Ainārs Šusts/Jānis Stepanovs. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed
Pirms vairāk nekā nedēļas ar Raula Jētsa uzvaru noslēdzās rallijs Latvija, kas bija noslēdzošais Latvijas rallija čempionāta posms. Iespējams, daudzi nemaz nezina, taču pēc rallija tika diskvalificēta Vāģi Racing ekipāža Ainārs Šusts/Jānis Stepanovs, kuri deviņu dalībnieku konkurencē ieņēma trešo vietu N4 klasē (finišu šajā klasē sasniedza trīs ekipāžas - aut.). Kā uzzināja portāls, tad, veicot pēc finiša tehnisko parbaudi, ekipaža atteicās veikt dzinēja parbaudi, kā rezultātā tika uzkatīts, ka ekipāžai ir pamats to nedarīt neatbilstību dēļ. Līdz ar to par šo gadījumu arī tika diskvalificēta minētā ekipāža. Par šādu pavērsienu vairāki sportisti un ar ralliju saistīti cilvēki bija neizpratnē par šādu ekipāžas rīcību.
''Rallija Latvija tehniskās pārbaudes notikumi skaidri parāda, ka Vāģi Racing komanda rupji un klaji pārkāpj jebkādus sportiskos principus ar atteikšanos atvērt motoru pārbaudei. Arī agrāk citām ekipāžām ir konstatēti pārkāpumi, bet tie ir bijuši salīdzinoši sīkumi vai radušies dokumentu neprecizitāšu dēļ. Vislielākais sarūgtinājums man ir par to, ka Latvijā ir šāda komanda un sportisti, kas apzināti pārkāpj noteikumus. Man sensitīvu šo jautājumu padara fakts, ka rallijs var būt bīstams pat sportistu dzīvībām un šo risku citiem palielina šādas ekipāžas, kas sacenšas ar neatļautiem paņēmieniem, jo citi cenšas atgūt zaudēto trasē, arī bīstamās vietās. Ceru, ka LAF rallija komisija un rallija sabiedrība šo gadījumu uztvers pietiekami nopietni, jo ļoti gribas, lai rallijā būtu tīras un skaistas cīņas trasē," sarunā ar portālu Go4speed stāsta Dynamic Sport komandas vadītājs Andis Neikšāns.
Ainārs Šusts/Jānis Stepanovs. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
Lai noskaidrotu diskvalificētās ekipāžas viedokli, portāls Go4speed sazinājās ar Aināru Šustu, kurš izklāstīja savu viedokli un redzējumu par notikušo gadījumu. ''Nedēļu pirms rallija mūsu auto saskaņotos testos saplīsa dzinējs. Tas, ka mums bija šāds defekts, to var pajautāt dažiem sportistiem, kuri tajos treniņos bija klāt un redzēja, kā mana mašīna ar klabošu dzinēju nobrauc malā un ka viss tur bija beidzies. Šī iemesla dēļ mēs pirms rallija mašīnā salikām to, ko varējām salikt un tas, kas bija Vāģi Racing noliktavā. Tobrīd citu variantu nebija. Mums galvenais bija iziet uz starta un turpināt krāt pieredzi, bet mērķis sasniegt kaut kādu vietu vai kādu apsteigt mums nebija. Mēs pēc detaļu nomaiņas pat programmu nenomainījām, tāpēc tas auto noteikti nebija ātrāks par to, kāds tas būtu sākumā pirms bija tas tehniskais defekts. To jau var redzēt arī pēc rezultātiem, kur mēs zaudējam četras minūtes,'' stāsta Ainārs Šusts, kurš piebilda, ka bija iespēja meklēt un kaut ko īrēt, taču tas netika darīts, jo viņiem bija savs auto, kuru arī pāris dienās izdevās salabot tā, lai ar to varētu iziet uz starta.
Uz jautājumu, kāpēc ekipāža pirms starta tomēr nesamainīja klasi, Ainārs turpina. ''Grūti teikt, kāpēc uzreiz neizlēmām pārlikt klasi, jo mēs jau sen bijām pieteikušies, ka brauksim ar N4 klases mašīnu. Ja brauc desmit mašīnas klasē, tad mums bija grūti iedomāties, ka mēs beigās izcīnīsim trešo vietu. Bet jā, varu piekrist tam, ka tā bija mūsu kļūda, ka pirms starta nesamainījām klasi. Jau pirms rallija starta biju rēķinājies, ka mani var diskvalificēt, taču zināju, ka man tas neko nemainīs. Ja kāds domā, ka es negodīgi rīkojos, lai tikai izcīnītu kādu godalgotu vietu, tad tā absolūti nav. Tas, ka kādam tas licies svarīgi, tas ir cits stāsts, jo kad tu esi redzējis, ka čalim, kurš zaudē piecas minūtes, pēc finiša tiktu jaukts ārā motors (smejas)? Kādam laikam vajadzēja parādīt savu spēku, taču, lai viņi to rāda.''
