profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Šlēgelmilhs: Pēc pirmā treniņa sapratu, ka mana rallija karjera šeit arī ir beigusies (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 30.04.2013 - 06:32 Šlēgelmilhs: Pēc pirmā treniņa sapratu, ka mana rallija karjera šeit arī ir beigusies (FOTO)
Šlēgelmilhs treniņu laikā. Foto: Toms Friķis

Pirms nedēļas par patīkamu pārsteigumu parūpējās viens no ātrākajiem latviešu braucējiem Haralds Šlēgelmilhs, kurš paziņoja, ka Mogo.lv Rally Team sastāvā ar S2000 klases automašīnu piedalīsies Talsu rallijā. Kāpēc Haralds nolēma pāriet uz ralliju, kādi ir viņa pirmie iespaidi un mērķi, par to šajā intervijā.

Harald, pagājušā gada nogalē Tu man atklāji, ka šogad startēsi F2 čempionātā, taču, kā mēs zinām, tad F2 čempionātu atcēla.
Jā, biju diezgan pārliecināts, ka braukšu F2. Jau gāja runa par līguma parakstīšanu, bet, kā mēs zinām, tad F2 čempionātu atcēla.

Tas arī tev pašam noteikti bija tāds negaidīts lēmums.
Sākumā pēc viņu plāniem bija tā, ka čempionātam mainās sacensību formāts - no Mono čempionāta (apkalpo viena komanda) uz principu, ka komandu var apkalpot jebkurš. Tā bija vienīgā runa ar organizatoriem. Man jau tobrīd bija konkrēta vienošanās ar vienu no komandām, taču tad sekoja šis lēmums, kas nebija patīkams. 

Pēc tam meklēji iespēju startēt kādā citā čempionātā?
Visu laiku jau notiek komunikācija ar dažādiem čempionātiem. Bija variants startēt Auto GP čempionātā, kā arī bija piedāvājums startēt GP3, taču, visu apsverot, šis GP3 laikam tomēr būtu solis atpakaļ.


Haralds pagājušajā gadā izmēģināja spēkus Formula 2 čempionātā. Foto: Artūrs Pumpurs

Noteikti tobrīd plānā tev rallijs nebija...
Sākotnēji nevienā plānā man rallijs nebija. Jā, kaut kādā tālā nākotnē bija doma pamēģināt, bet ne šogad.

Taču beigās tomēr izvēle krita par labu rallijam. Kāpēc pārdomāji?
Tas viss sakrita no vairākiem aspektiem. Pirmkārt, zemapziņā bija doma kādreiz pamēģināt. Otrkārt, mans labs draugs, stūrmanis Artūrs Pumpurs, ieminējās, ka man vajadzētu pamēģināt ralliju. Toreiz viņam teicu, ka, ja šī ir tava ideja, tad tev būs man jāsēž blakus, un viņš piekrita. Taču mans uzstādījums bija tāds, ka, ja to tiešām darām, tad jābrauc ar labu tehniku. Turpinājumā viss ļoti veiksmīgi saslēdzās, atradās atbalstītājs Mogo.lv, kas šo ideju arī ļāva realizēt. Un te nu mēs esam.

Laikam jau žēl, ka šāds atbalstītājs nebija laikā, kad Tu mēģināji startēt formula čempionātos.
Manuprāt, visas šīs izdevības nāk īstajā brīdī un īstajā laikā. Šoreiz viss sakrita ļoti veiksmīgi. Grūti teikt, kā būtu, ja būtu tāds atbalstītājs agrāk. Tagad ir baigi labi, par ko arī man ir liels prieks. Varēšu iemācīties kaut ko jaunu.


Haralds Šlēgelmilhs. Foto: James Bearne  

Labi, tagad pie rallija. Pēc tam, kad nolēmāt startēt rallijā, nebija doma, kas tāds rallijs ir, kur mēs dabūsim mašīnu, kas trenēs u.t.t.?
Tur jau tas pats komiskākais, ka man tā bija pilnīgi melna bilde. Ja man būtu uzdevums taisīt komandu F3 čempionātā, tad man būtu skaidra ābece, bet te man viss bija svešs, jo es pat nezinu, kā tas rallijs notiek (smejas). Dzīvē esmu redzējis divus rallijus, kas man sākotnēji likās ļoti neinteresanti. Bet redz, kā dzīvē viss notiek. 


