profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

G.Lielkājis pārkāpj uz pilnpiedziņu un atklāj nākamās sezonas plānus (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 23.12.2014 - 06:01 G.Lielkājis pārkāpj uz pilnpiedziņu un atklāj nākamās sezonas plānus (FOTO)
Guntis Lielkājis/Vilnis Miķelsons. Foto: Krists Andersons

Veiksmīga šī rallija sezona izvērtās Guntim Lielkājim, kurš savā trešajā rallija sezonā R2 klasē izcīnīja otro vietu, par tikai 0,5 punktiem apsteidzot Emīlu Blūmu. Taču nākamajā sezonā Guntis vairs nebrauks R2 klasē, jo sportists pārkāpis uz jaudīgāko klasi. Lai noskaidrotu, kur un ar ko Guntis brauks nākamajā sezonā, portāls aicināja sportistu uz nelielu sarunu.

Gunti, kāda ir tava līdzšinējā rallija pieredze?
Līdz šim man nav bijusi liela rallija pieredze. Nākamā sezona būs tikai mana ceturtā rallija sezona. Vienu gadu nobraucu ar žiguli, divus gadus ar Fiesta R2 un nākamgad braukšu ar Mitsubishi.

Tad Tu nākamsezon pārkāpj uz jaudīgāko klasi?
Situācija ar nākamo gadu ir ļoti vienkārša – Ford Fiesta R2 aiziet dēlam Tomam, tāpēc man attiecīgi bija jāpieņem lēmums, ko darīt tālāk. Šobrīd situācija ir tāda, ka mums Jānis Vorobjovs ir uzbūvējis A grupas Mitsubishi Evo IX, ar kuru plānoju arī nākamsezon braukt. Esam jau aizvadījuši pirmos testus, lai pierastu pie pilnpiedziņas un ātruma.


Guntis Lielkājis/Vilnis Miķelsons. Foto: Krists Andersons

Kā aizritēja pirmie testi?
Līdz šim ar pilnpiedziņu nebija braucis, tāpēc šie testi man bija pirmā pieredze ar šādu rallija auto. Pirmajos testos mēģināju saprast, kā ir braukt ar pilnpiedziņu, kā stūrēt, kāda ir mašīnas fizika u.t.t. Protams, atšķirība starp priekšpiedziņu un pilnpiedziņu ir liela. Ar priekšpiedziņas auto ir jābrauc ļoti precīzi, jo katra kļūda vai neprecizitāte nozīmē zaudētu ātrumu, taču ar pilnpiedziņu ir mazliet vieglāk, jo tu dažās vietās vari palabot savas mazās kļūdas. Arī paātrinājums pilnpiedziņas mašīnai ir lielāks, tāpēc šobrīd man liekas, ka ar pilnpiedziņu braukt būs vieglāk.


Lielkājis testos ar Evo. Foto: Toms Lielkājis

Kā bija pirmo reizi braukt ar pilnpiedziņas auto? Nebija nedrošības sajūta?
Nedrošības sajūta bija pirms iekāpšanas. Tad, kad Jānis mani pāris kilometrus izvizināja un pastāstīja, kas un kā ir jādara, tad vēlāk, apsēžoties man pie stūres, tā nedrošības sajūta pazuda. Iespējams, tas tāpēc, ka šis auto ir ļoti labi uzbūvēts un tam ir lieliska vadāmība. Arī jauda ir pietiekoši liela, lai arī šobrīd tā ir nedaudz nogriezta nost.

Kā apradi ar jauno auto?
Laikus mēs tā pa īstam neņēmām, jo treniņos ir jāmācās braukt. Mēs vairāk strādājām pie aklajiem tramplīniem, ātrajiem un atpakaļejošiem līkumiem, bremzēšanu u.t.t. (Pēc portāla rīcībā esošās informācijas Guntis savos pirmajos testos esot uzrādījis pārsteidzoši ātrus laikus - aut.).


Guntis Lielkājis/Vilnis Miķelsons. Foto: Krists Andersons

Noteikti šeit ir pavisam citi ātrumi...
Jā, būs jāpierod pie lielajiem ātrumiem, jo testos brīžiem ātrums bija virs 170 km/h, kamēr ar Ford man lielākais, kas ir bijis – 145 km/h. Ņemot vērā ātruma izmaiņas, nedaudz mainīsies arī mūsu stenogramma. Būs daudz jaunu lietu, pie kurām tagad būs jāpiestrādā.

Kādi ir tavi nākamās sezonas plāni?
Nākamgad plānojam startēt pilnu Latvijas rallija čempionātu, kā arī iespēju robežās pabrauksim Lietuvā. Šobrīd konkrētu un lielu plānu nav. Protams, prioritāte būs Toma braukšana.


Lielkājis testos ar Evo. Foto: Toms Lielkājis

Noteikti, ka tagad būs patīkamāk skatīties kopvērtējuma tabulu, kad tavs vārds kopvērtējumā būs redzams augstākās vietās.
Jā, protams, ir patīkami braukt, kad nav augstu mērķu un uzstādījumu. Ir patīkami skatīties uz rezultātiem, ka tie ir tuvāk augšgalam. Tāpēc centīsimies nākamgad to ātrumu attīstīt tā, lai biežāk būtu redzami tabulas augšējā daļā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png