profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Zigurds Kalniņš: Uz nākamo gadu būs daudz mājas darbu

Mārtiņš Jankovskis 15.10.2015 - 00:13 Zigurds Kalniņš: Uz nākamo gadu būs daudz mājas darbu
Zigurds Kalniņš. Foto: MVFoto

Aizvadītajās brīvdienās Igaunijas salā Sāremā 48.reizi finišēja Sāremā rallijs, kas bija noslēdzošais Igaunijas rallija čempionāta posms. Uzvaru šajā rallijā svinēja Egons Kaurs, kuram 18 sekundes zaudēja Rainers Aus, bet 29,8 atpalika Sīms Plangi. Septīto vietu absolūti un piekto N4 klasē izcīnīja Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis, kamēr Edgars Balodis/Inese Akmentiņa, cīnoties ar  tehniskām problēmām pēdējos četros ātrumposmos (sajūga defekts), izcīnīja desmito vietu savā klasē. Diemžēl finišu nesasniedza Zigurds Kalniņš/Renārs Salaks, kuri bija spiesti izstāties septītajā posmā pusass defekta dēļ. Pēc sešiem dopiem Kalniņš bija 46.vietā absolūti un piektajā savā klasē.

Pēc rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja visas trīs mūsu ekipāžas, kuras par aizvadīto posmu pastāstīja vairāk.

''Prieks, ka izdevās finišēt, lai arī rallijs bija grūts. Pirmajā dienā vietām bija ļoti lieli putekļi, tāpēc divas reizes nācās pilnīgi apstāties. Otrajā dienā ķērām konkurentus, bet diemžēl pēdējos četros posmos mūs piemeklēja sajūga defekts. Lai arī likās, ka finišu tomēr nesasniegsim, paldies Dievam sajūgs izturēja un mēs finišējām, par ko ļoti liels prieks. Paldies visiem faniem, kas atbalstīja un uzmundrināja mūs. Tagad jādodas ātri uz mājām un jāgatavojas rallijam Latvija,'' tā pēc rallija atzina Edgars Balodis.


Edgars Balodis. Foto: Kaspars Leists

Stabilu ralliju aizvadīja Svilis, taču līdz galam sportists ar izcīnīto rezultātu nebija apmierināts. ''Kopumā uzskatu, ka rezultāts ir labs. Ņemot vērā visus apstākļus (mašīnas maiņu, mazo sacensību un treniņu skaitu), uzskatu, ka rezultāts šogad ir objektīvs un augstāk mēs nevarējām pakāpties, lai arī, protams, gribējām finišēt augstākā vietā. Bija arī kļūdiņas, kur zaudējām sekundes. Šoreiz nevarējām cīnīties ar sportistiem, kuri šogad nobraukuši tik daudz, cik mēs pēdējos trīs gados kopā. Lai brauktu tik ātri, cik līderi, ir daudz jābrauc treniņos, jo tikai tā var sasniegt augstāko līmeni. Bez treniņiem uz augstu rezultātu nevar cerēt. Jāsaka, ka vēl līdz galam arī neesmu iepazinis ''Mitsubishi Evo X''. It kā viss ir forši, bet līdz galam neesmu apmierināts. Pats rallijs bija sarežģīts un interesants, bet braukšana gan sagādāja lielu baudu, lai arī vietām tā seguma maiņa sagādāja lielu neziņu. It kā grants kā grants, bet vietām ļoti slīdēja. Kādas sajūtas braukt tik tuvu jūrai? Baigi nesanāca papētīt, bet bija patīkami braukt tik tuvu jūras malai. Kaut kas savādāks (smejas). Tagad nobrauksim ralliju Latvija un tad vēl atliks rallijs Vācijā,'' tā Mārtiņš Svilis.


Mārtiņš Svilis. Foto: MVFoto

Pēc ilgāka pārtraukuma rallija trasē atkal varēja redzēt Kalniņu, kurš diemžēl beigās bija spiests izstāties. Taču, neskatoties uz to, sportists ar ralliju bija apmierināts. ''Gāja daudz maz labi, kamēr bijām spiesti izstāties pusass defekta dēļ. Ja pirmā diena bija tāda kā ieskriešanās, tad jau otrajā dienā sajūtas bija labas un atguvām braukšanas garšu. Otrās dienas Kaugatomas ātrumposmu, kur daudzi piedzīvoja kļūdas un izstājās, veicām ar lielu kaifu, jo tas ir mana stila ātrumposms – ātrs, plats. Pēc sestā posma savā klasē starp visiem 24 BMW bijām piektajā vietā, taču septītajā posmā nedaudz izbraucu ārpus ceļa un, atgriežoties atpakaļ uz trasi, dabūjām atpakaļ saķeri, un pusass nogriezās. Taču ar visu izstāšanos sajūtas un emocijas ir lieliskas, jo beidzot atkal varējām braukt. 120%, ka arī nākamgad brauksim šajā rallijā,'' paciltātā noskaņojumā stāsta Zigurds Kalniņš.

Jautāts par kārtējo izstāšanos tehnisku iemeslu dēļ, Kalniņš piebilst, ka "Uz nākamo gadu būs daudz mājas darbu, jo šogad visos trijos rallijos izstājāmies pusass defekta dēļ. Neko darīt, tagad jāsāk auto gatavot sportam. Pietiek braukt ar standarta mašīnu. Jāsāk ar amortizāciju un pēc tam jāliek kārba, jāuzlabo motors. Jāsaved auto kārtībā.''


Zigurds Kalniņš. Foto: MVFoto

Ja Latvijā rallija trasi var pierakstīt divas reizes, tad Igaunijā to var darīt trīs reizes. Taču Zigurds atzina, ka viņi Sāremā rallijā trasi pierakstīja divas reizes. ''Jā, varējām šeit trasi rakstīt trīs reizes, bet mēs pierakstījām divas, jo tāpēc jau mēs braucam rallijā, lai mācītos. Arī WRC visi trasi pieraksta divas reizes. Ir jāmāk trasi pierakstīt un pārbaudīt. No pieredzes zinu, ka trešajā reizē tu jau sāc kaut ko izdomāt un fantazēt. Bīstamās vietas? Man ir laba redzes atmiņa. Kaut kā spēju atzīmēt bīstamās vietas.''

Kamēr citiem sportistiem vēl plānā ir rallijs Latvija, Zigurds lēnām jau sāks gatavoties nākamajam gadam, kur sportists plāno atgriezties rallijā. ''Nākamgad plānojam atgriezties sacensībās un brauksim rallijsprintā. Tagad līdz ziemai izjauksim auto un uztaisīsim viņam pilnu rebildu,'' nobeidz sportists.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png