profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvijas rallijā startēs 2WD klases Kit Car (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 17.09.2013 - 11:22 Latvijas rallijā startēs 2WD klases Kit Car (FOTO)
Foto: No sportista privātā arhīva

Pēc ilgāka pārtraukuma rallijā Latvija uz starta izies Ģirts Torgans, kurš startēs ar Renault Clio markas automašīnu. Kā uzzināja portāls, tad no šīs automašīnas palicis tikai nosaukums, jo tā ir pilnībā pārbūvēta.

"Šī ir lietuviešu mašīna, kuru es izīrēju. Būšu kā testu pilots," sarunā ar portālu atzīst Ģirts Torgans, kurš savas karjeras laikā ir bijis gan rallijsprinta vicečempions 2WD klasē, gan arī izcīnījis godalgotas vietas Latvijas rallija čempionātā.


Foto: No sportista privātā arhīva

Jautāts, lai Ģirts par šo auto pastāsta kaut ko vairāk, pilots turpina. ''Pēc izskata tas ir Renault Clio, bet tas arī ir viss, jo principā tas ir Kit Car. Tā ir priekšpiedziņas mašīna, taču tagad tā pilnībā atbilst jau A grupas mašīnai. Viņai vairs nav nevienas oriģinālās rezerves daļas. Piemēram - šim auto ir sekvenciālā ātrumkārba. Var teikt, ka šis Clio ir analogs jaunajai R3 klasei. Jauda? 250 Zs (250 Nm). Tas viss ir labi, bet šobrīd jāstrādā pie automašīnas ģeometrijas un pie balstiekārtas."

Jāpiebilst, ka nesen ar šo automašīnu trasē devās Uldis Briedis, kurš roku pie šīs mašīnas būvniecības pielicis iepriekš. ''Latvijā šī mašīna nebūs pirmo reizi, jo tai bija neveiksmīgs mēģinājums (pie stūres brauca Briedis) rallijsprintā Jēkabpilī, kur, pildot ''0" ekipāžas funkcijas, auto tehnisku iemeslu dēļ bija spiests izstāties.   


Ģirts Torgans sarunā ar Uldi Briedi. Foto: No sportista privātā arhīva

Ģirts piebilda, ka ar šo auto ir strādāts arī pērn, taču pagaidām tāds rezultāts, ar kuru visas iesaistītās puses būtu apmierinātas, nav sasniegts. ''Pagājušajā gada mēģinājumi ar šo auto braukt rallijā nav vainagojušies ar panākumiem. Šobrīd vēl neesam sapratuši šīs mašīnas balstiekārtu. Tagad ir veikti uzlabojumi, tāpēc ar kopējiem spēkiem ceram, ka rallijā Latvija būsim ātrāki nekā iepriekš.''


Foto: No sportista privātā arhīva

Uz jautājumu, kāds ir Ulda un komandas mērķis, pilots turpina: ''Mērķis kopā ar atbalstītājiem un domubiedriem ir izveidot Baltijā ļoti konkurētspējīgu vientilta klases mašīnu. Inženieru un mašīnas īpašnieku mērķis ir būt Baltijā Top 3 priekšpiedziņas klasē. Lielākie konkurenti? Nu, ja šis auto tiktu sagatavots kā pienākas, tad ar labu un ātru braucēju domāju, ka varētu pacīnīties ar Andi Neikšānu, igauņiem Ahu. Taču vēl ne šajās sacensībās."

Lai arī auto ir ļoti jaudīgs, rallijā Latvija pilots lielāko cīņu sagaida pats ar sevi un kopvērtējumā uz augstiem rezultātiem necer, jo šogad sportists piedalījies tikai 1000km Palangas sacensībās.


Ģirts Torgans. Foto: No sportista privātā arhīva

''Jā, uz papīra šai mašīnai būtu jābūt ātrākai par R2 un daudzām citām 2WD klases mašīnām, bet, ņemot vērā, ka manas pēdējās rallija sacensības bija pagājušajā gadā Igaunijā, kad startēju Mulgi rallijā, tad es skaļus paziņojumus neizteikšu. Sen neesmu braucis, tāpēc man noteikti lielākā cīņa būs pašam ar sevi. Ar vienas dienas treniņiem būs par maz, lai uzrādītu konkurētspējīgus rezultātus."

Ja viss notiks kā plānots, iespējams, Ģirts ar šo auto startēs arī nākamgad. ''Ilgtermiņā ir tā, ka man nav mērķis šo mašīnu iegādāties. Ja sadraudzēšos ar šo mašīnu un atradīšu kopīgu valodu, tad ir doma ar šo auto braukt nākamgad. Šo ralliju divos vārdos varētu noraksturot tā - prieciņš ar skatu nākotnē," smejoties nobeidz pilots, kurš pirms rallija Latvija aizvadīja intensīvus vienas dienas treniņus.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png