profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Vai Sarmas rallijā redzēsim mašīnas bez aizmugurējām durvīm?

Mārtiņš Jankovskis 22.02.2013 - 06:45 Vai Sarmas rallijā redzēsim mašīnas bez aizmugurējām durvīm?
Foto: www.worldtimeattack.com

Sarmas rallija preses konferences laikā bija dzirdamas sarunas, ka pēkšņi pirms rallija starta daudzām A+ klases ekipāžām ir jāmaina aizmugurējās durvis, kas sastāv no oglekļa. Lai uzzinātu, kāpēc tā, portāls uz sarunu aicināja Mārtiņu Svili, šī brīža A+ klases līderi.

Mārtiņš Svilis:
''Šīs nedēļas sākumā, pāris dienas pirms rallija starta, saņēmu ziņu, ka Sarmas rallijā nevarēs startēt ar mašīnu, kurai aizmugurējās durvis sastāv no oglekļa (tādas ir vairums A+ klases braucējiem). Saka, ka tas neatbilst drošībai. Absolūti negribu apstrīdēt šo lēmumu, bet šoreiz runa ir par to, ka trīs gados viss bija kārtībā, visi varēja braukt, bet te pēkšņi - lūdzu, mainiet. Viss būtu pieņemami, ja tas lēmums tiktu pieņemts sezonas sākumā vai sliktākajā gadījumā, pēc šī ziemas posma, kad līdz vasaras sezonai būtu daudz laika.''

''Daudziem jau oriģinālo durvju nav. Ja arī ir, tad vajadzīgs laiks, lai tās sagatavotu, nokrāsotu. Vēl kas būtiski - mana mašīna jau bija aplīmēta ar visām reklāmām, sponsoru vārdiem un gatava rallijam, bet te pēc šī zvana man tagad viss jāārda nost, viss jāpasūta pa jaunu, jālīmē nost, atpakaļ virsū. Tā taču nedara.'' 

''Tas tiešām bija negaidīti. Ar šādu mašīnu jau braucu divus gadus. Arī Lietuvā un Vācijā ar to mašīnu braucu. Viņa tika iztaustīta no visām pusēm un nekādu pretenziju nebija. Šogad startējām otrajā ERČ posmā un arī tur viss bija kārtībā.''


Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

''Uzskatu, ka, lai mēs pieklājīgi varētu izskatīties uz citu klašu fona, ir jāatrod tas vidusceļš starp drošību, izmaksām un mašīnas ātrumu. Šajā gadījumā šo vidusceļu grib aizvirzīt uz izmaksu pusi, kas šajos grūtajos laikos pieaugs. Vai ar to viss apstāsies? Nezinu. Varbūt vēl kaut kas būs jāmaina, bet tad pazūd jēga. Kam tad tā L grupa vajadzīga?''

''Komisijā ir taču cilvēki, kas rallijā ir braukuši un zina, cik daudz laika, enerģijas prasa, lai sagatavotos rallijam. Bet izskatās, ka tas viņiem vairs nerūp. Negribu nevienu kritizēt, bet tā nav smuki.''

''Jāsāk domāt par sportistu apvienību, ka tādos gadījumos mēs varētu aizstāvēt savas intereses. Viņi pieņem lēmumus, bet mēs katrs savā sulā rūgstam. Paši jau vien esam vainīgi, ka nevaram aizstāvēt savas intereses, tāpēc, iespējams, pienācis laiks mums vairāk vienam ar otru sadarboties (sportistu) un aizstāvēt savas intereses.''

Arī Ginta Bremzes stūrmanis Toms Freibergs ir sašutis par šādu pēkšņu lēmumu.

Toms Freibergs:

''Visu pagājušo sezonu nobraucām ar vieglajām durvīm, pat Vācijā viss bija kārtībā. Šogad braucām Alūksnē, un arī tur neviens neko neteica. Bet tagad pēkšņi kāds ir atradis kaut kādu punktu, ka tagad ar šādām durvīm vairs nevar braukt. Gājām tikko sportiniekam oficiālo tehnisko skati un mums ielika 2 par stiklašķiedras durvīm un 2 par polikarbonāta stikliem. Pirms gada apskatē viss tika iziets pa "0″. Un, kas pats interesantākais, tad tehniskie noteikumi nav mainījušies starp apskatēm!''

''Kaut kāds idiotisms - divas sezonas vari braukt, viss kārtībā, bet te nedēļu pirms starta tev pasaka, ka jāmaina durvis. Kas tad tā par A grupas mašīnu, ja tu tai vairs neko nevari darīt, ko gribi. Protams, ir jābūt kaut kādiem prāta samēriem, bet šīs mašīnas atvieglošana ir jau šīs A klases būtība.''


Gints Bremze/Toms Freibergs. Foto: Mārtiņš Jankovskis

''Mums tas neko baigi nemainīs, jo mums vēl ir pašiem daudz jāmācās braukt ar to, kas ir, bet Mārtiņam Svilim, kurš tajā mašīnā zināja, kur ir katrs kilograms, viņam gan tas varētu kaut ko ietekmēt, jo tagad viņam tā mašīna svērs par kādiem 40 - 50 kilogramiem vairāk.''

 ''Būtu tas pateikts sezonas sākumā, nekādu problēmu, jo tad visiem viss būtu skaidrs un arī laiks pietiekami daudz, lai sagatavotos. Mēs tikko nolīmējām mašīnu, sagatavojām to, bet tagad sanāks braukt pēc skata ar nekādu mašīnu - būs jāliek kaut kādas citu krāsu durvis un bez reklāmām.''

''Izskatās, ka viss iet uz to, ka tādu A grupu grib likvidēt. Iespējams, federācijā kādam tas nav izdevīgi. Un mēs neesam šādi vienīgie piloti, kas ir sašutuši par šādu lēmumu - tas pats Miks Ernstsons, Aleksandrs Grīva, Edijs Bergmanis, Rolands Jaunzems. Visi riktīgā cepienā. Apskatot starta sarakstu, tad 18 A+ klases mašīnām un septiņām 4WD Open klases (rallijsprinta ieskaitē) ekipāžām visām ir tās pašas problēmas.''

''Kāpēc to nevarēja pateikt starpsezonā? Ja jau varēja braukt divas sezonas, tad jau šis viens rallijs neko nemainītu. Tā tās lietas nedara...''
Komentāri
lasma27 23.02.2013 09:55
kas tas par jaunumu
autopilots 22.02.2013 17:38
KAPĒC...?
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png