profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Krickis: A.Neikšāns sakārtoja galvu un braukšanu pareizajā virzienā

Mārtiņš Jankovskis 09.12.2014 - 18:45 Krickis: A.Neikšāns sakārtoja galvu un braukšanu pareizajā virzienā
Jānis Krickis. Foto: ASRT Media

18 gadus vecais Jānis Krickis ir viens no jaunās paaudzes talantīgākajiem autosportistiem. Pilots ir apliecinājis, ka spēj būt ātrs, taču brīžiem viņu pieviļ gan tehnika, gan pašu kļūdas. Taču tas ir saprotams, jo Jānis rallijā šogad aizvadīja tikai savu otro sezonu.

Pēc pagājušās sezonas Jānis uzvarēja OKartes Autosporta Akadēmijas Stipendijas attīstībai finālā, par ko sportists saņēma unikālu iespēju ieguldīt 10 000 EUR savas autosportista karjeras attīstībā un pilnveidošanā. Šosezon, kad Latvijas rallija virtuvi pāršalca ziņa, ka Kristaps Feldmanis pamet LMT Autosporta Akadēmijas komandu, daudzi cerēja, ka viņa vietā komandā varētu parādīties Jānis, taču komanda izvēlējās Emīlu Blūmu. Sarunā ar portālu Go4speed Dainars Dambergs jau paskaidroja, kāpēc netika dota iespēja Jānim.

Lai noskaidrotu, kāds ir Kricka viedoklis par Damberga izteikumiem un kādi ir jaunā sportista nākotnes plāni, par to šajā sarunā.


Jānis Krickis. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Jāni, kā tu raksturotu šo sezonu?
Sezonas sākumā bija daudz kļūdas, tāpēc nebija tas ātrums, kādu vēlējāmies. Taču sezonas vidū aizgāju trenēties pie Anda Neikšāna, kur sākām meklēt, kur mums zūd tas ātrums. Turpinājumā daudz mācījos un sezonas beigās mums bija ļoti labs progress, par ko liecina arī rezultāti, jo līderiem tagad esam tuvāk.

Ko tev Andis pastāstīja vai ko pamācīja, ka Tu spēji uzlabot savu ātrumu?
Viņš man pateica, ka man ir ļoti agresīvs braukšanas stils. Tāpat man patika braukt plašās sānslīdes. Taču pēc vairākiem treniņiem esmu mainījis savu braukšanas stilu, kas noteikti palīdz man būt ātrākam. Tagad līdz ko ir brīvs brīdis, tā sēžos pie stūres un trenējos. Tāpat esmu mainījis stenogrammu, jo pirms tam mums bija ļoti primitīva, ar kuru bija grūti pabraukt ātri. Tāpēc arī bieži radās bīstamas situācijas, kas nebija piefiksētas stenogrammā. Tagad ir jauna stenogramma, kas uzlabo braukšanas kvalitāti un ātrumu. Tagad arī pats rallija laikā skatos, kur man zūd ātrums un kas jāuzlabo. Tagad cenšos braukt pēc iespējas taisnāk un zaudēt mazāk laika.


Jānis Krickis. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Jā, sezonas pēdējos divos rallijos tavs ātrums bija ļoti labs, taču tad atkal sekoja kārtējās tehniskās problēmas.
Žēl, ka nesanāca finišēt Sāremā un Latvijas rallijā, kur mums tiešām ļoti labi gāja, taču tur mūs atkal pievīla tehnika (Sāremā rallijā pēc SS8 Jānis no 27 startējušām ekipāžām bija otrais, taču priekšpēdējā posmā tika zaudētas sešas minūtes. Tikmēr rallijā Latvija Jānis pēc 12.posma bija trešais, bet 13.posmā tika nolauzts ritenis – aut.)

Kāds ir Andis Neikšāns kā treneris?
Domāju, kā treneris viņš ir ļoti labs - mierīgs, nosvērts un vienmēr visu saprotami izskaidro. Man patīk, ka viņš neuzstāj tikai vienu taisnību, bet gan uzsāk diskusiju, paskaidrojot, kāpēc darīt to tieši tādā veidā. Kad tik padziļināti to izstāsta, tad vairs nerodas jautājumi, un visas lietas iesēžas atmiņā. Uzskatu, ka kopš uzsākām sadarbību, esmu tikai progresējis. Ne tikai braukšanas ziņā, bet arī garīgajā sagatavotībā.

