profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

A.Neikšāns šogad nebrauks rallijā

Go4speed 09.01.2013 - 16:08 A.Neikšāns šogad nebrauks rallijā
Andis Neikšāns: Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed.lv

Jau drīz startēs jaunā rallija sezona. Pagājušā gada LAF Rallija komisijas ballē, aprunājoties ar Andi Neikšānu par nākotnes plāniem, pilots skaidri nevarēja apgalvot, ko darīs tālāk, bet jau toreiz Andis pieļāva iespēju, ka varētu nebraukt rallijā. Diemžēl tā arī ir un Andi šogad (vismaz sākumā noteikti) mēs neredzēsim rallija trasē kā pilotu. Kāpēc tā, to lai stāsta pats pilots, pie kura nedēļas sākumā paviesojās Go4speed.

Andi, LAF Rallija komisijas ballē tu man atklāji, ka pieļauj iespēju, ka varētu nestartēt rallijā. Cik zinu, tad tu esi nolēmis izlaist šī gada sezonu. Vai tā ir tiesa?
Jā, šogad diemžēl nebraukšu Latvijas rallija čempionātā. Visiem zināms, ka autosports saistīts ar finansēm un, ja pamainās šie faktori (finanses), tad mainās visa darbība. Līdz šim mums deviņus gadus ģenerālsponsors bija LMT, ar ko arī kopā sasniedzām ļoti daudz. Paldies viņiem par to.


Andis Neikšāns/Māris Jēkabsons. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed

Iemesls, kāpēc noteikti neturpināsiet sadarbību ir tāds, ka LMT ir vēl viens projekts (Okartes Autosporta Akadēmija)?
Jā, kā zinām, jau pāris sezonas zem LMT ir vēl viens projekts, un šogad pienāca brīdis, kad LMT no šiem diviem projektiem bija jāizvēlas viens. Viņi nolēma dot priekšroku jauniešu projektam, kas viņiem interesē vairāk.

Vai tiešām nebija iespēja startēt kaut vai Latvijā?
Palikt uz vietas vai kāpt soli atpakaļ mums nebija interesanti. Sezonas laikā tiek diezgan daudz strādāts un tiek ieguldīts milzīgs darbs. Kā samaksa šim darbam ir gandarījums no braukšanas. Ja jākāpj solis atpakaļ, tas vairs nav tik interesanti, ja darba ieguldījums atdevei pret sponsoriem un visa menedžēšanai paliek līdzīgs. Tāpēc mums bija tā - vai nu ejam tālāk vai pagaidām liekam punktu.

Vai pastāv tāda iespēja, ka sezonas vidū mēs tevi tomēr redzam braucot trasē?
Kad tapa skaidrs, ka LMT rallija komanda nebūs, nemeklēju citus variantus (ģenerālsponsoru), izmatojot sasniegto. Jutu, ka ir vajadzīga pauzīte jeb atpūtas un pārdomu mirklis. Līdz šim darbs bija ieguldīts ļoti liels, bet tagad ir laiks atvilkt elpu un padomāt, ko un kā darīt tālāk.


Anda Neikšāna garāžā. Foto: Mārtiņš Jankovskis

Vai pieļauj iespēju, ka tu kā pilots varētu no rallija aiziet pavisam?
Pilnīgi iespējams, ka vairāk nebraukšu. Pirmkārt, tas būs atkarīgs no tā, ko man pašam gribēsies darīt, vai gribēšu braukt, zinot visu to nepieciešamo darbu, kas jāizdara, lai brauktu labi. Otrkārt, vai tas izdosies finansējuma piesaistes ziņā.

Laikam jau būs tā grūti nostāvēt malā un nebraukt...
Pieļauju, ka to varēšu sajust apmēram pēc pussezonas. Šobrīd ir tāda piesātinājuma sajūta un nav tā, ka rautos uz pirmo etapu. Iespejams, jau otrajā sezonas rallijā gan gribēsies piedalīties, bet laiks rādīs (smaida).


Anda Neikšāna garāžā. Foto: Mārtiņš Jankovskis

Nav baigā vilšanās?
Sajūtu ziņā noteikti nē. Ar prātu domājot jāsaka, ka sportiskais līmenis manā karjerā pēdējos gados noteikti bija sasniegts visaugstākais. Visa rallijam nepieciešamā iemaņu un zināšanu puzzle bija salikta pietiekamā apjomā, lai spētu uzvarēt gan atsevišķos pasaules čempionāta ātrumposmos, gan arī 2011. gada pasaules čempionāta posmā Somijā N4 klasē. Par to gan ir nedaudz žēl, bet, ja vēlme un iespējas būs, domāju, ka to (ātrumu un līmeni) ir iespējami atgūt.

Laikam šis būs tāds pirmais lielākais pārtraukums tavā karjerā?
Jā, līdz šim esmu braucis daudz (smejas). Kopā laikam sanāk 14 gadi.


Kravčenko mašīna pārbūves laikā. Foto: Jānis Avotiņš

Tuvojas ERČ posms Latvijā. Par to gan laikam sirds sāp visvairāk, ka nevarēsi braukt...
Jā, šo posmu noteikti būtu gribējies izbraukt, jo tur būs sīva konkurence, uzmanība liela. Pirmo reizi mums Latvijā notiks tik augsta līmeņa sacensības, tāpēc jā, tas būtu lieliski tur piedalīties. Bet, nekas, varbūt paspēs citreiz (smaida).

Ko tagad darīsi tālāk?
Mums ir komanda, kas turpinās gan būvēt sporta mašīnas, gan tās apkalpot sacensībās un starp tām. Šajā sezonā apkalposim ukraiņu braucēju Tarasu Kravčenko. Tāpat esam uzbūvējuši jaunu auto Rolandam Jaunzemam, kurš sāks braukt rallijā. Pats turpināšu apmācīt ekipāžas, ko daru jau pāris pēdējos gadus. Man tas ļoti patīk un prieks, ka šo pienesumu novērtē arī sportisti. Piemēram, tagad pirms Latvijas ERČ posma sešu dienu garumā veiksim testus un treniņus ar Vitāliju Puškaru.

Skatos, ka tavā garāžā joprojām stāv tava Evo X sporta mašīna?
Jā, tai ir veikti visi starpsezonas darbi, un tā ir sagatavota braukšanai. Ir doma, ka izīrēsim šo auto.


Foto: Jānis Avotiņš

Kādos rallijos šie tavi braucēji plāno braukt?
Jaunzems startēs visos Latvijas rallija čempionāta posmos un, iespējams, pāris sacensībās Baltijā. Ukraiņu braucēja plānos ir visi Latvijas posmi, visi Igaunijas posmi, Somijas WRC un, iespējams, kāds Somijas nacionālais posms un kāds Ukrainas posms. Diezgan daudz.

Nu ko, novēlam tev atpūsties un veiksmi jaunajā darbā!
Paldies. Lai arī pats nebraukšu, ir interesanti darboties ar jauniem braucējiem, kuriem ir degsme kaut ko sasniegt. Kravčenko un Jaunzems noteikti iederas tajā rāmītī, ar ko man ir interesanti strādāt. Centīsimies, lai būtu pastāvīga sportiskā izaugsme un arvien labāki rezultāti.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png