profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

K.Dambis par jauno projektu, pēdējo ralliju, izmaksām un MP3 atskaņotāju

Mārtiņš Jankovskis 28.12.2012 - 07:12 K.Dambis par jauno projektu, pēdējo ralliju, izmaksām un MP3 atskaņotāju
Māris Saukāns/Andris Dambis šī gada Dakaras rallija finišā. Foto: facebook.com/driveeo

Šī gada 29. decembrī tiks dots starts ''Africa Eco Race'' rallijreidam, kas notiks Āfrikā. Starp vairāk nekā 150 dalībniekiem uz starta izies arī divas OSCar markas automašīnas, no kurām viena būs elektriskā OSCar eO. Lai uzzinātu, kāpēc Andris Dambis ar savu komandu šogad nolēma startēt Āfrikas sacensībās nevis Argentīnā, portāls Go4speed uz sarunu aicināja eO komandas inženieri Kristapu Dambi.

Kāpēc šogad nolēmāt startēt Āfrikā nevis Argentīnā, kur brauks gandrīz visi spēcīgākie rallijreida braucēji?

Mēs katru reizi Dakaras rallijā braucam sava prieka pēc, tāpēc mums katru reizi vajag jaunu piedzīvojumu. Tāds piedzīvojums mums bija tad, kad pirmo reizi ar OSCar eO braucām uz Dienvidameriku. Tāds pats piedzīvojums mums bija šī gada Krievijas rallijā (Zīda ceļš). Jāsaka, ka šī Krievijas rallija finišā mēs savstarpēji vienojāmies, ka 2013. gadā brauksim uz Āfrikas rallijreidu. Tādējādi mēs ar šo elektrisko OSCar eO būsim pieveikuši trīs grūtākās sacensības, kas šāda veida automašīnām ir.

Arī šajā rallijā startēsiet ar divām ekipāžām?
Jā, tāpat kā Dienvidamerikā un Krievijā, brauksim ar divām ekipāžām. Viens auto būs elektriskais OSCar eO, bet otrs parastais OSC, ar kuru brauks mūsu krievu klients. Jāsaka, ka pie OSCar eO auto stūres sēdēs Māris Saukāns, bet stūrmaņa pienākumus pildīs Uldis Dzenis.


OSCar dodas ceļā. Foto: Kristaps Dambis

Vai arī šogad šī otra OSC ekipāža pildīs atbalsta funkciju elektriskajai OSCar eO automašīnai?
Nē. Ja iepriekš tā bija, kad šī atbalstu ekipāža brauca ar domu nepieciešamības gadījumā palīdzēt OSCar eO, tad šoreiz viņi brauks neatkarīgi paši par sevi.

Kurš tad pildīs atbalsta funkciju OSCar eO automašīnai?
Mums uz katru vieglo automašīnu būs viena smagā automašīna, bet es kopā ar tēvu Andri Dambi brauksim līdzi ar vieglo automašīnu. Būsim priekšnieki un inženieri (smejas).

Kādi ir OSCar eO tehniskie uzlabojumi, salīdzinot ar iepriekšējiem rallijiem?
Ja mēs par atskaiti ņemam Krievijas ralliju, tad mums radikālu uzlabojumu nav, jo esam apmierināti ar to, kā mašīna strādā. Taču, protams, ir lietas, kas uzlabotas, lai mēs būtu ātrāki.


Foto: facebook.com/driveeo

Argentīnas Dakaras rallijā OSCar eO maksimālais ātrums bija 120 km/h. Kāds tas ir tagad?
Tagad tas ir 150 km/h. Tas pateicoties savādākiem pārnesumiem un ātrumkārbai.

Noteikti, ka šajā OSCar eO mašīnā var veikt vēl radikālākus uzlabojumus, kas šo mašīnu padarītu vēl ātrāku un konkurētspējīgāku...
Jā, protams, bet, lai veiktu potenciālos uzlabojumus, ko mēs ar šīm zināšanām varētu arī izpildīt, tas pieprasītu taisīt jaunu automašīnu. Tā kā mēs pēdējos mēnešus savu lielāko daļu zināšanu jau pielietojam citā projektā, tad šo OSCar eO mēs esam uzturējuši esošajā kārtībā, bet nekādas jaunas inovācijas mēs tajā neesam likuši iekšā. Tās (inovācijas) tiek šobrīd liktas citā projektā, par kurām šobrīd vēl publiski negribam runāt.

Ja mēs tā procentuāli novērtētu 2012. gada Argentīnas rallija OSCar eO ar 2013. gada. Starpība būtu liela?
Teikšu tā. Uz Argentīnu tas bija sagatavots par apmēram 90% no tā, ko varējām. Uz Krievijas ralliju jau tie varētu būt 95%. Tāda arī šī mašīna būs Āfrikā. Kā jau teicu, varētu mēs šo OSCar eO automašīnu uzlabot vēl radikālāk, bet tad jau būtu jātaisa otrās paaudzes OSCar eO, bet to mēs šobrīd neplānojam darīt.