Vai arī nākamgad turpināsi strādāt ar Andi?
Jā, ir plāns turpināt strādāt tālāk ar Andi. Sakārtosim tehniku un tad sastādīsim treniņplānu.


Andis Neikšāns. Foto: Dynamic Sport

Kādi plāni uz nākamo sezonu?
Uz šo brīdi būvējam to pašu Golf, taču ceram to uzlabot tā, lai tas nelūztu, jo šogad saskārāmies ar to, ka mūsu auto ļoti daudz plīsa, it sevišķi riteņi, kas sānslīdes neturēja slodzi. It kā jau tikām ar aizmugurējiem riteņiem galā, taču tad sāka plīst priekšējie. Sezonas beigās jau tehnika bija daudz maz kārtībā, taču tad notika citas neiedomājamas lietas. Tagad visu rūpīgi pārbaudām un pievēršam uzmanību katram sīkumam.

Kādos rallijos plāno braukt?
Brauksim pilnu LRČ sezonu, iespējams, arī kādu rallijsprinta posmu. Ja būs finanses, tad ļoti gribētos nobraukt arī kādu Igaunijas čempionāta posmu. Jo vairāk brauksim, jo būs lielāks ātrums un mazāk kļūdu.


Jānis Krickis.

Vai visu sezonu brauksi ar Golf?
Šobrīd paralēli skatāmies, kādu citu mašīnu varētu iegādāties. Piemēram, Honda vai Renault Clio. To skatīsimies pēc apstākļiem un pēc līdzekļiem. Šobrīd strādājam arī ar sponsoriem. Ja viss būs labi, tad varbūt uz kādu posmu izīrēsim Fiesta R2.

Vai nav tā, ka no tā Golfiņa esi jau visu izspiedis?
Nē, domāju, ka neesmu no tā izspiedis visu. Ir vēl pašam, kur augt un ko mācīties. Jūtu, ka varu braukt vēl ātrāk, taču pašreizējā pieredze to neļauj. Līdz ko mēģinu braukt nedaudz ātrāk par savām spējām, tā rodas kļūdas un bīstami momenti. Jā, varbūt vienā posmā sanāktu izšaut, taču nākamajā ļoti iespējams izstātos.


Jānis Krickis.

Nesen sarunā ar Dambergu viņš man izteica savu viedokli, kāpēc tev netika šogad dota iespēja braukt LMT Autosporta Akadēmijas sastāvā. Kāds ir tavs komentārs par viņa viedokli?
Domāju, ka mēs uzklausījām visus ieteikumus. Varbūt pie vainas bija īpatnējā komunikācija mūsu starpā. Gada sākumā mums ieteica vērsties pie profesionāla trenera, lai uzlabotu braukšanas prasmes un attīstīties. To arī izdarījām, vērsāmies pie Anda Neikšāna un uzsākām pilnīgu treniņu programmu. Turpinājumā mums bija problēmas ar mehāniķu darba organizēšanu. Pēc neveiksmīgā starta Viru rallijā mums tika izteikti priekšlikumi, ka vajadzētu darīt citādi, mainīt mehāniķus. Savu iespēju robežās arī visu mainījām. Mašīna turpmāk tika sagatavota jau nedēļu pirms starta, taču katra rallija laikā radās vēl iepriekš nebijušas tehniskas problēmas. Uzskatu, ka sezonas beigās mūsu komanda jau tika galā ar visiem pienākumiem, par ko arī viņiem saku lielu paldies. Cienu Damberga kungu kā autoritāti autosportā un varu teikt tikai to labāko par LMT Autosporta akadēmiju. Neizsakāms paldies par to, ko viņi ir darījuši manā labā un autosporta attīstībai kopumā. Varbūt šī sezona bija ļoti neveiksmīga priekš manis, bet esam ieguvuši ļoti vērtīgu, lai arī rūgtu pieredzi. Bet tas manai autosporta karjerai un mehāniķu pieredzei nāks tikai par labu. Motivācija man un komandai nav zudusi, un nākošo sezonu atsāksim ar jaunu sparu un mērķtiecību.

Paldies un lai tev veicas nākamajā sezonā!
Paldies
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png