profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Caune un Vasaraudzis vērtē Okartes Autosporta Akadēmijas pilotus

Mārtiņš Jankovskis 28.08.2013 - 11:18 Caune un Vasaraudzis vērtē Okartes Autosporta Akadēmijas pilotus
Ivars Caune, Ivars Vasaraudzis un Haralds Šlēgelmilhs. Foto: Valdis Zāgeuss, Go4speed

Kurzemes rallijā kupli tiks pārstāvēta R2 klase, kur uz starta izies 11 ekipāžas. Šobrīd čempionāta kopvērtējumā pirmās trīs vietas ieņem Okartes Autosporta Akadēmijas (OK AA) komandas piloti - Ralfs Sirmacis, Emīls Blūms un Kristaps Feldmanis. Lai noskaidrotu, cik daudz šie piloti šobrīd ir progresējuši un kas nepieciešams, lai viņi būtu vēl ātrāki, portāls Go4speed sazinājās ar diviem daudzkārtējajiem Latvijas rallija čempioniem Ivaru Cauni un Ivaru Vasaraudzi, kuri pastāstīja savu redzējumu par katru no braucējiem.

Ivars Caune:
''Dotajā brīdī ar Kristapu Feldmani viss attīstās pareizi. Par Kristapu man ir pozitīvs vērtējums. Viņam ir ļoti laba automašīnas izjūta. Šī gada sākumā Kristapam bija dažādas problēmas, kuras ietekmēja ārējie apstākļi, taču viņš tās visas veiksmīgi atrisināja, tāpēc domāju, ka progress būs ļoti straujš. Tagad ar viņu kopā brauc Artis Štrauss, kas Kristapam ir liels pluss, jo Artis viņam ir gan treneris, gan stūrmanis, gan padomdevējs. Arī tehniskajā un morālajā ziņā viņš Kristapam var dot ļoti daudz. Uzskatu, ka Kristapa konkurenti tagad, pozitīvā nozīmē, var sākt drebēt (smejas).''


Artis Štrauss un Kristaps Feldmanis. Foto: no OAA privātā arhīva

"Ja mēs runājam par Ralfu un Emīlu, tad viņi šobrīd ir sasnieguši augstus rezultātus un ir ātri,  tāpēc viņu progress vairs nav tik acīmredzams, kā Kristapa gadījumā. Protams, katram no viņiem  ir savi mīnusiņi, taču tie ir labojami. Ralfs noteikti brauks ātrāk, jo viņš ir tāds, kuru var regulēt (ātrāk, lēnāk). Ir jāturpina trenēties  un tad viss notiks. Ralfa lielākais pluss - viņa stabilitāte.  Blūms var būt ļoti ātrs, taču dažreiz, kad spiež situācija, viņš iziet no saviem rāmjiem un pieļauj kļūdas. Arī Emīlam, tāpat kā Ralfam, jāturpina strādāt un analizēt savas kļūdas un mīnusus. Ja tas netiks darīts, tad rezultāts uzkārsies.''

Uz jautājumu, vai Ivars piekrīta tam, ka Kristaps jau rallijā Latvija (iespējams, arī rallijā Kurzeme) varētu cīnīties kā līdzīgs ar līdzīgu ar saviem komandas biedriem, Ivars pārliecinoši piekrita. "Tas notiks jau Kurzemes rallijā. 100%, ka starp viņiem visiem būs sīva cīņa un visi cīnīsies kā līdzīgs ar līdzīgu.''

"Nobeigumā gribu atzīmēt, ka kopumā viņi visi trīs ir draudzīgi, kas ir labi. Daudzām lietām viņi pieiet ar humoru, kas uzlabo attiecības.  Taču darba vēl ir daudz visiem, jo viņiem vēl ir ko izspiest gan no mašīnas, gan no sevis. Diemžēl jāatzīmē tas, ka, lai varētu pilnvērtīgi strādāt, ar vienu vēlēšanos nepietiek, jo vajadzīgi līdzekļi, kurus šobrīd grūti atrast. Tas noteikti viņu attīstībai nepalīdz, taču šobrīd tā situācija ir tāda, kāda tā ir.''


Okartes Autosporta Akadēmijas komanda. Foto: no OAA privātā arhīva

Ivars Vasaraudzis:  

''Viņi visi vēl turpina attīstīties, taču Ralfa un Emīla gadījumā tas progress vairs nav tik acīmredzams, salīdzinot ar Kristapu, kuram šī ir debijas sezona rallijā. Viņam katrā rallijā un treniņā ir daudz jaunu lietu. Protams, ja viņiem visiem būtu lielākas iespējas un budžets, attīstība notiktu straujāk.''


Emīls Blūms/Andris Mālnieks. Foto: no OAA privātā arhīva

''Ralfa gadījumā ideāls solis būtu sākt skatīties starptautiskā arēnā un sākt braukt rallijos, kuros ir daudz viņa klases dalībnieku. Tad varētu  samērīties spēkiem ar citiem un saprast, kur viņš šobrīd atrodas. Viņš  ir sasniedzis jau augstāko līmeni un būtu gatavs izmēģināt spēkus, bet,  kā jau minēju, visu nosaka budžets, kurš katram ir tik, cik viņš ir. Tur  mēs diemžēl neko nevaram darīt. Ja runājam par Emīlu, tad viņš ir ātrs, taču dažreiz pietrūkst stabilitātes, kas rallijā ir svarīga. Taču ar treniņiem un rallijiem šo stabilitāti var nostiprināt.'' 

''Kristapam iekšā ir daudz, un viņš var pabraukt ātri, taču viss atkarīgs  no tā, cik liels būs budžets, ko viņā var ieinvestēt, ja tā drīkst  teikt. Pašreiz viņš ir kā švamme - uzsūc visu un dod pretim, kā rezultātā viss sanāk lieliski. Kristapa gadījumā Artis ir liels solis uz priekšu viņa attīstībā. Arī man sanāca  nedaudz pastrādāt kopā ar Kristapu, tāpēc man ir zināms viedoklis  par to, ko viņš māk, taču es nevaru pasniegt sēdēšanu blakus tik labi,  kā to dara Artis, kurš māk ne tikai precīzi iemācīt, bet arī ātri  pabraukt. Kristapam šobrīd ir svarīgi no Arta uzsūkt pareizo informāciju.''


Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs. Foto: no OAA privātā arhīva

Ivars atzina, ka daudzu jauno braucēju kļūda ir tā, ka viņi ātri grib pārkāpt uz jaudīgākām mašīnām. ''Mans skatījums ir tāds, ka jaunajiem braucējiem ar priekšpiedziņas mašīnu jābrauc tik ilgi, kamēr viņi to fiestu varēs izgriezt kā lupatu un braukt vienā tempā visu laiku. Tad var domāt par pārkāpšanu uz citu auto. Pieredze rāda, ka nav labi ātri iekāpt pilnpiedziņas mašīnā. Tas ir mānīgs priekšstats, jo ir lietas, ko jaunības maksimālismā tu nevari objektīvi novērtēt un tas jaunības maksimālisms ņem virsroku. Diemžēl.''

Paldies abiem ekspertiem un veiksmi Okartes Autosporta Akadēmijas ekipāžām!
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png