profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Sarmas rallijā startēs unikāls pilnpiedziņas BMW (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 21.01.2016 - 15:00 Sarmas rallijā startēs unikāls pilnpiedziņas BMW (FOTO)
Foto: No sportista personīgā arhīva

Acīgākie rallija līdzjutēji jau pamanīja, ka Sarmas rallijā starp dalībniekiem ir Martinas Samsonas, kurš uz starta izies ar ''BMW M3X'' automašīnu. Kā izrādās, tad šis nav viss klasisks BMW, bet gan pilnpiedziņas, kurš Sarmas rallijā piedzīvos savu debiju un startēs LRC1 klasē. Par to, kas šis ir par auto un, ko no tā mēs varam sagaidīt, portāls Go4speed uz sarunu aicināja ekipāžas stūrmani Mindaugu Varžu, kurš par šo auto pastāstīja vairāk.


Foto: No sportista personīgā arhīva

''Jā, Sarmas rallijā startēsim ar pilnpiedziņas BMW. Savā Samsonas Motorsport kompānijā esam izgatavojuši pilnpiedziņas auto paredzētu ātrumkārbu. Varu teikt, ka mēs tagad no jebkuras rallijreida vai krosa mašīnas (un arī citām) varam izgatavot pilnpiedziņu. Piekare šim auto būs no parastā ielas BMW, jo šobrīd mēs gribam pārbaudīt ātrumkārbu un dzinēju. Šim BMW kardāns būs gan priekšā, gan aizmugurē. Attiecīgi tam divi reduktori, kas arī dos mums pilnpiedziņu. Mums būs sekvenciālā ātrumkārba, kur šobrīd ātrumus pārslēgsim ar ātrumkloķi, bet pavasarī jau ceram, ka varēsim pārslēgt ar lāpstiņām, kas būs pie stūres,'' iesāk Mindaugas Varža, kurš piebilda, ka Eiropas rallijos tāda pilnpiedziņas BMW, visticamāk, nav, Baltijā šāda auto tiešām neesot.


Foto: No sportista personīgā arhīva

Stūrmanis atzīst, ka šis auto ir unikāls ar to, ka visas detaļas ir taisītas pašas komandas un mehāniķu rokām. ''Mēs šo mašīnu esam būvējuši pilnībā no nulles, un katru detaļu esam izveidojuši paši - virsbūvi, dzinēju, ātrumkārbu, amortizatorus. Viss taisīts pašu rokām. Šis ir unikāls projekts. Parasti cilvēki dzinēju taisa vienā vietā, ātrumkārbu citā, bet mēs visu taisījām paši.''


Foto: No sportista personīgā arhīva

Šim BMW, kuram ir atmosferiskais dzinējs, jauda būšot 400 Zs un apmēram 400 Nm. Lai arī Zs būs vairāk nekā ''Mitsubishi'', Varža piebilda, ka ''Mitsubishi'' būs labāks citās jomās.


Foto: No sportista personīgā arhīva

''Ļoti daudz esam braukuši ar aizmugures piedziņas BMW. Kad absolūtajā ieskaitē esam bijuši ļoti augstu, tad mums bija sapnis, ka būtu labi, ja līkumos priekšā būtu vēl vismaz viens velkošais ritenis. Redz, kā viss tagad smuki sakrita, un te nu mēs esam. Uztaisījām ātrumkārbu, kurai jāatbilst pasaules līmenim. Domājam, ka tas būs ļoti labs produkts. Ņemot vērā, ka daudziem patīk BMW, tad nolēmām šādu ātrumkārbu ielikt BMW. Sanāca patīkamais ar lietderīgo,'' turpina stūrmanis.


Foto: No sportista personīgā arhīva

Jautāts, cik ātrā laikā tapa šis brīnums, Mindaugas atzīst, ka nepilnos divos mēnešos, taču pēdējās nedēļas esot bijušas ļoti trakas. ''Šo auto uztaisījām rekordlielā ātrumā – apmēram divos mēnešos. Nav viegli no nulles to visu sataisīt tik ātri. Pēdējās trīs nedēļas mehāniķi strādāja arī pa naktīm. Diemžēl sanāca pat tā, ka dažiem mehāniķiem nebija Ziemassvētku, jo mums gāja tiešām smagi (gara nopūta). Cilvēki? Nu kopā šo auto būvēja kādi seši mehāniķi un inženieri. Daudz spēka iztērēts, bet ir skaists galarezultāts. Par šī projekta izmaksām varētu nopirkt kādus divus labus ''Mitsubishi Evo IX,'' smejoties nobeidz Varža.


Foto: No sportista personīgā arhīva

Ekipāža Sarmas rallijā startēs ar 15.starta numuru.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png