Šlēgelmilhs treniņus aizvada ar Anda Neikšāna Evo X. Foto: Toms Friķis

Kad beigās nolēmāt braukt rallijā, pirmais zvans laikam sekoja tavam draugam Andim Neikšānam
Protams. Andis man jau sen ir gan labs draugs, gan domubiedrs. Domāju, ka nav labāka padomdevēja par Andi, kurš ir Latvijas rallija čempions ātrākajā grupā, kā arī braucējs ar lielu pasaules rallija pieredzi.

Kā nonāci pie idejas, ka uzreiz jābrauc ar tik jaudīgu S2000 tehniku?
Zini kā, ja man būtu jābrauc ar, piemēram, Renault Clio vai Subaru, tad es noteikti to nedarītu, jo S2000 tehniskajā līmenī ir tas, kas atbilst manai izpratnei par autosportu. Tā ir mašīna, kas ir gatavota tikai rallijam, nevis parasta ielas mašīna ar drošības karkasu un labākiem amortizatoriem. Šajā S2000 mašīnā ir daudzas lietas, kas man nav svešas. Piemēram, sekvenciālā ātrumkārba. Taču šādu lietu šajā mašīnā ir ļoti daudz, kas to padara daudz sportiskāku un vieglāk vadāmu. Bez šīs mašīnas vēl būtu tikai variants WRC automašīna.

Vai jau ir zināms, ar kādu tieši Tu automašīnu brauksi?
Šobrīd vēl to nevaru pateikt.

Kā tu pats skaties uz to, ka tev tagad būs jābrauc ar tik ātru rallija automašīnu, lai arī rallija pieredzes tev nav?
Es uz to skatos ļoti pozitīvi (smejas). Tas ir tāpat kā mazam bērnam kaut ko atļaut, kas pirms tam nav bijis vai ir liegts. Man tā ir liela interese un domāju, ka viss būs baigi forši. Baidīties nebaidos, jo tas, ar ko esmu sacensībās braucis pirms tam, ir bijis divreiz jaudīgāks.

 
Šlēgelmilhs treniņu laikā. Foto: Toms Friķis

Pirmais treniņš ar rallija mašīnu. Kā gāja?
Pēc pirmā treniņa manas domas bija tādas, ka mana rallija karjera arī šeit ir beigusies (veselīgi smiekli). Man nekas nelikās kopā. Ne es zināju, kā tos līkumus pierakstīt, ne es sapratu, ko man stūrmanis saka (smejas). Taču tajā pašā brīdī sapratu, kāpēc man tas var būt interesanti. Sapratu, cik šis sporta veids ir kompakts. Jā, tas viss bija atšķirīgs, bet tajā pašā laikā tur bija daudz kas līdzīgs tam, ko es darīju formulā. Ir daudzas nianses, no kurām atkarīgs labs rezultāts. Laika gaitā sapratu, ka arī šajā sporta veidā ir daudz nianses, no kurām atkarīgs labs rezultāts. Tas man deva patīkamu adrenalīnu. Bija jautri.

Ar kādu mašīnu Tu aizvadīji treniņus?
Treniņus aizvadīju ar Anda Neikšāna Mitsubishi Evo X.

Ko Andis teica pēc pirmā treniņa?
Pirmais treniņš sākumā bija katastrofāls, bet dienas beigās, vismaz manā skatījumā, bija nenormāli straujš progress. Arī Andis atzina, ka beigās man jau bija skaidra lietas būtība. Iespējams, mana profesionālā pieredze liek man būt paškritiskam, taču, kā jau teicu, dienas beigās sapratu kas notiek un tad jau man bija āķis lūpā.

Nebija tā, ka stūrmanis saka vienu, bet tu dari un domā pavisam ko citu?
Mans iekšējais uzstādījums ir braukt ātri. Tad, kad tu fiziski neredzi, kur ir jābrauc un posmā ir 89 tramplīni, tad tu saproti, ka tev nav citu variantu. Ja tu negribi apdraudēt stūrmaņa un paša veselību, tev ir jāklausās stenogrammā.


Šlēgelmilhs treniņu laikā. Foto: Toms Friķis

Kas tev uz šo brīdi rallijā liekas pats grūtākais?
Nekas nav viegls. Šobrīd jāpiekopj ir uzticības faktors. Tad, kad ir nepārredzami un ātri līkumi, tad uzticība ir ļoti svarīga. Taču esmu pārliecināts, ka viss būs labi.