Šusts piebilda, ka šobrīd viņam un stūrmanim ir svarīgi krāt kilometrus nevis cīnīties par konkrētām vietām. ''Mūs var kaut vai katru reizi diskvalificēt, jo mums tas nav galvenais. Mēs braucam prieka pēc un šobrīd krājam kilometrus, lai nākotnē būtu ātrāki. Manam stūrmanim tas bija trešais rallijs, bet man kā pilotam – piektais vai sestais. Mēs no tā gūstam prieku. Jau sen esmu sporta meistars, tāpēc man vairs nav ko sasniegt. Braucam tāpēc, ka mums tas patīk. Mums nebija doma izcīnīt kādu konkrētu vietu, un piedevām trešo (smejas).''
Ainārs Šusts/Jānis Stepanovs. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed
Šobrīd nav zināms, ko šajā gadījumā lems LAF. Sankcijas var būt dažādas, arī licences atņemšana. ''Jā, LAF var mūs diskvalificēt, taču tad Latvijas rallijā, kur jau tā ir maz dalībnieku, būs par vēl vienu ekipāžu mazāk. Arī pirms tam ir bijuši gadījumi, kad sportisti tiek diskvalificēti, taču licences nav apturētas nevienam,'' turpina Šusts.
Sarunas nobeigumā uz jautājumu, kādi ir ekipāžas nākotnes plāni, Šusts piebilda, ka ekipāža brauks tālāk un, iespējams, kādu dienu rallija trasē uz starta izies ar jaunāku auto. "Nākamgad sava prieka pēc turpināsim braukt ar šo pašu auto. Ja rezultāts turpinās augt, kurš jau šobrīd aug, tad varbūt pārsēdīsimies uz kaut ko modernāku. Taču tagad šim auto pasūtīsim vajadzīgās detaļas un saliksim atpakaļ tā, lai šis auto pilnībā atbilstu N grupas mašīnai.''
Tad kad daži trenē trampalīnus pirms rallija, citi vīlē ieplūdniekus (un tie ir tikai pieķertie un publiski zināmie gadījumi) tad viss ok un visi klusē, bet te tiešām salīdzinoši "nevainīga" situācija salīdziot ar "dzirdētajā", bet "TĀDA" brēka sacelta, itkā kādam būtu čempiona tituls atņemts!
A kur te ir rakstīts, ka kāds kaut ko iegāž?
Ir divi viedokļi - kas un kāpēc.
Izlasi rakstu vēlreiz un iespējams sapratīsi. Vainīgā viedoklis ta skaidrs, tas viss ok. Bet pats raksts sastādīts vairāk nekā dīvaini. No sākuma aprakstīta situācija un vainota ekipāža. Pēc tam "nezkapēc" seko 3 personas intervija (kura komandai iepriekš vai tik nav bijuši līdzīgi pārkāpumi, kur tiešām civēki ir cīnijušies par sekundēm cīnoties par uzvaru, nevis pēdējo vietu kā šajā gadījumā). Turklāt nu jau apvaino (un uzbrauc, iegāž utt) ne tikai ekipāžu, bet arī vietu (komandu) kur auto tiek gatavots.
Čo ta tut ņe to....
A kur te ir rakstīts, ka kāds kaut ko iegāž?
Ir divi viedokļi - kas un kāpēc.
Man arī pēc rallija interesēja, kāpēc dsq..tagad uzzināju un miers mājās.
Ja jau pārkāpums ir tik šausmīgs, tad par to var sūdzēties LAF nevis go4speed...
Šobrīd izkatās pēc kautkādas rallija antireklāmas...
Ir taču atšķirība, vai tevi dsq par to, ka esi ar kaut ko pārcenties vai nezinājis, ka tā nevar, vai speciāli kaut ko pārkāpis.
Un kur tieši rakstīts, ka tieši šis pārkapums bijā MILZĪGS, bet visi iepriekšējie nebūtiski?
Diez vai pārkāpums varēja būt bīstams kādam, ja pilots nobraucis pēdeijais.
Katrā ziņā mazliet dīvaina brēka sacelta... :(