Vasīlijs Grjazins (priekšplānā) un stūrmanis Dmitrijs Čumaks. Foto: almrally.ru
2013. gada rallija sezona beigusies. Arī krievu braucējam Vasīlijam Grjazinam, kurš startē zem Latvijas karoga (licenci izdevis LAF), rallija sezona ir beigusies, taču nesen sportists bija ieradies Latvijā (pirms nepilnām trīs nedēļām), lai kopā ar latviešu SRT komandu, kuras sastāvā Grjazins startē jau vairākas sezonas, aizvadītu kārtējos testus un gatavotos jaunajai sezonai. Kamēr Vasīlijs bija Rīgā, tikmēr šo rindu autors izmantoja iespēju, lai aprunātos ar viņu par aizvadīto sezonu, par Latvijas rallija līmeni un nākotnes plāniem.
Grjazins kopā ar tēvu Staņislavu. Foto: No sportista privātā arhīva
Jā, gribējām aizvadīt testus pa slapju asfaltu, tāpēc arī divas dienas pa 333 trasi un Biķerniekiem aizvadījām testus. Jāsaka, ka, ja no rīta 333 trase bija mitra, tad vēlāk tā izžuva, tāpēc mēs to bijām spiesti saliet ar ūdeni.
Sacensības, testi, sacensības, testi...
Jā, tā sanāk. Arī pēc šiem testiem mēs ar brāli dosimies uz Sočiem, kur piedalīsimies kartinga sacensībās.
Šī gada ERČ rallija sezonu sportists iesāka ar Mitsubishi Evo IX R4. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Visu laiku uz riteņiem…
Tā sanāk, bet man tas patīk. Visu laiku gribās braukt un braukt.
Kāpēc šādi testi uz slapja asfalta? Jūti, ka zaudē daudz laika tur?
Īsti nē. Mums vienkārši nav īstu regulējumu slapjam asfaltam. Mūsu nākamais starts paredzēts janvāra sākumā Austrijā, kad startēs jaunā ERČ sezona, tāpēc zinu, ka tur būs daudz jābrauc pa slapju un slidenu asfaltu.
Ja pareizi saskaitīju, tad šosezon esi piedalījies 19 rallijos. Nav sakrājies nogurums?
Nē, jo man tas viss patīk. Katrs rallijs man sagādā prieku, no kā arī gūstu baudu.
Bet, beidzoties sezonai, vismaz izdevās atvilkt elpu un par ralliju uz kādu brīdi aizmirst?
Man atvaļinājums bija vasarā, kad biju pie jūras Turcijā. Tur arī atpūtos.
Vasīlijs Grjazions Sarmas rallijā. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Kā pats vērtē šo sezonu?
Domāju, ka tā ir izdevusies, jo mēs diezgan stipri progresējām. Uzskatu, ka ERČ posmos uzrādījām labus rezultātus. Arī pēdējā ERČ posmā bijām ļoti ātri, kur varējām pacīnīties par trijnieku, taču avarējām.
Kas īsti notika. Cik sapratu, tad avarēji savas vainas pēc?
Jā, jo pirms posma starta neiesildīju kārtīgi riepas. Nespēju tās kārtīgi iebraukt un sagatavot startam. Nebija tās pieredzes.
Nākamreiz zināsi, ka pirms tādiem posmiem riepas būs vairāk un aktīvāk jāiesilda.
Jā, bet lieta ir tāda, ka mums šajā rallijā aizliedz tās sildīt, braucot un šūpojot mašīnu pa labi, pa kreisi. Divas dienas tā darījām, bet trešajā dienā mums pateica, ja tā vēlreiz izdarīsim, tad saņemsim sodu.
Pirmo reizi kaut ko tādu dzirdu
Šādā veidā, kuru izmanto gandrīz visi un gandrīz visur, riepas labi uzsilst un tām ir labāka saķere. Šobrīd vēl neesmu iemācījies tās uzsildīt savādākā veidā.
Grjazins Igaunijas rallijā. Foto: ewrc.cz
Grjazins Igaunijas rallijā. Foto: ewrc.cz
Kurš tad seko tam līdzi, kā tu pirms posma iesildi riepas?