Ar katru treniņu laikam kļūsti gudrāks un ātrāks.
Protams. Tas man ir liels jaunums, tāpēc ar katru treniņu progress ir jūtams. Tas man arī sagādā prieku. Agrāk, ko līdz šim darīju, savu maksimālo robežu sasniedzu piecu - septiņu apļu laikā, un tālāk, lai pabrauktu vēl ātrāk, jau bija darbs ar inženieriem, tehniķiem. Šeit es jūtu, ka tas progress ir gan manī, gan komandas sadarbībā. Protams, ir brīžiem dīvaini, kad mans kāds stāsta, kur un kuru pusi ir jābrauc.

Tu startē zem Mogo.lv komandas, bet kas tevi apkalpos rallija laikā?
To noteikti nodrošinās starptautiska komanda, jo tā mašīna prasa īpašas zināšanas.

Cik zinu, tad Andim stenogramma ir diezgan sarežģīta ar daudziem apzīmējumiem. Kādu stenogrammu tu veido sev?
Man ir diezgan liela izpratne par trajektorijas izmantošanu. Varu pateikt, ka liela starpība starp trajektorijas veidošanu rallijā un šosejā nav. Es redzu, kāpēc Lēbs ir tik pat labs arī šosejā, jo starpības nav nekādas. Ir jautājums, cik daudz tu stenogrammā vari atļauties ielikt informāciju, lai tu savā tempā to spētu saprast. Ja sākumā man stenogramma bija tur pa labi, tur pēc tik metriem pa kreisi, tad tagad stenogrammā jau ir daudz vairāk informācijas.


Šlēgelmilhs treniņu laikā. Foto: Toms Friķis
 
Tramplīnos lēkāt nav bail?
Baigi labi. Man patīk (Veselīgi smiekli). Tā ir forša sadaļa rallijā.

Noteikti, ka kuriozi treniņos netrūkst...
Man katrs treniņš ir kuriozs (smejas). Iet jautri. Vienā no treniņiem apsēdos blakus Andim Neikšānam, lai saprastu, kā ir lasīt stenogrammu un lai varētu kaut nedaudz iejusties stūrmaņa ādā. Jāsaka tā, ka, ja Andis tos ceļus nebūtu zinājis, tad mēs būtu avarējuši katrā līkumā (smejas). Pēc treniņiem Andis pateica, ka no manis stūrmanis nesanāks. 

Kādu Tu pats sev mērķi esi uztādījis Talsu rallijā?
Baigi grūti tagad spriest, kāds būs rezultāts. Tas ir absolūti neprognozējami (smejas). Taču plāns varētu būt nobraukt līdz galam, priecāties par pasākumu. Jāsaka, ka es kā profesionālis ar rezultātu, kas nebūs augšgalā, nebūšu apmierināts. Noteikti centīšos sasniegt pēc iespējas labāko rezultātu.


Šlēgelmilhs treniņu laikā. Foto: Toms Friķis

Par taviem turpmākajiem plāniem. Negribu ticēt, ka Tu piedalīsies tikai Talsos un tad metīsi mieru. Kādi ir tavi tālākie plāni?
Jā, šī nebūs vienīgā aktivitāte rallijā, taču, kā jau Tu zini, tad esmu piesardzīgs ar skaļu plānu paziņošanu. Ar tiem dalīšos, kad tie būs konkrēti zināmi. Noteikti gribu braukt asfalta rallijos, bet Latvijā tādu apstākļu nav. Attiecīgi tad secinājumi ir skaidri, uz kuru pusi skatos... (visticamāk, domāts startēt kādā ERČ asfalta posmā).

Bet, ja tev tagad sekos kāds vilinošs piedāvājums no kāda formulas čempionāta?
Šobrīd nekoncentrējos ne uz ko konkrētu. Šobrīd zinu, ka pavisam drīz man atkal ir plānots sēsties pie formulas stūres, bet pagaidām mana prioritāte ir šis rallija projekts, kam arī veltu savu enerģiju. Ir arī man nākotnes plāni, kas varētu būt pavisam citā virzienā.

Nu ko, novēlu tev sasniegt tavus mērķus un veiksmīgu tev rallija debiju!
Liels paldies.

Šlēgelmilhs testos:


Šlēgelmilhs testos:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png