profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Belokoņs: Šobrīd rokas nedaudz ir nolaidušās

Mārtiņš Jankovskis 06.11.2015 - 05:35 Belokoņs: Šobrīd rokas nedaudz ir nolaidušās
Daņila Belokoņs un Toms Freibergs. Foto: Dynamic Sport

Vācijas Lauzicas rallijā debiju ar jauno ''Ford Fiesta R2T'' piedzīvoja Daņila Belokoņs/Toms Freibergs, kuriem pirms šī rallija mērķis bija viens - sasniegt finišu. Ja pēc pirmās dienas Belokoņs bija savas klases līderis, tad otrās dienas sākumā ekipāža bija spiesta izstāties. Pēc rallija pilots portālam Go4speed pauda lielu rūgtumu, ka neizdevās sasniegt finišu. Diemžēl šoreiz nesanāca finišēt daļēji arī tiesnešu vainas dēļ.

''Pirmā diena aizritēja labi. Mūsu mērķis bija braukt testa režīmā un finišēt, ko arī veiksmīgi pirmajā dienā izdarījām. Braucām tiešām ļoti uzmanīgi. Arī otrā diena sākās labi, taču tad nāca liktenīgais sestais posms. Garā taisnē, kur ātrums bija ap 150 km/h, bija šaurs ceļš, kur trāpījām lēzenā bedrē, kura mums nebija atzīmēta stenogrammā. Arī noskatoties onboard video, šo lēzeno bedri nevarēja redzēt. Bet diemžēl šāda bedre bija, kas nedaudz gaisā uzsvieda mašīnas aizmuguri. Pēc tam auto sāka nēsāt, un es sāku bremzēt. Jau gandrīz bijām apstājušies, taču tad auto pie apmēram 20 km/h noslīdēja no ceļa un apgāzās,'' stāsta Daņila Belokoņs, kurš piebilda, ka tajā vietā daudzām mašīnām bija problēmas (arī Grīvas ekipāžai - aut.), bet, piemēram, Evo tajā vietā spēja savākt auto un aizbraukt bez piedzīvojumiem.


Auto pēc avārijas. Foto: Art of foto

''Pēc apgāšanās auto viss bija kārtībā, tikai kosmētiski defekti, tāpēc gribējām turpināt braukt, taču tad mūs apturēja Safety puisis un pateica, ka rallijs mums ir beidzies. Prasījām, kāpēc tā, uz ko viņi atbildēja, ka mums bija palīdzība no malas. Vēlāk aizgājām uz rallija centru, kur teicām, ka mums nebija nekādas īpašās palīdzības no malas, jo mums vienkārši palīdzēja apgāzt auto un izbraukt atpakaļ uz trases, kas pēc reglamenta ir atļauts. Rallija centrā apstiprināja, ka, jā, tādu palīdzību var saņemt no malas, taču viņi mums jautāja, kāpēc mēs esam atdevuši tiesnešiem kontrolkarti. Taču šo kontrolkarti mums dopā atņēma tiesnesis, kurš pateica, ka mums ir bijusi palīdzība no malas. Žēl, ka tā. Tiesnesis trasē saka, ka nevar braukt un atņem kontrolkarti, tikmēr rallija centrs saka, ka varējām braukt tālāk.''


Foto: Cornell Hache, rallye-magazin.de

Pēc šīs kārtējās neveiksmes Belokoņs atzīst, ka ir grūti saņemties, jo uz viņa tiek izdarīts milzīgs spiediens. ''Biju ļoti vīlies par šādu iznākumu, jo mērķis bija iebraukt jauno auto un finišēt. Šoreiz tiešām braucu ļoti piesardzīgi, bet dēļ neredzamās bedres sanāca apgāzties. Kārtējā neveiksme. Nezinu, ko iesākt... Ir jātrenējas vēl vairāk un jācīnās tālāk, taču ir grūti, jo visu laiku no malas ir spiediens, ka man nesanāk, ka es avarēju u.t.t., taču pats jūtu, ka esmu progresējis. Šī ir tikai mana otrā nepilnā sezona. Nezinu, varbūt spert soli atpakaļ un iet uz kartingu vai rallijsprintu? Man nav tās bāzes, kas ir citiem sportistiem. Tagad kaut kas sāk veidoties, taču rezultātu vēl nav. Šobrīd rokas nedaudz ir nolaidušās.''

Arī otrs ''Dynamic Sport'' komandas pilots Aleksandrs Grīva apstiprināja, ka vieta, kur avarēja Belokoņs, bija viltīga, un tur vainot sportistu nevar. ''Tā bija pilnīgi jauna lieta mums visiem, ko pirms tam nevar izmēģināt treniņos. Zinu, to vietu, jo arī mēs paši tajā vietā bijām tuvu tam, lai sagrieztos vai avarētu. Tur bija vairāki “0” līkumi, kur vietām bija dažas lēzenas pumpas, kas vietām atviegloja auto. Priekšpiedziņai šī vieta bija ļoti grūta,'' stāsta Aleksandrs Grīva.


Grīva/Veilands lido. Foto: Cornell Hache, rallye-magazin.de

Grīva piebilda, ka Vācijā tiek pieņemti interesanti lēmumi sasitībā par to, kas notiek, ja avarē kāda ekipāža. ''Jāsaka, ka bija interesanta situācija, ko novērojām šajā rallijā. Stāvam uz starta un gaidām, kad varēsim braukt. Tobrīd Daņila trasē devās tieši pirms mums, un mums vajadzēja braukt nākamiem. Pēc brīža man tiesneši saka, ka ir apgāzusies mašīna ar numuru 29 (Belokoņs) un mums ir jāgaida, kad varēsim braukt. Kā vēlāk noskaidrojās, tad vietā, kur Daņila apgāzās, bija četri cilvēki (divi tiesneši un divi līdzjutēji), kuri palīdzēja auto apgāzt atpakaļ. Pēc tam mašīna neveiksmīgi iesēdās smiltīs, tāpēc trasē devās tiesnešu auto, kas palīdzēja auto izvilkt. Kad auto tika izvilkts, tad tiesneši Belokoņa ekipāžai atņēma karneti un neļāva braukt tālāk. Auto bija braucams, tāpēc baigi žēl, ka viņiem tas rallijs beidzās šādi. Šī neveiksme man visu nākamo rallija dienu sēdēja zemapziņā... Bija baigais rūgtums.''

''Tāpat bija jocīgi tas, ka, lai palīdzētu avarējušām ekipāžām atgriezties trasē, dops tiek atcelts, lai arī Latvijā un nekur citur tā nenotiek. Piemēram, pirmajā dienā viens auto iestiga grāvī, kā rezultātā trasē tika palaists evakuators, lai palīdzētu mašīnai. Pēc vairākām minūtēm redzējām, ka izbrauc avarējušais auto un aiz viņa evakuators,'' smejoties nobeidz Grīva.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png