Emīls Blūms. Foto: Josef Petru rally photo service
23 gadus vecais Emīls Blūms šogad Latvijas rallija čempionātā (LRČ) LRC3 klasē izcīnīja trešo vietu, piekāpjoties vien Ralfam Sirmacim un Nikolajam Grjazinam, kuri šogad paralēli startiem Latvijā pieredzi krāja arī Eiropas rallija čempionātā. Pēc ne tik veiksmīgās sezonas sākuma vasaras rallijus Blūms aizvadīja stabili, kas viņam ļāva pretendēt uz zelta medaļām LRC3 klasē. Taču sezonas beigās ātrāki par Emīlu bija gan Ralfs Sirmacis, gan Nikolajs Grjazini, kuri arī izcīnīja pirmās divas vietas, kamēr Emīls palika trešais. Taču noteikti jāatzīmē tas, ka uz sezonas pēdējiem diviem posmiem Blūmam bija divi dažādi stūrmaņi, kas arī, protams, ietekmēja rezultātu.
Lai noskaidrotu, kāda Emīlam bija šī sezona un kādi ir sportista nākotnes plāni, to šo rindu autors jautāja Blūmam, kurš pēdējās trīs sezonās R2 klases kopvērtējumā divas reizes bija trešais, bet reizi - otrais.
Emīl, vai esi apmierināts ar šo aizvadīto sezonu?
Līdz galam neesmu, jo galveno uzdevumu neizpildījām, jo par savas klases čempioniem nekļuvām. Beigās mums pietrūka tik punktu, cik pazaudējām Liepājā. Teiktu tā – ar sezonas sākumu neesmu apmierināts, bet beigas bija labas.
Atgādini, lūdzu, kas tev toreiz notika Liepājā?
Vecpils posmā noķērām priekšā braucošo konkurentu, kuru gribējām apdzīt, taču viņš mūs nelaida garām. Vienā brīdī maigi uzšāvu viņam pa aizmuguri, uz ko viņš pēc brīža, atspēlējoties man, strauji nobremzēja, un mēs ieskrējām viņa mašīnas aizmugurē, tādējādi sabojājot radiatoru, kas mums lika izstāties.
Foto: Autosporta Akadēmija
Pēc ilgāka laika Talsu rallijā atkal varēji ar Ralfu Sirmaci pacīnīties ar līdzīgām mašīnām, taču viņš bija ātrāks.
Talsu rallijs man nedaudz nosita garīgo. Šajā rallijā ar Ralfu braucām ar vienādām mašīnām, taču viņš mūs apsteidza. Kā vēlāk man atzina Ralfs, tad viņš brauca uz riska robežas, kamēr man bija kādi 10% nost no tā riska. Kad arī es pamēģināju riskēt vairāk, laiki bija līdzīgi, taču ne man, ne arī komandai nebija uzdevums riskēt un par katru cenu cīnīties par pirmo vietu. Pēc šī rallija bija tādas dīvainas sajūtas – it kā varam braukt ātri, tomēr beigās mums nesanāca viņu apdzīt.
Pēc Talsiem sekoja tavs karjeras krāšņākais un laikam piedzīvojumiem bagātākais rallijs.
Jā, Azoru ERČ rallijs bija krāšņs posms, kur guvām labu pieredzi, taču jāatzīst, ka īsti uz šo posmu nebijām sagatavojušies, jo uz šo ralliju aizbraucām pēdējā brīdī. Mēs ieradāmies naktī un no rīta devāmies rakstīt trasi, kas bija ļoti grūti. Arī šeit pieļāvām kļūdas, taču līdz finišam tikām. Šis tiešām rallijs man paliks atmiņā uz ilgu laiku.
Blūms un Vilsons Azoru salu rallijā. Foto: Autosporta Akadēmija
Pēc rezultātiem spriežot, sezonas turpinājums un beigas tev bija labas.
Pēc tam turpinājums tiešām bija labs, taču tad pirms pēdējiem diviem posmiem šķīrās mani un stūrmaņa Reiņa Vilsona ceļi, kas, protams, izsita mani no līdzsvara, jo paralēli braukšanai bija jādomā, kurš man sēdēs blakus. Labi, ka piekrita tēta bijušais stūrmanis Aigars Rencis un mans treneris Uldis Briedis.
Kādi ir tavi nākamās sezonas plāni?
Jāsāk ar to, ka tuvākais un svarīgākais plāns ir atrast stūrmani, kurš no savas puses var palīdzēt arī finansiālā ziņā, lai mēs varētu startēt Alūksnes un Sarmas rallijos, kā arī Liepājas ERČ posmā ar īrētu ''Peugeot 208 R2'' automašīnu. Šie manis nosauktie ralliji ir primārais. Taču tas viss būs iespējams tikai tad, ja būs stūrmanis, kurš ir gatavs palīdzēt ar finansēm. Šobrīd norit smags darbs pie tā, lai vismaz sezonas pirmajos trijos rallijos varu startēt ar ''Peugeot''. Ja neizdosies, tad mēģināsim izpildīt minimumu un ar ''Peugeot'' braukt Sarmā un Liepājā.
Ziemas sezonā Blūms brauks ar Peugeot 208 R2. Foto: Autosporta Akadēmija
Vai bez Liepājas plānā ir vēl kāds ERČ posms, kurā tu varētu startēt?
