profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šlēgelmilhs: pēc avārijas līdz finišam nobraucām bez stenogrammas

Mārtiņš Jankovskis 20.05.2014 - 16:24 Šlēgelmilhs: pēc avārijas līdz finišam nobraucām bez stenogrammas
Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Talsu rallijs noslēdzās ar igauņu pilota Raula Jētsa uzvaru, kuram šis bija otrais panākums viņa neilgajā rallija karjerā. Rallija finišā viņš par 21 sekundi apsteidza krievu braucēju Staņislavu Travņikovu, bet 41 sekundi atpalika Vitautas Švedas. Ja rallija pirmajā dienā tehnisks defekts nepiemeklētu Jāņa Vorobjova ekipāžu, tad pirmais trijnieks, visticamāk, būtu citādāks.

Pēc rallija portāls Go4speed aprunājās ar vairākiem sportistiem, kuri par aizvadīto ralliju pastāstīja vairāk.

''Ļoti smags rallijs. Otrajā dienā vajadzēja startēt pirmajam, tāpēc bija grūta braukšana, jo trase bija slidena. Taču braucām tik ātri, lai nepieļautu kļūdas. Papildus tam aiz muguras cieši sekoja Travņikovs un Švedas, kas arī uz mums izdarīja spiedienu. Taču izdevās uzvarēt, par ko esmu laimīgs,'' tā Rauls Jēts, kurš pirms Talsu rallija testa ātrumposmā pamanījās uzmest kūleni.


Rauls Jēts. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Diezgan negaidīti otrajā vietā finišēja "Prospeed" komandas īpašnieks Staņislavs Travņikovs, kurš portālam pēc pirmās dienas atzina, ka tā ir tikai nejaušība, ka viņš ir tik augstu. ''Kaut kā aizgāja braukšana, un viss bija kārtībā. Gan stenogramma bija kārtībā, gan arī ar braukšanu viss izdevās. Laikam zināms daudzums nobraukto kilometru ir pārauguši kvalitātē, tāpēc, iespējams, esmu pakāpies uz nākamo pakāpienu. Tas, vai šis rezultāts bija nejaušība, to parādīs nākamā posms,'' stāsta Staņislavs Travņikovs.

Uz jautājumu, kādas ir sajūtas būt priekšā savam trenerim Aivim Eglem, Travņikovs turpina. ''Jā, esmu priekšā savam trenerim un komandas vadītājam Aivim Eglem, taču jāsaprot, ka viņš ļoti ilgi nebija braucis, tāpēc uzņemt formu pēc testos nobrauktiem 20 kilometriem ir ļoti grūti. Mums arī mašīnas ir savādākas, tāpēc nevar tā viennozīmīgi teikt, ka biju ātrāks par viņu. Galvenais uzdevums bija parādīt, ka mūsu komanda spēj kvalitatīvi sagatavot automašīnas un uzrādīt labus rezultātus. Mums tas izdevās, par ko esmu ļoti priecīgs.''


Travņikovs trasē. Foto: ASRT Media

Pirms pēdējā posma tikai septiņas sekundes šķīra Švedu no uzvaras absolūtajā ieskaitē, taču pārsists ritenis liedza sportistam pacīnīties par visaugstāko rezultātu. ''Līdz pirmajai vietai pietrūka veselas riepas ar gaisu,'' smejoties iesāk Vitautas Švedas. ''Domāju, ka pēc lielā lēciena, kurā sen nebijām tā lekuši, mūsu mašīnas riepa nolaida gaisu, tāpēc kādus septiņus astoņus kilometrus braucām ar tukšu riepu. Pie tādiem apstākļiem uzvarēt ir neiespējami. Temps bija tāds, lai uzvarētu, taču šoreiz veiksme bija Jētsa pusē, ar ko arī viņu apsveicu.''


Neskatoties uz trešo vietu, Švedas izcīnīja Čempionu kausu. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Piektais absolūti un otrais N4 klasē finišēja Aivis Egle, kurš, kā zināms, ir beidzis savas aktīvās rallija gaitas. Lai arī pirms izšķirošā posma Aivis bija līderis N4 klasē, nosargāt pirmo vietu viņam neizdevās. ''Jā, lai arī pirms šī rallija nebiju ilgi braucis, izcīnīju piekto vietu, kas laikam nozīmē to, ka varu pabraukt ātri. Kas patraucēja, lai nosargātu pirmo vietu N4 klasē? Putekļi izmaisīja, jo vietām bija tā, ka vispār neko neredzējām. Šī iemesla dēļ arī grāvī iebraucām, no kura gan ātri tikām ārā. Domāju, ka mēs varējām nosargāt pirmo vietu. Bija tā, ka mūsu tuvākais konkurents brauca ar divu minūšu intervālu, kas viņam noteikti palīdzēja uzrādīt labāku laiku. Bet, neskatoties uz visu to, sacensības ir nobrauktas, un viss ir labi.''


Aivis Egle/Andis Dauga. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Veiksmīgi finišu sasniedza Haralds Šlēgelmilhs un Artūrs Pumpurs, kuriem šis bija tikai otrais rallijs mūžā. ''Ja neskaita pēdējo ātrumposmu, tad šis mums bija ļoti labs rezultāts (11.vieta). Pats galvenais – RH3 fonda atpazīstamība ir krietni augusi, par ko prieks. Kas bija pēdējā dopā? Tur mums gāja ļoti jautri – pēc mazas kļūdas izbraucām ārpus trases un ieskrējām kokā, kur zaudējām vairākas sekundes. Pēc šī atgadījuma visu atlikušo ātrumposmu veicām bez stenogrammas, jo nevarējām tajā atrast vietu, kur esam. Uzskatu, ka rallijā tomēr ir vajadzīga tā pieredze, it sevišķi tik garā un ārkārtīgi sarežģītā gaļas mašīnā, kāds bija tas pēdējais dops (smejas).''


Haralds Šlēgelmilhs un Artūrs Pumpurs. Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Uz jautājumu, vai ekipāža šogad brauks vēl kādā rallijā, Haralds atzina: "Nezinu, bet man arvien vairāk āķis ir lūpā. Ar N grupu Latvijas ceļos ir daudz patīkamāk braukt nekā ar S2000. Bet, iespējams, ka izbrauksim vēl kādā rallijā. Rezultāti rāda to, ka pabraukt varam.''

Video no Talsu rallija 2. dienas:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png