Trešajā dienā aiz mums katrā pārbraucienā brauca mašīna, kura skatījās, vai esam ņēmuši vērā aizrādījumus. Ja turpinātu, kā iepriekš, saņemtu sodu.
Kurš rallijs tev pašam šosezon paticis vislabāk?
Domāju, ka tieši šis pēdējais, kur bija visu iespējamo veidu ceļi.
Esi braucis daudz Eiropas rallijos. Saki lūdzu, kāds ir Latvijas rallija līmenis uz Eiropas fona?
Ļoti augsts. Latvijas rallija un braucēju līmenis tiešām ir augsts. Ja Latvijā, piemēram, uzrādām piekto sesto vietu, tad arī Eiropā braucam pa tādu pašu vietu.
Ko vari teikt par šī gada Liepāja-Ventspils ralliju?
Šis rallijs uz Eiropas fona izskatījās ļoti labi. Lai arī sniega nebija tik daudz, cik gribētos, man tie ceļi patika. Viss bija ļoti labi
Grjazins sezonas pēdējā ERČ posmā veica vienu no iespaidīgākajiem lēcieniem. Foto: Massimo Prati, www.photo-passions.ch
Un kā ar rallija organizēšanu, salīdzinot ar citiem posmiem Eiropā?
Tieši tāpat. Līmenis ir augsts. Man nekad ne pret vienu Latvijas ralliju nav bijušas pretenzijas.
Starp visiem daudzajiem startiem esi braucis arī pāris posmos Latvijā. Tā sakrita vai vienkārši tev patīk braukt Latvijā?
Latvijā esam braukuši un brauksim pēc iespējām. Ja būs laiks, noteikti brauksim, jo mums tas ļoti patīk. Ceļi labi, organizēšana lieliska.
Kurš, tavuprāt, ir šī brīža labākais ERČ braucējs?
Domāju, ka Braiens Bufjērs.
Cik tava Ford Fiesta S2000 mašīna ir spēcīga, salīdzinot ar konkurentu mašīnām?
Cik sanāca aprunāties ar Kreigu Brīnu, tad viņš atzina, ka Peugeot S2000 motors ir labāks nekā Ford Fiesta S2000.
Kā tev liekas, kur tu pats šobrīd visvairāk zaudē saviem konkurentiem?
Manuprāt, man vēl ir maz pieredzes. Zinu, ka daudz zaudēju uz asfalta, jo neesmu braucis daudz.
Foto: ewrc.cz
Nākamgad startēsi pilnu ERČ sezonu. Kādus mērķus sev uzstādīsi?
Nākamsezon mēs sāksim braukt ar S2000 (pēc šo rindu autora rīcībā esošās informācijas uz Liepājas posmu, iespējams, varētu tikt izīrēta kāda R5 mašīna), bet sezonas vidū jau pārkāpsim uz R5.
Vai kādā rallijā redzēsim tevi arī Latvijā?
Ja būs tāda iespēja un datumi nepārklāsies, tad noteikti brauksim.
Kāpēc tu nebrauc Krievijas rallijos?
Tur ir dārgi braukt, jo jāved visa tehnika un komanda uz turieni. Vairums ralliju tur tiek organizēts sliktā līmenī. Arī konkurence nav tā spēcīgākā, tāpēc Latvijā ir daudz interesantāk.
SRT komanda. Foto: rally-mania.cz
Komanda mums ir ļoti laba. Tāpat kā man, arī komandai nedaudz trūkst pieredzes ERČ rallijos, jo tur viss notiek daudz savādāk nekā bija pierasts līdz šim. Bet komanda ātri progresē un ir liels prieks braukt tādā vienībā.
Kā sevi uzturi formā?
Eju uz trenažieru zāli, skrienu. Tas viss ir vajadzīgs. Un arī angļu valodu jāmācās, ja grib braukt ERČ.
Paldies par sarunu un novēlu tev veiksmi nākamajā sezonā.
Liels paldies. Sarunas nobeigumā gribu pateikt lielu paldies tētim un SRT komandai par aizvadīto szonu.