profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Štrauss: Projektā esmu iesaistījies tikai viena mērķa vadīts - tur kaut kam ir jābūt

Mārtiņš Jankovskis 17.07.2013 - 23:32 Štrauss: Projektā esmu iesaistījies tikai viena mērķa vadīts - tur kaut kam ir jābūt
Artis Štrauss/Kristaps Feldmanis. Foto: No Okartes Autosporta Akadēmijas privātā arhīva

Gaidāmajā Igaunijas "auto24 Rally Estonia" rallijā Okartes Autosporta Akadēmijas (OAA) komandas sastāvā būs viena būtiska izmaiņa. Kristapam Feldmanim būs jauns stūrmanis - Artis Štrauss, kura vārds rallija sabiedrībā komentārus neprasa. Uz jautājumu, kāpēc Artis nolēma kļūt par Kristapa stūrmani, bijušais rallija pilots sarunā ar Go4speed saka:

''Stāsts ir vienkāršs - jau labu laiku vēroju un vērtēju Kristapa sniegumu trasē, un iekšēji bija radusies pārliecība, ka jaunietī ir potenciāls. Mana pieredze gan stenogrammas veidošanā, gan braukšanas ziņā viņam lieti varētu noderēt, jo šobrīd viņam nav pastāvīgs treneris, kurš var pamācīt, pastāstīt un pateikt, kā labāk, kā pareizāk. Lai arī laika trūkums man ir katastrofāls, bija grūti noskatīties, kā jaunietis cīnās, tāpēc nolēmu palīdzēt. Projektā esmu iesaistījies tikai viena mērķa vadīts - tur kaut kam ir jābūt," iesāk Artis Štrauss.


Artis Štrauss pats savulaik bija ļoti ātrs rallija braucējs. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

''Ņemot vērā savu pieredzi, zinu, cik svarīgi ir tas, lai tev sākotnēji tiek parādīts pareizais virziens. Man savulaik palīdzēja tēvs, bet, ja tādas palīdzības nav, tad var vizināties ilgi un dikti, bet rezultāta nebūs. Kristapam ir tikai 17 gadi. Ar automašīnas izjūtu viņam viss ir kārtībā. Manā skatījumā viņā ir kaut kas tāds, kas nav citos braucējos. Dotajā situācijā tas mani uzrunā un dod gandarījumu, ka varu palīdzēt. Ļoti ceru, ka rezultāts neizpaliks," turpina Artis

Jautājot, kādi ir Kristapa mīnusi un plusi, Artis turpina: ''Lielākie mīnusi ir tādi, ka Kristapam nav pieredzes, tāpēc strādājam pie pareiziem pamatiem. Tālāk jau viss būs atkarīgs no viņa, kā viņš veidos un attīstīs savu stenogrammu. Mana prakse ir tāda, ka jāļauj cilvēkam pašam izvēlēties, ko un kā viņš grib darīt, lai sastādītu sev piemērotu stenogrammu.


Artis Štrauss kā "0" ekipāža iemēģina Ford Fiesta R2. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

"Runājot par Kristapa plusiem, tad ar auto izjūtu viņam viss ir kārtībā, tikai ir liela atšķirība, braukt pa slēgtu trasi apli pēc apļa un apgūt trasi no galvas vai braukt pa pilnīgi nezināmu ceļu balstoties uz paša sastādītu stenogrammu. Šīm lietām arī veltam lielāko daļu treniņu. Ja visu izdosies attīstīt kā plānoju, tad viss būs kārtībā. Redzu, ka viņam ir interese un vēlēšanās mācīties, kas jau ir ļoti daudz. Pozitīvi arī vērtēju viņa spēju apgūt un izprast jaunu informāciju, kas pašlaik ir ļoti daudz,'' saka Štrauss.

Feldmaņa treneris un stūrmanis piebilst, ka atlikušajos rallijos nav mērķa cīnīties par kādu konkrētu vietu - ir jāiet soli pa solim un rezultāts neizpaliks. ''Mums šogad nav uzstādījums cīnīties ar konkurentiem trasē par rezultātiem, bet gan izcīnīt pašiem savu cīņu. Mans viedoklis ir tāds, ja viņš pats tās lietas, ko mēs mācāmies, ņems vērā un attīstīs, rezultāts atnāks pats no sevis. Kad tas būs, grūti teikt, jāstrādā un rezultāts būs. Mana intuīcija ir tāda, ka viss ir kārtībā un mēs strādājam pareizā virzienā.


OAA komandas visas trīs ekipāžas. Foto: No OAA privātā arhīva

Lai arī Štrausam ir milzīgs laika trūkums, Artis piekrita vismaz uz dažiem rallijiem būt Kristapa stūrmanis. ''Lai īsā periodā iegūtu maksimālu rezultātu un atdevi, esmu izlēmis sākotnējā periodā Kristapam palīdzēt arī sacensībās. Diemžēl Latvijā pašlaik trūkst profesionālu stūrmaņu. Ņemot vērā, ka esmu bijis gan pilots, gan stūrmanis, zinu, kas ir vajadzīgs pilotam un kas stūrmanim. Vai braukšu ar Kristapu visu sezonu, nezinu vēl, jo laika trūkuma dēļ es nevaru piedalīties visās sacensībās, lai arī tas būtu pareizi. Paralēli Kristapam meklēsim pastāvīgu stūrmani," nobeidz Štrauss.

Protams, ļoti priecīgs par Arta piesaistīšanu ir pats Kristaps. ''Viņš man ir izcils treneris, kurš pirms tam bijis gan pilots, gan stūrmanis. Viņš jebkurā jomā ir kompetents un var palīdzēt - sākot ar riepu spiedieniem un beidzot ar līkumu trajektorijām," Arti slavē Kristaps Feldmanis.


Kristaps Feldmanis. Foto: No OAA privātā arhīva

Uz jautājumu, ko Artis ir pamainījis Kristapa stenogrammā, pilots turpina: ''Var teikt, ka mēs gandrīz vai pilnībā esam izmainījuši stenogrammu. Liekās lietas metam ārā, bet klāt nāk daudz svarīgas nianses, lai stenogramma būtu ļoti precīza, bet tajā pašā laikā ļoti vienkārša. Piemēram? Mums vairs nav tāda apzīmējuma L1 garš, jo, kad to nolasa, es nezinu, cik tas līkums ir patiesībā garš. Tagad mēs tos līkumus dalām sīkāk - L1-2-1, kas dod lielāku uzticamību."

''Jūtu, ka uzticība tagad jaunajai stenogrammai ir lielāka. Arī drošības sajūta ir lielāka. Tagad, ko man nolasa, esmu par to pārliecināts," saka Kristaps.


Kristaps Feldmanis šī gada Talsu rallijā. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Kristaps piekrīt, ka iepriekš viņš rallijā braucis tīri ''ķeksīša pēc". ''Jā, kā tu arī saki - pirms tam mēs braucām ķeksīša pēc, bet tagad brauksim, kā rallijā jābrauc. Jūtu, ka būs daudz labāk, jo tagad tās lietas ir daudz saprotamākas."

Jautāts par treniņiem, Feldmanis atzina, ka lielais mīnuss ir attālums. ''Treniņus aizvadām tik, cik varam, jo mēs dzīvojam Balvos, bet Artis - Rīgā, bet vismaz reizi nedēļā cenšamies aizvadīt vienu kārtīgu stenogrammas treniņu,'' nobeidz Autosporta Akadēmijas pilots, kurš piebilda, ka, ja Artim būs laiks, tad ekipāža kopā brauks visus šīs sezonas atlikušos posmus.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png