. Pēc tam, kad vienu reizi pārbaudījām šo stenogrammu, veicām diezgan daudz labojumus, taču tagad man ir skaidrība, kā to labāk pielāgot. Ja tagad pašam būs jābrauc, tad man jau ir idejas, kā es šo stenogrammu varētu pielāgot sev.''
Jautāts par ceļiem, Māris piebilda, ka tie bija ātri un ar daudziem tramplīniem. ''Ceļi bija ātri, kur bija gan daudz tramplīnu, gan vietām bija jāšķērso mazas upītes. Taču bija interesanti un man patika. Beigās reģionālajā rallijā finišā izcīnījām trešo vietu absolūti un otro Open Light klasē.''
Tikmēr uzvaru Nacionālajā rallijā izcīnīja ASV zvaigzne Trevis Pastrana.
Neikšāns kopā ar Pastranu. Foto: No Neikšāna personīgā arhīva
Sarunas nobeigumā Neikšāns atzina, ka, iespējams, viņš šogad kādā ASV rallijā piedalīsies ar savu auto. ''Vēl plāns līdz galam nav skaidrs, jo ir jāsaprot, kā un ko darīt, bet ir doma ar savu auto nobraukt kādu ralliju šeit ASV. Iespējams, nobrauksim kādu ralliju arī Kanādā, jo uz vienām sacensībām nebūtu izdevīgi vest savu rallija mašīnu. Braukšanu apvienošu ar treniņu procesu Kanādas rallija braucējiem, kuri izreikuši vēlmi trenēties manā vadībā. Lai varētu cīnīties ar Subaru komandu, kuras sastāvā brauc Pastrana un Higins, ir jāveic daudz darba pie mašīnas uzlabošanas, tā būtu jāpadara daudz jaudīgāka un jāatvieglina,'' nobeidz Māris, kurš jau otrdien lidos atpakaļ uz Latviju, lai jau ceturtdien sāktu treniņus ar rallijreida pilotiem.
Sarunas nobeigumā Neikšāns atzina, ka, iespējams, viņš šogad kādā ASV rallijā piedalīsies ar savu auto. ''Vēl plāns līdz galam nav skaidrs, jo ir jāsaprot, kā un ko darīt, bet ir doma ar savu auto nobraukt kādu ralliju šeit ASV. Iespējams, nobrauksim kādu ralliju arī Kanādā, jo uz vienām sacensībām nebūtu izdevīgi vest savu rallija mašīnu. Braukšanu apvienošu ar treniņu procesu Kanādas rallija braucējiem, kuri izreikuši vēlmi trenēties manā vadībā. Lai varētu cīnīties ar Subaru komandu, kuras sastāvā brauc Pastrana un Higins, ir jāveic daudz darba pie mašīnas uzlabošanas, tā būtu jāpadara daudz jaudīgāka un jāatvieglina,'' nobeidz Māris, kurš jau otrdien lidos atpakaļ uz Latviju, lai jau ceturtdien sāktu treniņus ar rallijreida pilotiem.
Neikšāns un Bilobreskis. Foto: No Neikšāna personīgā arhīva