Sestdien, 8. martā, Joensū pilsētā Somijā norisinājās Somijas rallija čempionāta 3. posms - “SM Itaralli 2014”. Pavisam kopā sacensībās piedalījās 147 ekipāžas, tajā skaitā arī “LMT Autosporta Akadēmijas” ekipāža Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs.
Sirmacis/Kulšs trasē. Foto: mkpictures.com
Pēc diviem ātrumposmiem vadībā atradās igaunis Karls Krūda, kuram sekoja Jarko Nikara un Juha Salo. Trešajā posmā vadību rallijā pārņēma Nikara, kurš to nosargāja arī līdz beigām. Otrais palika Krūda (+11,6), bet trešais – Salo (+35,0). Septītā vieta absolūti un trešā klasē vēl vienam igaunim Kasparam Koitlam, kurš trešo vietu izrāva tikai pēdējā ātrumposmā.
Foto: Juha Salo. Foto: rallism.fi
R2 klasē uz starta kopā izgāja 16 ekipāžas. Uzvaru izcīnīja šī rallija galvenais favorīts Jonas Lindros, kurš arī pagājušajā gadā šajā rallijā izcīnīja pirmo vietu. Ne tik labi veicās Sirmacim/Kulšam, kurus šoreiz pievīla mašīnas ātruma pārslēdzējs. Šī iemesla dēļ ekipāža zaudēja daudz laika un savā klasē finišēja 11.vietā. Pavisam kopā finišu sasniedza 86 ekipāžas.
Karls Krūda. Foto: mkpictures.com
''Sen nebijām braukuši ar sporta automašīnu, tāpēc pirmajā posmā braucām ļoti piesardzīgi,'' sarunā ar portālu Go4speed saka Ralfs Sirmacis. ''Otrajā posmā sākām braukt, kad pēkšņi ātrumkloķis palika tāds dīvains. Tikko to pateicu Mārim, kā uzreiz pēc viena līkuma izbraukšanas tas kloķis salūza. Visu atlikušo posmu veicām ar otro ātrumu. Uz trešo posmu nedaudz nostiprinājām ātrumkloķi, taču pēc starta, kad liku otrajā ātrumā, kloķis nolūza pavisam (šajos divos posmos tika zaudētas gandrīz trīsarpus minūtes – aut.).''
Sirmača ekipāžas "jaunais" ātruma pārslēdzējs. Foto: No sportistu privātā arhīva
''Pēc tam servisa parkā ātrumkloķa vietā ielikām ''tirkšķa pagarinājumu'', satinām ar izolācijas lentu un tad jau varēja pārslēgt ātrumus. Atlikušajos posmos gāja normāli, taču tikai beidzamajos divos ātrumposms tā pa īstam izjutu Somijas braukšanas garšu – droši un savā tempā. Lai arī pašam likās, ka laiks būs labs, beigās rezultāts bija tāds, kāds tas bija (abos posmos klases uzvarētājam tika zaudētas apmēram 15 sekundes – aut.). Ir vēl daudz jāmācās. Ja pirms šī rallija būtu testi, domāju, ka rezultāts būtu nedaudz labāks, taču trijniekā tāpat nebūtu.''
Kaspars Koitla. Foto: mkpictures.com
''Kopumā jāsaka, ka rallijs bija sarežģīts, bet priekš pieredzes šī bija ļoti vērtīga skola. Jau pierakstot trasi sapratu, ka būs grūti, jo bija ļoti daudz sasaistes un tramplīnu. Kad pirmo reizi pierakstījām trasi, likās, ka viss būs pilnīgās auzās, jo līdz šim šādas sasaistes Latvijā nebiju izmantojis, tāpēc brīžiem likās, ka tas viss neiet kopā. Taču, kad pārbaudījām trasi, tad jau viss bija kārtībā. Kā atzina daži vietējie, tad šajā rallijā posmi jau ilgus gadus ir nemainīgi, tāpēc viņi pirms starta tikai pārbauda, pieprecizē stenogrammu un dod virsū.''
Foto: mkpictures.com
Jautājot par tramplīniem, Sirmacis uzreiz saka: "Manuprāt, tik, cik Latvijā ir līkumi, tik šeit Somijā bija tramplīni. Protams, ne jau visi meta un ne jau visos sanāca lekt, bet visos sanāca atviegloties. Bija arī tādi brīži, kad braucām tramplīnā, kurš mums bija atzīmēts, ka nemet, bet beigās tas mūs kārtīgi uzmeta.''
R2 klases uzvarētājs Jonas Lindros. Foto: rallism.fi
''Secinājums ir tāds, ka, lai brauktu un cīnītos Somijā par Top 3, vēl ir daudz jātrenējas, jo šie braucēji tiešām bija ātri. Lai cīnītos par labu rezultātu, šeit nedrīkst baidīties un ir jātic stenogrammai. Taču kopumā esam apmierināti, jo esam guvuši neatsveramu pieredzi. Domāju, ka Latvijā mums tagad trasi būs pierakstīt vēl vieglāk. Protams, ja būs iespēja, noteikti šeit gribētu atgriezties, jo pieredzi šeit var iegūt ļoti lielu,'' nobeidz Sirmacis.
Rallija rezultāti:
1. | J.Nikara | Mitsubishi Lancer Evo IX | 49:39.0 |
|
2. |
K.Kruuda |
Ford Fiesta S2000 |
+11.6 |
|
3. |
|
J.Salo |
Mitsubishi Lancer Evo X R4 |
+35.0 |
4. |
|
J.Tiippana |
Mitsubishi Lancer Evo IX | +46.4 |
5. |
|
V-P.Karttunen |
Subaru Impreza STi |
+1:00.9 |
6. | J.Nikko | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:01.5 | |
7. | K.Koitla | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:29.9 | |
8. | A.Vihavainen | Mitsubishi Lancer WRC | +1:35.4 |
|
... | ... | ... | ... | ... |
49. | R.Sirmacis/M.Kulšs |
Ford Fiesta R2 | +8:40.0 |