profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Tautas rallijs iesākas ar ātru un atraktīvu pirmo posmu

Artūrs Virbulis 27.05.2013 - 15:02 Tautas rallijs iesākas ar ātru un atraktīvu pirmo posmu
Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Svētdien, 26. maijā, Ķeguma novada Birzgalē debiju piedzīvoja jauna autosporta disciplīna - Tautas rallijs. Pirmajā posmā dalību ņēma 74 ekipāžas, no kurām visātrākā beigās izrādījās ar Subaru Impreza automobili braucošie Rolands Kaucis un Armands Pētersons.

Pasākums no rīta iesākās ar drūzmēšanos pie rallija centra, jo daudzi dalībnieki uz vietas steidza vēl noformēt obligāto apdrošināšanas polisi pret nelaimes gadījumiem, tāpat arī dalībnieku reģistrācijas process notika ilgāk nekā plānots. Ar vienas stundas nobīdi - plkst. 12:00 - tika dots starts pirmajai sacensību ekipāžai, pēc kuras ik pa minūtei ātrumposmā devās nākamā ekipāža. Gaidīšana attaisnojās, jo vairums dalībnieku skatītājus priecēja ar ātrām sānslīdēm un nelieliem misēkļiem.


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Kopā dalībniekiem tika piedāvāti četri dažādi ātrumposmi, kuri tika veikti trīs piegājienos. Attiecīgi ātrumposmos bija paredzēti 23 kilometri, bet kopā ar pārbraucieniem tie veidoja 115 kilometrus garu distanci. Pirmā apļa trešajā ātrumposmā divas ekipāžas piedzīvoja iespaidīgas avārijas, kuru dēļ trešais ātrumposms nākamajos tā caurbraukšanas reizēs tika veikts pārbrauciena režīmā.

Abas avārijas notika vienā vietā, kur aiz kalniņa bija nepārredzams pagrieziens ar ātruma slāpētāju (roteri). Šīs vietas bīstamības dēļ arī šis trešais ātrumposms tika atcelts. Rezultāts netika ieskaitīts arī 4. ātrumposmā. Līdz ar to kopvērtējuma ieskaitē tika vērtēti astoņi no divpadsmit posmiem. Vairāki braucēji izteicās, ka trešais ātrumposms nebūtu bijis bīstams, ja vien roteris būtu izvietots pirms līkuma, nevis līkumā.

Kopumā ātrumposmi bija ātri, kuros dominēja taisnes, roteri un interesantas līkumu sērijas. Braukšana nebija saraustīta un tieši tas dalībniekiem sacensībās patika visvairāk. Problēmas gan sākumā bija ar laika kontrolēm un tiesnešu nezināšanu, tomēr jau sacensību laikā tās tika praktiski novērstas. Kā atzina vairāki braucēji - ātrumposmos gūtais prieks un adrenalīns lika pievērt acis uz organizatoriskajām problēmām.


Foto: Rolands Bobulis/Go4speed

2WD 1800 klasē finišu sasniedza desmit braucēji, no kuriem vissīvākā cīņa risinājās par pirmo vietu - finišā ekipāža Atis Līcis/Ralfs Kūkojs otrās vietas ieguvējus Didzi Kalniņu un Miķeli Lagzdiņu apsteidza par nieka 1,7 sekundēm. Trešo vietu ieņēma Roberts Ramanis/Agate Birzniece. Interesanti, ka pirmo trīs vietu ieguvēji startēja ar VW Golf spēkratiem.

Arī 2WD 1800+ ieskaitē cīņa par pirmo vietu bija visai sīva - pirmās vietas ieguvējus Miku un Armandu Ķenavus no otrās vietas - Jāņa Krūmiņliepas/Jāņa Gūtmaņa - šķīra četras sekundes. Otrajai vietai jāizsaka īpaša atzinība, jo viņi pret klasiskajiem autosprinta spēkratiem kā VW Golf un Opel Astra cīnījās ar lielās klases Volvo S70, kas pie kam bija apveltīts ar automātisko pārnesumkārbu. Trešie - Mārtiņš Kleinbergs un Jānis Ņikitins ar Opel Astra.


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

RWD klasē pārliecinošu uzvaru ar teju 20 sekunžu pārsvaru izcīnīja Raivis Garoza un Uldis Fjodorovs, otrajā vietā Andis Ansons/Kārlis Strazdiņš, bet trešie - Gatis Liepa/Līga Ceble. Fakts, ka pirmajās trīs vietās ir BMW, nav pārsteidzošs, tomēr interesanti, ka pirmo divu vietu ekipāžas startēja ar 3. sērijas Compact virsbūves automobiļiem.

Visplašāk pārstāvētajā 4WD ieskaitē, kurā startēja 36, bet finišēja 32 ekipāžas, uzvaru gan klasē, gan kopumā izcīnīja Rolands Kaucis un Armands Pētersons. 18 sekundes aiz viņiem finišēja Andris Lusts/Jānis Bērziņš, bet kā trešie vēl pēc septiņām sekundēm Mārcis Aizkalns/Jānis Platbārdis. Jāatzīmē, ka tieši cīņa par trešo vietu bija viskarstākā, jo trešās un ceturtās vietas ieguvējus (Mikus Neško/Mārtiņš Briedis) šķīra mazāk nekā pussekunde, savukārt piektajai vietai - Jānis Lamberts/Artūrs Freimanis - līdz pjedestālam pietrūka pusotra sekunde.


Uzvarētāji Rolands Kaucis/Armands Pētersons. Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Drīzumā piedāvāsim rakstu ar vairāku dalībnieku viedokļiem, kuros tie izteiksies par sacensību formātu, trasēm un pirmā pasākuma priekšrocībām un trūkumiem. Nākamais Tautas rallija posms solās notikt 13. jūlijā.

Tautas rallija pirmā posma rezultāti:
Klase 1800:
1. Atis Līcis/Ralfs Kūkojs („VW Golf II GTi"), 16:58,65
2. Didzis Kalniņš/Miķelis Lagzdiņš („VW Golf II"), 17:00,29
3. Roberts Ramanis/Agate Birzniece („VW Golf IV"), 17:08,55

Klase 1800+:
1. Miks Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf III"), 16:41,64
2. Jānis Krūmiņliepa/Jānis Gūtmanis („Volvo S70"), 16:45,36
3. Mārtiņš Kleinbergs/Jans Ņikitins („Opel Astra"), 16:54,44

Klase RWD:
1. Raivis Garoza/Uldis Fjodorovs („BMW 323ti"), 15:56,65
2. Andis Ansons/Kārlis Strazdiņš („BMW 318ti Compact"), 16:13,44
3. Gatis Liepa/Līga Ceble („BMW 325"), 16:32,38

Klase 4WD:
1. Rolands Kaucis/Armands Pētersons („Subaru Impreza"), 15:05,93
2. Andris Lusts/Jānis Bērziņš („Subaru Impreza"), 15:23,87
3. Mārcis Aizkalns/Jānis Platbārdis („Mitsubishi Evo IX"), 15:30,09

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png