profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Feldmanis: Lietuvā sastrādājām ziepes, tāpēc ir daudz ko pārdomāt

Mārtiņš Jankovskis 26.01.2014 - 00:14 Feldmanis: Lietuvā sastrādājām ziepes, tāpēc ir daudz ko pārdomāt
Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs. Foto: facebook.com/Zala.Racing

Aizvadītas pirmās 2014. gada rallija sacensības Baltijā, kuras notika Lietuvas pilsētā Utenā. Tajās startēja arī divas latviešu ekipāžas - Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs un Kristaps Feldmanis/Andris Velme. Ja Sirmacis, nodemonstrējot ātru un stabilu braukšanu, izcīnīja pārliecinošu uzvaru 2WD klasē, tad Kristapam rallijs beidzās ar noskriešanu no ceļa un izstāšanos, lai arī uzrādītais ātrums brīžiem bija ļoti augsts.

Lai noskaidrotu, kā aizritēja sacensības abām mūsu ekipāžām, portāls Go4speed sazinājās ar abiem pilotiem, lai uzzinātu viņu domas par pirmo ralliju.


Ralfs irmacis/Māris Kulšs. Foto: Fotodarius.lt

''Pirmās dienas divus posmus nobraucām ar neejošu kompjūteru, bet pēc nomaiņas viss aizgāja. Taču pēc tam nevarējām atrast savu tempu, tāpēc daudz līkumos tika sēdināts. Šī iemesla dēļ pārkarsa bremzes. Otrajā dienā braucām ar pirmās dienas riepām, taču kaut kā negribēja vadīties mūsu auto, kā arī bremzes īsti nebija. Vēlāk atgaisojām bremzes un uzlikām jaunas riepas. Mašīna vadījās labāk, bet bremzes tāpat īsti nebija. Uz pēdējo apli savukārt uzlikām jaunas bremzes, taču tad mūsu uzdevums bija neskriet un sasniegt finišu, kā arī riepas nebija vairs jaunas. Jāsaka, ka nevienu ātrumposmu nesanāca pilnvērtīgi izbraukt. Taču labi, ka visas šīs lietas parādījās šajā posmā, nevis Liepājas ERČ,'' stāsta Ralfs Sirmacis.


Ralfs Sirmacis un Māris Kulšs. Foto: facebook.com/Zala.Racing

Jautāts, vai rallijā bija sniegs, Sirmacis saka: "Vienīgā lieta, kas man šajā posmā asociējās ar ziemas ralliju, bija ziemas riepas, jo sniegs bija gaužām maz. Jā, vietām bija ledus, bet no sniega ne miņas. Vienā posmā starts man atgādināja Talsu ralliju, kur startā bija normāla smilšu špūre (smejas).''

Daudzus pārsteidza Ralfa augstā vieta absolūtajā kopvērtējumā. Arī pats sportists atzina, ka viņam bija pārsteigums par finišā tik augstu rezultātu. ''Rallijs tiešām bija smags, tāpēc uzvarēja tie, kuri nobrauca līdz galam. Bija braucēji, kuri dažos dopos bija par mums krietni ātrāki, bet citos viņi atkal mums zaudēja ļoti daudz. Bet absolūtajā kopvērtējumā sestā vieta arī mums pašiem ir pārsteigums. Neko tādu negaidījām. Labi, daži līderi jau izstājās, bet tāpat rezultāts bija ļoti augsts. Jāsaka, ka šie ceļi kopumā bija atbilstoši mūsu Fiesta automašīnai,'' nobeidz Sirmacis, kurš piebilda, ka ar savu braukšanu īsti nav apmierināts.


Sirmacis/Kulšs ar izcīnītajiem kausiem. Foto: LMT Autosporta Akadēmija

Ļoti ātrs gan pirmajā, gan otrajā dienā bija Feldmanis/Velme, taču abās dienās ekipāža pieļāva kļūdas un izstājās, kas jaunajai ekipāžai noteikti kalpos kā laba mācība priekšdienām.