Noteikti tas ir Igaunijas ERČ posms un, ja ļaus finanses, tad arī Polijas ERČ rallijs. Tāpat neizslēdzu iespēju, ka varētu atgriezties Azoru salu rallijā. Taču tas būs izdarāms, ja būs pienācīgs budžets.
Tad ziemā esi nolēmis pārsēsties uz ''Peugeot''?
Šobrīd jā, bet, ja tiešām nesanāks šis variants, tad ir iespēja braukt ar līdzīgu auto, ar kādu šogad Latvijā brauca Kalle Rovanpera (''Citroën C2 R2'').
Vai apmēram ir zināmi plāni vasarai?
Šobrīd īsti nezinu. Jāskatās, kurš no braucējiem brauks LRC3 klasē un tad jādomā. Nenoliegšu, ka gribas izbraukt arī kādu ralliju ar ''Mitsubishi Evo'' (smaida). Taču tas viss atkarīgs no LRC3 klases dalībnieku skaita. Ja konkurence būs sīva, turpināsim braukt ar R2 mašīnu, ja nē, tad mēģināsim pārkāpt uz lielo klasi. Šobrīd ir doma pabraukt gan ar vienu, gan varbūt arī ar citu auto, taču nenoliegšu, ka gribas arī kaut kādā klasē pacīnīties par čempiontitulu. It kā nav pareizi tā lēkāt, bet, ja būs tādi apstākļi, tad, neko darīt. Taču tagad primārais ir braukt ziemā ar ''Peugeot''.
Pēc rezultātiem spriežot, sezonas turpinājums un beigas tev bija labas.
Pēc tam turpinājums tiešām bija labs, taču tad pirms pēdējiem diviem posmiem šķīrās mani un stūrmaņa Reiņa Vilsona ceļi, kas, protams, izsita mani no līdzsvara, jo paralēli braukšanai bija jādomā, kurš man sēdēs blakus. Labi, ka piekrita tēta bijušais stūrmanis Aigars Rencis un mans treneris Uldis Briedis.
Kādi ir tavi nākamās sezonas plāni?
Jāsāk ar to, ka tuvākais un svarīgākais plāns ir atrast stūrmani, kurš no savas puses var palīdzēt arī finansiālā ziņā, lai mēs varētu startēt Alūksnes un Sarmas rallijos, kā arī Liepājas ERČ posmā ar īrētu ''Peugeot 208 R2'' automašīnu. Šie manis nosauktie ralliji ir primārais. Taču tas viss būs iespējams tikai tad, ja būs stūrmanis, kurš ir gatavs palīdzēt ar finansēm. Šobrīd norit smags darbs pie tā, lai vismaz sezonas pirmajos trijos rallijos varu startēt ar ''Peugeot''. Ja neizdosies, tad mēģināsim izpildīt minimumu un ar ''Peugeot'' braukt Sarmā un Liepājā.
Ziemas sezonā Blūms brauks ar Peugeot 208 R2. Foto: Autosporta Akadēmija
Vai bez Liepājas plānā ir vēl kāds ERČ posms, kurā tu varētu startēt?
Noteikti tas ir Igaunijas ERČ posms un, ja ļaus finanses, tad arī Polijas ERČ rallijs. Tāpat neizslēdzu iespēju, ka varētu atgriezties Azoru salu rallijā. Taču tas būs izdarāms, ja būs pienācīgs budžets.
Tad ziemā esi nolēmis pārsēsties uz ''Peugeot''?
Šobrīd jā, bet, ja tiešām nesanāks šis variants, tad ir iespēja braukt ar līdzīgu auto, ar kādu šogad Latvijā brauca Kalle Rovanpera (''Citroën C2 R2'').
Vai apmēram ir zināmi plāni vasarai?
Šobrīd īsti nezinu. Jāskatās, kurš no braucējiem brauks LRC3 klasē un tad jādomā. Nenoliegšu, ka gribas izbraukt arī kādu ralliju ar ''Mitsubishi Evo'' (smaida). Taču tas viss atkarīgs no LRC3 klases dalībnieku skaita. Ja konkurence būs sīva, turpināsim braukt ar R2 mašīnu, ja nē, tad mēģināsim pārkāpt uz lielo klasi. Šobrīd ir doma pabraukt gan ar vienu, gan varbūt arī ar citu auto, taču nenoliegšu, ka gribas arī kaut kādā klasē pacīnīties par čempiontitulu. It kā nav pareizi tā lēkāt, bet, ja būs tādi apstākļi, tad, neko darīt. Taču tagad primārais ir braukt ziemā ar ''Peugeot''.
Foto: Edgars Leonovs
Vai nākamsezon turpināsi pārstāvēt Autosporta Akadēmijas komandu?
Nākamgad es nebraukšu viņu komandā, taču, iespējams, kādā posmā es izīrēšu no viņiem kādu auto. Viņiem nedaudz pamainās koncepcija, tikmēr es gribu pamēģināt pabraukt ar kaut ko citu. Taču, kā es teicu, neizslēdzu iespēju, ka sezonas laikā mēs atkal tiksimies.
Tad sanāk, ka šobrīd tev darbs ne tikai gatavoties jaunajai sezonai, bet arī jāmeklē stūrmanis?
Jā, tā ir sanācis. Ceru, ka viss atrisināsies līdz Ziemassvētkiem, lai tad jau varētu sākt intensīvus stenogrammas treniņus un gatavoties sezonai.