profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nitišs: Ir foršas sajūtas, kad tu ar pilnu ātrumu izbrauc nepārredzamu līkumu

Mārtiņš Jankovskis 02.02.2015 - 19:52 Nitišs: Ir foršas sajūtas, kad tu ar pilnu ātrumu izbrauc nepārredzamu līkumu
Nitišs/M.Neikšāns testos. Foto: Jānis Rags

Liepājas ERČ posmā debiju rallijā piedzīvos 2014.gada pasaules rallijkrosa čempionāta trešais ātrākais SuperCar klases braucējs Reinis Nitišs, kuram stūrmanis būs pieredzes bagātais Māris Neikšāns. Sagatavošanās process gaidāmajam rallijam Reinim bija ļoti apjomīgs, jo tika aizvadīti neskaitāmi treniņi gan ar treniņa mašīnu, gan ar sporta auto.

Pirms gaidāmā rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja gan Reini, gan arī Māri, kuri pastāstīja par to, kā abiem gājis treniņos.

Reini, jau pavisam drīz būs tava debija rallijā. Pastāsti, kā jums ar Māri gājis šajā sagatavošanās periodā?
Gāja ļoti labi. Esam nobraukuši daudz kilometrus gan ar ielas mašīnu, gan ar sporta mašīnu, par ko man ir jāsaka liels paldies Ģirtam Krūzmanim. Tas, cik labi būšu sagatavojies, redzēsim Liepājas rallijā. Bet darbs tiešām ir ieguldīts ļoti liels.


Foto: Reinis Nitišs

Vai tev, braucot rallijā, daudz lietas bija jaunas?
Salīdzinājumā ar citiem jauniem rallija braucējiem, man nebija jādomā, kā braukt un uz kuru pusi stūri griezt. Man ir jādomā tikai un vienīgi, kā pareizi sastādīt stenogrammu un kā to uztvert un izpildīt. Viss pārējais, kas saistās ar braukšanu, man ir zināms. Jāsaka, ka pirmo reizi sanāca braukt ar tādām naglām. Varu apstiprināt to, ko biju jau dzirdējis no citiem braucējiem, ka auto ar šādām riepām ļoti labi turas uz ceļa. Man tas bija jaunums. Ceru, ka tas palīdzēs arī rallijkrosam.

Kādi jums treniņos bija laiki, salīdzinot ar Grjaziniem un Sirmaci?
Protams, sākumā Grjazini un Sirmacis bija ātrāki, bet tas ir pašsaprotami. Taču, ja sākumā zaudēju daudz laika, tad tagad jau tā atstarpe ir mazāka, kas nozīmē, ka ejam pareizajā virzienā. Taču man nav svarīgi būt ātram vienā posmā, jo man būs mērķis nobraukt līdz galam un gūt pieredzi.


Foto: No sportistu privātā arhīva

Kā tev izveidojusies sadarbība ar Māri Neikšānu?
Ar Māri mums sadarbība ir ļoti laba – esam kā divi draugi, jo viņš zina, ka varu pabraukt, bet es zinu, ka viņš māk braukt un māk iemācīt pareizi braukt. Šobrīd absolūti nav iemesla neuzticēties viņam.

Kas tev rallija sagādā lielākās grūtības?
Grūtākais ir ceļa salasīšana un uztveršana, jo, kad lasa pāris līkumus uz priekšu, ir jāspēj tas viss uztvert un pareizi izpildīt. Kad sākumā skatījos video, kā lasa stenogrammu, tad man nekas nesanāca, bet tagad, kad pats braucu, tad nav tik traki (smejas).

Biji ielicis video, kur testos Igaunijā sanāca sagriezties. Kas tur īsti bija?
Jā, tur sanāca pieļaut nelielu kļūdu – nepareizi iegāju tramplīnā. Māris jau pēc tam atcerējās to vietu un nedaudz pārdzīvoja, ka nebija atcerējies pirms tam. Bet tā citu lielu kļūdu treniņos nav bijis.


Foto: Jānis Rags

Vai tev tuvākā nākotnē plānos ir aizvadīt vēl kādu ralliju?
Šobrīd plānā ir tikai šis ziemas rallijs un tad jau būs jāsāk gatavoties vasaras rallijkrosa sezonai. Tālāku rallija plānu man šobrīd nav.

Kā tev izveidojusies sadarbība ar SRT komandu?
Ģirtu varu uzslavēt kā lielisku komandas vadītāju, jo darbs SRT komandā notiek ļoti labi un pareizi. Nav bijis neviens brīdis, kad kaut kas nepatiktu vai neapmierinātu. Viss ir pārdomāts līdz pēdējam sīkumam.

Izklausās, ka rallijs tev šobrīd sagādā prieku un patīkamas emocijas.
Jā, ir interesanti un kaut kas savādāks. Protams, šeit rallijā ir vairāk elpu aizraujoši momenti, kad tu ar pilnu ātrumu izbrauc nepārredzamu līkumu. Tad ir foršas sajūtas, ka viss sanāca.

Daudz darba Nitiša sagatavošanai rallijam iegulda Māris Neikšāns, kurš sarunā ar šo rindu autoru atzina, ka kopumā viss ir labi, tāpēc viņš domā, ka priekš pirmā rallija ir jābūt labam rezultātam.


Foto: Jānis Rags

''Jāsaka, ka mēs šim projektam veltam daudz laika un daudz enerģijas,'' iesāk Māris Neikšāns. ''Esam nobraukuši daudz kilometrus gan ar treniņmašīnu, gan ar sporta auto. Īsumā varu teikt, ka Reinim sanācis diezgan strauji progresēt. Bāze pa braukšanu kā tāda Reinim ir laba, tāpēc mums nav daudz jārunā par trajektorijām, bremzēšanu ar kreiso kāju u.t.t. Ir tikai mazliet jāpieskaras atsevišķām niansēm, lai būtu vēl labāk. Stenogrammu Reinis ir apguvis, taču, protams, ir vietas, kur man sanāk nedaudz pielabot. Mums ir pamatā stenogramma, ar kādu es braucu (tiek sastādīta pēc pārnesumiem). Stenogrammu rakstam precīzu, kurā liekam iekšā arī daudz trajektorijas, lai pilotam nav daudz jādomā, kā pareizi braukt. Jāsaka, ka, lasot stenogrammu, cenšos to informāciju Reinim pasniegt pašā pēdējā brīdī. Mēs neskrienam tālu uz priekšu, līdz ar to, ja būs kāda kļūda, tad man tā būs jāuzņemas uz sevi (smejas). Kopumā viss ir labi, tāpēc domāju, ka priekš pirmā rallija ir jābūt labam rezultātam. Iespējams, ka mēs varētu pabraukt vēl ātrāk, taču jāatceras, ka šis nav rallijs, lai ar kādu salīdzinātos vai kādam kaut ko pierādītu. Tas ir treniņš, lai iegūtu pieredzi rallijkrosam. Mums galvenais uzdevums būs nobraukt līdz galam.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png