''Ar pirmo posmu jau sāka iet raiti, jo bijām labi noskaņojušies. Trešo posmu, kurā izstājāmies, tiešām braucu ļoti ātri. Diemžēl tajā vietā, kur bija tas akmens, nevarēju viņu apbraukt, jo ātrums tobrīd bija liels. Ja brauktu lēnāk, iespējams, varētu to apbraukt. Kopumā jāsaka, ka pirms nakts posmiem biju uztraucies, taču, kad sākām braukt, tad viss gāja no rokas,'' iesāk Kristaps Feldmanis.

''Otrā diena arī iesākās labi, jo gan labi lasījās, gan arī braucās. Pirms ceturtā posma starta nevarēju ieslēgt GoPro kameru, un nodomāju, ka varbūt būs nepatikšanas. Un diemžēl tā arī bija. Vietā, kur bija pieraksts ''pumpa 100, pumpa 100, pumpa 70, labais 1 uz labo 2'', Andrim kaut kas samisējās un viņš nenolasīja - ''uz labo 2'', tāpēc, ieejot ''labajā 1'', sapratu, ka nebūs labi, tāpēc lielā ātrumā rāvām iekšā pļavā. Ātrums? Nu kādi 130 km/h tobrīd bija,'' izstāšanās iemeslus skaidro Feldmanis.


Feldmanis/Velme. Foto: Fotodarius.lt

''Pirms rallija starta man bija A4 lapa ar lietām, kas jāizdara un jāpārbauda šajā Lietuvas posmā. Tagad daudz kas ir zināms un ERČ posmā būs mierīgāk. Domāju vēl ar Andri nedaudz kopā pastrādāt, lai Liepājā mūsu sadarbība būtu vēl ciešāka. Gribas labi nobraukt šo posmu, tāpēc Liepājā savu tempu nedaudz samazināsim, jo mērķis būs viens – finišēt. Lietuvā ziepes sastrādājam, tāpēc Liepājā centīsimies labot savas kļūdas,'' atklāti saka sportists.

Uz jautājumu, vai Feldmanis sākotnēji brauca uz maksimumu, pilots atklāja, ka, ja vajadzētu, tad viņš varētu nobraukt vēl nedaudz ātrāk, jo šoreiz tika braukts uz kādiem 85%. Tikmēr vaicājot, vai trasē bija sniegs, Feldmanis ar humoru saka: "Sniegs bija tikai tur, kur iebraucām tajā mežā, kad avarējām (smejas).''


Feldmanis/Velme trasē. Foto: facebook.com/Zala.Racing

''Kopumā ar ralliju esmu apmierināts, jo labi, ka visas ķibeles izlīda šajā posmā. Visvairāk man nepatika tas, ka liku vilties komandai. Visu nakti viņi laboja auto, bet mēs nākamajā dienā atkal pieļaujam kļūdu un izstājamies. Braukt gribas ātri, bet ne vienmēr tā var. Vismaz šobrīd zinām, ka varam būt ātri un apsteigt pat daudzus pilnpiedziņas braucējus. Ir daudz ko pārdomāt, taču arī daudz ko vērtīgu ieguvām,'' nobeidz Feldmanis.

Halls Winter Rally rezultāti:

1.

R.Kvaraciejus
Mitsubishi Lancer Evo X 
1:11:43.9
2.

R.Čapkauskas
Mitsubishi Lancer Evo IX  
+4.3
3.

M.Samuitis
Mitsubishi Lancer Evo X
+1:16.9
4. 
J.Orsak
Škoda Fabia S2000
+1:49.0
5. A.Tlustak Škoda Fabia S2000 +4:35.0
6. R.Sirmacis Ford Fiesta R2 +4:49.0
7. M.Hudec Mitsubishi Lancer Evo IX  +7:07.2
8. K.Raišys
BMW M3
+7:55.7
9. J.Pipiras Škoda Fabia R2 +9:11.0
10. R.Šeinauskas BMW 318
+9:27.9

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png