profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Hmieļevska labsirdība ļauj Dzenītim Žurnālistu rallijā izcīnīt otro vietu klasē

Mārtiņš Jankovskis 01.06.2014 - 19:07 Hmieļevska labsirdība ļauj Dzenītim Žurnālistu rallijā izcīnīt otro vietu klasē
Dzenītis/Mālnieks startā. Foto: NJ Foto

Ar lietuvieša Renalda Gabarta (Volkswagen Golf V GTI) uzvaru noslēdzies 19. Starptautiskais žurnālistu rallijs. Lai arī uz svētdienas vakaru internetā vēl nav pieejami oficiālie rezultāti, kā noskaidroja portāls Go4speed, tad ar piedzīvojumiem finišu sasniedza arī mūsu četras ekipāžas. Mārtiņš Dzenītis/Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo VI) finišēja 5.vietā absolūti un 2.vietā klasē, bet Uldis Hmieļevskis (Mitsubishi Colt) ar lietuviešu stūrmani Aurimasu Lekavičusu finišēja 4.vietā klasē. Tāpat finišu esot sasnieguši Dainis Pūga/Guntars Pulss un Ojārs Vētra/Ainārs Zariņš.

Lai noskaidrotu, kā Mārtiņa un Ulda ekipāžām klājās aizvadītajā rallijā, portāls Go4speed uz sarunu aicināja abus pilotus.

"Pirmajā dienā bija ātrumposmi aerodromā, kas bija ļoti ātri. Taču bija arī lēnāki un sarežģītāki posmi. Jau pirmajā posmā zaudējām minūti, jo bijām izdomājuši būt gudrāki par citiem (smejas). Sarakstījām stenogrammu, kas vēlāk izrādījās kļūda un mēs tajā posmā apmaldījāmies (smejas). Pēc pirmās dienas kopvērtējumā ieņēmām 4.vietu absolūti, otro vietu savā klasē (virs 2000 cm3) un trešo vietu žurnālistu ieskaitē,'' stāsta Mārtiņš Dzenītis.


Foto: NJ Foto

''Otrajā dienā pirmais posms bija hipodromā, kurā atvilkām kārtīgi – no kantītes līdz kantītei. Šoreiz tas deva augļus un uzrādījām ātrāko laiku. Taču otrajā posmā pieļāvām vēl vienu kļūdu un zaudējām pusminūti.''

''Jāpiebilst, ka abas dienas mums bija problēmas ar motoru, kurš visu laiku karsa augšā. Gandrīz katra posma beigās mūsu mašīnas motoram bija maksimālā temperatūra, taču pārbraucienos tas par laimi atdzisa. Priekšpēdējais posms atkal bija hipodroms, kurā atkal braucām no visas sirds, kas arī atspoguļojās motorā, kurš atkal uzkarsa līdz maksimumam. Pēdējos 20 kilometrus garajā pārbraucienā cerējām, ka motors atdzisīs, taču tas nenotika un pirms pēdējā posma starta motors atteicās strādāt. Pēdējā posmā kopā ar Andri iestūmām mašīnu startā, ar domu, ka varbūt ieskaitīs šo rezultātu (iedos sliktāko laiku par neveikto posmu - aut).''


Pirms pēdējā posma ekipāžu piemeklēja dzinēja defekts. Foto: No komandas personīgā arhīva

''Finišā izcīnījām otro vietu klasē, taču šeit gribu pateikt lielu Paldies Uldim, kurš mūs no pēdējā posma atvilka līdz finišam. Beigās sanāca tā, ka mēs savā klasē tikām uz goda pjedestāla, bet viņš palika uzreiz aiz pjedestāla. Ja viņš nebūtu mūs atvilcis, tad uz pjedestāla stāvētu viņš,'' nobeidz Dzenītis.


Uldis velk Mārtiņu un Andri uz finišu. Foto: No komandas personīgā arhīva

Satraucoši rallijs iesākās Hmieļevskim, kurš tikai rallija dienās iepazinās ar savu jauno stūrmani. ''Ceturtdienas pēcpusdienā vēl īsti nebija skaidrs, vai braukšu šajā rallijā, jo negaidīti saslima mans stūrmanis Jānis Bumbulis. Tobrīd apzvanīju daudzus cilvēkus, taču visiem uz brīvdienām bija savi plāni. Tāpat palīdzīgu roku stūrmaņa meklēšanā sniedza rallija organizatori un Lietuvas rallija braucējs Vitautas Švedas, kā rezultātā beigās tiku pie jauna lietuvieša stūrmaņa, ar kuru iepazinos piektdienas rītā. Izrunājām, kā ko lasīt, un devāmies uz starta,'' portālam stāsta Uldis Hmieļevskis.

''Pirmajā dienā saņēmām ļoti daudz sodus, kas turpinājumā ļāva braukt diezgan relaksēti. Tas arī izdevās, un vienā no otrās dienas ātrumposmiem mēs ar savu Colt pamanījāmies uzrādīt absolūti ātrāko laiku, kas ļāva uzlabot rezultātu absolūtajā kopvērtējumā. Kopumā esam apmierināti ar sacensībām. Nonācu pie secinājuma, ka pirms šādām sacensībām nedaudz iepriekš vajag patrenēties, jo tās iemaņas, kas bija senos laikos, tās atgriezās tikai uz pēdējiem ātrumposmiem, kad jau bija par vēlu. Noteikti gribu atzīmēt, ka uz beigām ar stūrmani sapratāmies tik labi, ka viņš kartingu trasē, redzot, ka braucu nedaudz neprecīzi, man jau sāka priekšā teikt pareizās trajektorijas.''


Uldis Hmieļevskis. Foto: Valdis Zāgeuss

Lai arī Uldis, palīdzot Mārtiņam, zaudēja iespēju kāpt uz goda pjedestāla, viņš par to absolūti nebēdēja. ''Tas jau bija pats par sevi saprotams, ka es viņus aizvilktu līdz finišam, neskatoties uz citiem apstākļiem un situāciju kopvērtējumā. Es pat to savādāk nebiju iedomājies, ka mēs tagad viņiem nepalīdzētu, lai tādējādi kāptu uz goda pjedestāla.''

Jāatzīmē, ka sakotnēji Uldis bija pieteicies klasē līdz 2500 cm3, taču, ņemot vērā, ka tajā klasē bija tikai divas ekipāžas, tad tika nolemts abas klases apvienot vienā, kas bija virs 2500 cm3. Līdz ar to Uldis bija spiests ar priekšpiedziņas Colt cīnīties ar Mitsubishi Evo un citām jaudīgākām mašīnām.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png