profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

A.Neikšāns: prieks, ka gadu iesākām un pabeidzām ar uzvaru LČ rallijā

Go4speed 27.09.2011 - 22:13 A.Neikšāns: prieks, ka gadu iesākām un pabeidzām ar uzvaru LČ rallijā
Aizvadītajā nedēļas nogalē „Rallijs Latvija" noslēdzās ar pārliecinošu Anda Neikšāna/Pētera Dzirkala uzvaru. Pēc rallija priecīgas bija abas „LMT Rallija komandas" ekipāžas.

Pēc svētdienas pirmajiem diviem posmiem vadību saglabāja A.Neikšāns, kuram desmit sekundes zaudēja Jānis Vorobjovs ar stūrmani Guntaru Zicānu. Taču nākamajā posmā „Vorobjovs Racing" ekipāža jau pēc nobrauktiem diviem kilometriem (dopa garums bija gandrīz 18 kilometri) bija spiesta stāties malā un mainīt riteni. Šī iemesla dēļ ekipāža līderim šajā posmā zaudēja gandrīz piecas minūtes un kopvērtējumā no otrās vietas atkrita uz sesto pozīciju.

Nākamajā posmā pēc avārijas spiests izstāties bija Jānis Dūcis, bet pēc rallija beigām tiesneši nolēma diskvalificēt Aivja Egles ekipāžu, kas tādējādi uz trešo vietu N4 klasē gan posmā, gan arī čempionāta kopvērtējumā ļāva kāpt Vorobjovam/Zicānam.

Pēc rallija sacensību tehniskais komisārs uzskatīja, ka Egles ekipāžas „Mitusbishi Evo X" automašīnai ir neatbilstība tehniskajiem noteikumiem, tāpēc tā tika diskvalificēta, lai arī „R-evolution Racing" vienība uzskata, ka FIA noteikumos šāda situācija nav precīzi atrunāta un var tikt dažādi interpretēta, kā arī šāds „uzlabojums" nekādas praktiskas ātruma priekšrocība nedod.Taču tiesnesis palika pie sava - diskvalifikācija, kas nozīmē to, ka Egles/Daugas ekipāža N4 klases kopvērtējumā šajā gadā paliek ceturtajā vietā.



Protams, vispriecīgākā bija „LMT Rallija komanda", kura ieguva pirmo un otro vietu Latvijas čempionātā. „Teicami - mēs iesākām šo gadu ar uzvaru „Halls Winter Rally" Lietuvā, kā arī noslēdzām to ar absolūti pirmo vietu. Protams, šajā rallijā gāja kā pa kalniem - te augšā, te lejā. Pēc pirmās dienas mehāniķiem pa nakti nācās mainīt pārnesumkārbas zobratus, toties otrajā dienā viss gāja bez aizķeršanās. Pēc tam, kad mūsu galvenais konkurents 9. ātrumposmā zaudēja četras minūtes, protams, „atlaidām". Taču pats galvenais, ka kopā ar Māri esam ieguvuši gan čempiona, gan vicečempiona titulu N4 klasē, un vēl uzvarējuši komandu ieskaitē,", tā Andis Neikšāns.

„Šajā rallijā vienkārši izpildījām uzdevumu līdz galam. Pirmā un otrā vieta komandai pēdējā posmā ir patīkams, kaut arī negaidīts rezultāts, taču, kā jau teicu pirms rallija, tas nebija primārais uzdevums," atzīst Māris Neikšāns.



Neskatoties uz tehniskām problēmām pirmās dienas pirmajā posmā, ātrs turpinājumā bija somu rallija braucējs Jari Ketomā, kurš noslēgumā atzina, ka ''Mitsubishi EVO 10 R4'' varētu būt priekšrocības tieši Latvijas ceļos. ''''Mitsubishi EVO 10 R4'' piekares ģeometrija ir daudz labāka nekā N grupai - tas ļauj vieglāk pievarēt tramplīnus un piezemēšanos pēc lēcieniem lielākā ātrumā. Tāpat arī riepu saķere ir labāka. Daudz atkarīgs no ceļiem, bet, ja tie ir gana līdzeni un ātri, kā Latvijā, tad R4 automašīna var būt pārāka par S2000. Kopumā R4 koncepts ir veiksmīgs - kad šis auto startēs pasaules rallija sacensībās S2000 čempionātā, tas noteikti arī tajā būs konkurētspējīgs."


Foto: Artūrs Bets


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png