OSC automašīnas jau Āfrikā. Foto: driveeo.com

Rallijā saka, ka ar katru nākamo uzbūvēto mašīnu tā kļūst labāka, ātrāka. Kā ir ar OSCar eO? Arī to, būvējot no jauna, varētu padarīt labāku par pirmās paaudzes?
Mēs nešaubīgi varētu uztaisīt labāku otrās paaudzes OSCar eO par pirmās paaudzes, taču, ja kāds par to samaksātu, jo tur apgrozās lielās naudas. Šobrīd šajā pasākumā tiek ieguldīta mūsu un mūsu sponsoru nauda, tāpēc uz doto brīdi mēs neesam lēmuši par labu otrās paaudzes OSCar eO būvniecībai.

Kāds ir jūsu komandas un OSCar eO mērķis šajā Āfrikas rallijā?
Nav tāda uzstādījuma, taču pirmā lieta - sasniegt finišu. Zīda ceļa rallijā, izcīnot 21. vietu 88 ekipāžu konkurencē, mēs pierādījām, ka elektroautomobilis ir konkurētspējīgs. Nešaubīgi mēs Āfrikā negribam atkāpties no šī līmeņa un gribam finišēt tādā pašā līmenī.

Tas laikam būs liels gandarījums iebraukt Top 20...
Lielākais gandarījums jau būs tāds, ka mēs ar šo elektromašīnu būsim Dakarā, tādējādi šis auto būs izbraucis visus pasaules grūtākos rallijus. Mēs paši ejam uz to gandarījumu, ka tieši ar šo elektrisko OSCar eO projektu mēs simboliski būsim noslēguši Dakarā.


Foto: facebook.com/driveeo

Un kas tālāk tiks iesākts ar šo automašīnu, šo projektu?
Protams, šī mašīna pēc tam tiks kaut kur izmantota, jo interese par šo auto ir liela, bet mums Dakaras rallijs uz kādu laiku beigsies, jo pēc Āfrikas sacensībām mums vairs nav nekādas programmas. Lai brauktu tālāk Dakaras rallijā, mums vajadzētu būvēt otrās paaudzes elektromašīnu, kas būtu radikāli labāka par pirmās paaudzes, taču, kā jau minēju, tas šobrīd neietilpst mūsu plānos. Mēs gribam godam pabeigt iesākto.

Pastāv taču iespēja, ka mēs jūs redzēsim vēl kādā Dakaras rallijā?
Protams, ja apstākļi un gribēšana sakritīs, tad mēs ķersimies pie otrās paaudzes OSCar eO būvniecības.

Noteikti, ka skeptiķi teiks, ''atnācāt, pazīmējāties Dakaras rallijā ar elektrisko auto un aiziesiet prom"...
Kā jau teicu, tad mēs jau pāris mēnešus strādājam pie cita projekta, kas joprojām būs saistīts ar to pašu lauciņu - elektroautomašīna, taču ar citu disciplīnu. Šobrīd jūtamies spēcīgi par motoru sporta elektropiedziņas risinājumiem. Tā kā mūsu uzņēmums SIA eO nešaubīgi turpinās darboties elektroautomobiļu jomā. Mēs nevienā brīdī nepārtraucam iesākto.

Kādas ir izmaksas, startējot šajā Āfrikas rallijā? Piemēram, salīdzinot ar Dakaras ralliju Argentīnā?
Varu teikt tā, ka Āfrikas rallijs, salīdzinot  ar Argentīnu, izmaksā apmēram 50% - 70% lētāk! Noteikti jāatzīmē tas, ka, tāpat kā Argentīnas rallijā, arī šeit organizatori nāk pretim un atbrīvo mūs (tikai elektrisko OSCar eO) no dalības maksas, kas nav maza - apmēram 16 000 eiro. Patīkami, ka arī šī posma organizatori grib mūs redzēt un kuriem ir interese par to, ko mēs darām.


OSCar komanda. Foto: facebook.com/driveeo

Dzirdēju, ka jums tagad arī mūzika būs mašīnā?
(smejas) Jā, ekipāžas dalībniekiem pārbraucienos patīk klausīties mūziku, tāpēc, ja jau varam uztaisīt elektrisko automašīnu, tad jau varam arī sameistarot, lai tajā ir MP3 atskaņotājs un lai skan mūzika. Mums tas šogad ir izdevies (smejas). Vienīgi kondicionieri esam izņēmuši ārā, jo tas mums beigās izrādās, ka akumulatoriem nemaz nebija vajadzīgs.

Noskaņojums kaujiniecisks un esat gatavi startam?
Jā, noskaņojums kaujiniecisks un pozitīvs. Skatāmies uz šo ralliju, kā uz lielisku piedzīvojumu. 

Veiksmi Jums un lai izdodas sasniegt finišu!
Paldies.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png