Uzvarētājs Jānis Vorobjovs. Foto: Artūrs Igaveņš, Go4speed
Papildināts ar otro līdz ceturto rindkopu
Noslēgusies ar aizraujošiem notikumiem bagātā rallija Latvija 2. diena Jūrmalā un Tukumā. Galvenās cīņas par uzvaru rallijā, pēc soma Jari Ketomā izstāšanās, notika starp Sīmu Plangi (Mitsubishi Lancer Evo X) un Jāni Vorobjovu (Mitsubishi Lancer Evo X). Lai arī pēdējos ātrumposmos Vorobjovam izdevās pietuvoties Plangi maksimāli tuvu, finišā ātrāks par 3,7 sekundēm izrādījās igaunis.
Sīms Plangi. Foto: Artūrs Igaveņš, Go4speed
Tomēr, sagaidot rallija Latvija oficiālo apbalvošanas ceremoniju, izrādījās, ka igauņa Sīma Plangi ekipāža ir tikusi diskvalificēta. Kā vēlāk noskaidrojās, tad, pēc ziņojuma saņemšanas no tehniskās komisijas, žūrijas komisija nolēma diskvalificēt Plangi ekipāžu par neatbilstību homolgācijai Nr.06/04 VON.
Kā "iAuto" portālam apliecināja "ASRT" komandas vadītājs Ainārs Igaveņš (komanda, ar kuras automašīnu startēja Sīms Plangi), Plangi automašīnas bremžu krānam nav bijusi Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) homologācija.
Līdz ar to par rallija uzvarētāju kļuva Jānis Vorobjovs.
Grīva/Veilands. Foto: Artūrs Igaveņš, Go4speed
Otrās dienas sākumā, 5. atrumposmā, ātrāks bija pirmās dienas līderis Ketomā (Mitsubishi Lancer Evo IX), tomēr sākot ar 6. ātrumposmu rallija vadību pārņēma igaunis Sīms Plangi. Ketomā, dzenoties pakaļ Plangi, piedzīvoja avāriju rallija garākajā, 8. ātrumposmā, pēc kura Plangi tuvākais sekotājs bija Jānis Vorobjovs, atpaliekot 16 sekundes. Vorobjovam izdevās krietni sadeldēt Plangi pārsvaru pilsētas ātrumposmos, taču Plangi svinēja uzvaru, noturot 3,7 sekundes savā labā.
Jari Ketomā pēc avārijas. Foto: Twitter/marguskiiver
Jari Ketomā automašīna pēc avārijas. Jari Ketomaa
Trešo vietu rallija kopvērtējumā izcīnīja Jānis Feldmanis (Mitsubishi Lancer Evo R4), kurš no līderiem atpalika vairāk nekā 48 sekundes. Pāris sekundes aiz viņa finišēja pagājušā gada N4 klases čempions, igaunis Kaspars Koitla (Mitsubishi Lancer Evo IX).
A+ klasē un arī rallija kopvērtējumā lielisku sniegumu turpināja demonstrēt rallijsprinta braucējs Elviss Hermanis. Līdz pat 8. ātrumposmam viņš turpināja attālināties no otrās vietas īpašnieka Aleksandra Grīvas. Diemžēl 8. ātrumposmā līkuma ārmalā paslēpies celms un pārsists ritenis liedza Hermanim cīnīties par uzvaru A+ klasē. Uzvaru un otro vietu sezonas kopvērtējumā izcīnīja Aleksandrs Grīva.
Kristaps Feldmanis. Foto: Artūrs Igaveņš, Go4speed
Uzvaru R2 klasē pirmo reizi savā rallija karjerā svinēja Kristaps Feldmanis, demonstrējot ļoti stabilu sniegumu abas rallija dienas. Lai arī pārsvaru pēdējos ātrumposmos deldēja Mārcis Ķenavs, viņš finišā 10 sekundes aiz Feldmaņa. Pēc pirmajā dienā piedzīvotās avārijas, esot tikai 5. pozīcijā, rallija finišā trešais bija šīgada čempions Ralfs Sirmacis. Tiesa gan, astotajā ātrumposmā motora problēmu dēļ izstājās zviedrs Fredriks Ālins.
Grjazina automašīna pēc avārijas. Foto: twitter
Šis bija viens no avārijām bagātākajiem rallijiem, jo, no rīta pusē 34 startējušajām ekipāžām, finiša sarakstā atrodamas vien 15. 6. ātrumposmā izstājās četras 2WD klases ekipāžas - to vidū arī Andis Neikšāns, Zigurds Kalniņš un Ivo Ķilpis. 8. atrumposmā avarēja tābrīža 2. vietas īpašnieks Jari Ketomā un 4.pozīcijā esošais Vasīlijs Grjazins.
Sīkāk par notikumiem rallijā lasiet ŠEIT.
Rallija Latvija kopvērtējuma rezultāti:
1. Sīms Plangi (N4) 58:23.49 (diskvalificēts)
2. Jānis Vorobjovs (N4) +3,74
3. Jānis Feldmanis (R4) +48,63
4. Kaspars Koitla (N4) +50,95
5. Rauls Jēts (N4) +2:10.01
6. Staņislavs Travņikovs (N4) +3:05.24
7. Aleksandrs Grīva (A+) +3:44.25
8. Taras Kravčenko (N4) +3:49.51
A+ klase
1. Aleksandrs Grīva 1:02:07.74
2. Darius Biesevicius +3:41.44
3. Kārlis Goldmanis +4:54.40
R2 klase
1. Kristaps Feldmanis 1:03:32.86
2. Mārcis Ķenavs +10,62
3. Ralfs Sirmacis +33,74
4. Nauris Bruņinieks +1:22.37
5. Niko-Pekka Nieminen +2:22.32
R4 klase
1. Jānis Feldmanis 59:12.12
2. Aleksandrs Mikhailovs +3:53.87
3. Rolands Mēnesis +4:17.69
Kaut kā ASRT pēdējā laikā neiet vai kvantitāte ir un zūd kvalitāte!?