profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Neikšāns: varējām braukt nedaudz ātrāk

Go4speed 02.08.2011 - 18:15 Neikšāns: varējām braukt nedaudz ātrāk

Publicitātes foto

Somijas WRC rallijs šoreiz noslēdzās daudz patīkamāk nekā citus gadus. Ne tāpēc, ka tikai otro reizi Somijā uzvarēja Lēbs, bet gan tāpēc, ka ātrākā starp visām N4 klases automašīnām bija vienīgā latviešu ekipāža - Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals

Jā, šī Somijā Lēbam bija tikai otrā uzvara, taču kam mums Lēbs, ja mums ir savi varoņi - Neikšāns/Dzirkals, kuri bija ātrākie starp visām 36 N4 klases ekipāžām. Pēc pirmās dienas trīs posmiem Neikšāns/Dzirkals savā klasē ieņēma trešo vietu. Otrajā dienā, kura norisinājās jaunos un nezināmos ceļus, mūsējie bija gana ātri, kā rezultātā kopvērtējumā no trešās vietas izdevās pakāpties uz pirmo. Pēdējā dienā pārsvars pār tuvākajiem konkurentiem tika noturēts un beigās skaista un svarīga uzvara.

„Šobrīd vēl tā īsti neesam apjautuši, ko esam izdarījuši,” portālam „Go4speed” pēc ierašanās Latvijā stāsta Andis Neikšāns. „Nav viegli izcīnīt šādu panākumu, bet ar tādu mērķi braucām, ka jācīnās un jābrauc uz rezultātu. Jāsaka, ka šo Somijas ralliju sākām braukt pavisam ar citu tempu nekā citos gados, jo šoreiz bija cits uzdevums. Pirms pēdējās dienas pārsvars nebija liels, tāpēc zinājām, ka, lai uzvarētu, jāturpina braukt ātri. Riskēt neriskējām, bet tempu visu laiku turējām augstu. Piemēram, soms Nikara. Viņš nav stabils braucējs, ko jau pierādīja otrās dienas ceturtajā posmā, kad izlidoja no trases. Tajā reģionā, kas pilnīgi visiem bija jauns, mēs bijām ātrāki par viņu, taču trešajā dienā viņš plosījās un viņam viss gāja no rokas, jo tie ceļi somu sportistam bija daudz zināmāki. Jā, arī mēs varējām braukt vēl nedaudz ātrāk, taču rezultāts tad nebūtu tāds, kāds tas ir tagad. Tas nebūtu prātīgi un, ja godīgi, tad es arī nebrauktu šeit uz riska robežas.”

Runājot par tehniku, Neikšāns atzīst, ka tā šoreiz bija perfekta. „Sestdienas pirmajā dopā pieļāvām divas kļūdas tramplīnos. Kā mums teica latvieši, tad tajā slavenajā Novikova tramplīnā mēs par maz piesēdinājām, kā rezultātā veicām ļoti tālu lēcienu. Ar automašīnu palielam viss bija kārtībā. Šajā rallijā divus diskus salocījām, no kuriem viens pat ieplīsa, taču, par laimi, riepa gaisu nenolaida un mēs spējām finišēt. Jāsaka, ka tehnika uz šo ralliju tika ļoti, ļoti nopietni sagatavota, jo, kā jau teicu iepriekš, mašīna pirms sacīkstēm tika pilnībā izjaukta.”

Taujāts, kas šajā posmā bija tas grūtākais, sportists turpina. „Grūtākais šajā rallijā bija izturēt spriedzi un tempu, jo šis rallijs bija trīs reizes garāks nekā braucam Latvijā. Ja Latvijā viens rallija elements (līkums, tramplīns) vidēji ir uz 70 – 100 metriem, tad šeit tas elements sekoja ik pēc 30 – 40 metriem. Šis rallijs pierādīja, ka tikai ar veiksmi, kas, protams, jebkurā sporta veidā ir vajadzīga, uzvarēt nevar. Esam ļoti smagi strādājuši vairākus gadus, tāpēc šis rezultāts sasniegts pateicoties mūsu pieredzei un arī veiksmei. Paldies visiem faniem, kuri atbalstīja mūs gan Somijā, gan Latvijā.”  

Somijas rallija rezultāti:

1.

S.Lēbs

Citroen DS3 WRC

2:39:37.0

2

J.M.Latvala

Ford Fiesta RS WRC

+8.1

3.

S.Ožjē

Citroen DS3 WRC

+12.8

4.

M.Hirvonens

Ford Fiesta RS WRC

+1:09.1

4.

P.Solbergs

Citroen DS3 WRC

+1:16.2

6.

M.Ostbergs

Ford Fiesta RS WRC

+1:27.8

7.

H.Solbergs

Ford Fiesta RS WRC

+3:25.5

8.

M.Vilsons

Ford Fiesta RS WRC

+3:52.3

9.

K.Raikonens

Citroen DS3 WRC

+3:59.8

10.

J.Hanninens

Škoda Fabia S2000

+5:13.7

...

...

...

...

13.

O. Tanaks

Ford Fiesta S2000

+8:52.0

18.

A.Neikšāns/P.Dzirkals

Mitsubishi Lancer Evo X

+12:00.9

19.

H.Paddons

Subaru Impreza STi

+12:20.2

21.

J.Nikara

Mitsubishi Lancer Evo IX

+13:00.4

22.

P.Flodins

Subaru Impreza STi

+13:27.9

 

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png