Raimonds Strokšs. Foto: Aigars Tīdmanis, Go4speed
Tieši pirms nepilna mēneša portāls Go4speed sazinājās ar RA Motosport direktoru un rallija ''Liepāja-Ventspils'' organizatoru Raimondu Strokšu, lai uzzinātu, kas jauns un kā sokas ar rallija organizēšanu. Lai uzzinātu pēdējos jaunumus, kas saistīti ar šo ralliju, portāls pagājušās nedēļas nogalē sazinājās ar Raimondu, kurš pastāstīja pēdējos jaunumus.
''Darbu daudz. Uz FIA saskaņošanai esam nosūtījuši rallija nolikumu, tāpēc paredzu, ka nākamnedēļ (šonedēļ), ja nebūs aizķeršanās, tad varēsim publicēt nolikumu un citus dokumentus, tai skaitā arī rallija pieteikuma formu. Šo papīru sagatavošana bija ļoti darbietilpīgs process, jo nolikums ir tāda lieta, kurā jābūt iekšā pilnīgi visam rallijam. Protams, bez šiem papīru darbiem vēl ir arī citi svarīgi darbi, piemēram, reklāmas kampaņa, kuru arī plānojam palaist nākamnedēļ (šonedēļ),'' iesāk Raimonds Strokšs.
''Rallija pamats ir gatavs - kur, kas, kad, cikos, pa kuru ceļu - tas viss mums ir gatavs. Tagad tikai viss pārējais (apsargi, glābēji, medicīniskā palīdzība u.t.t.) jābūvē apkārt šīm pamata lietām.''
Juha Hanninens - 11 IRC posmu uzvarētājs. Foto: ewrc.cz
Protams, ļoti daudzus interesē dalībnieki, pie kā drīzumā tiks strādāts ar pilnu jaudu. ''Paralēli notiek arī komunikācija ar komandām. Mums ir labas iespējas šajā rallijā pie sevis redzēt labus braucējus, taču šobrīd viss vēl ir sarunu procesā. Ja viss būs kārtībā, tad uzskatu, ka dalībnieku saraksts būs ļoti labs. Protams, uz starta noteikti izies daudzi vadošie Baltijas braucēji, taču šoreiz vairāk gribam likt akcentu uz citiem ārzemju braucējiem, jo šī ir unikāla iespēja tos braucējus atvest pie mums,'' turpina Strokšs, kurš piebilda, ka pieteikšanās minētajam rallijam oficiāli sāksies 1. decembrī, bet ar noteikumu, ja nebūs aizķeršanās no FIA puses (nolikuma apstiprināšana).
Rallija organizators atzīst, ka interese par šo posmu ir, taču pagaidām dalībnieki un komandas tikai ''aposta gaisu". ''Mēs jūtam, ka ir sākusies jauna ēra, jo daudzas komandas vēl nevar izšķirties - WRC vai ERC. Pēc e-pastiem un telefona zvaniem jūtu, ka tagad notiek liela informācijas vākšana, darbs ar sponsoriem un plānošana, taču, neskatoties uz to, ticu, ka mūsu rallijam vajadzētu būt labam dalībnieku sarakstam. Protams, pie tā mēs arī ļoti rūpīgi vēl piestrādāsim.''
Pirms kāda laika interesi par šo ralliju izrādīja 2011. gada Montekarlo IRC posma uzvarētājs Braiens Bufjērs. Foto: ewrc.cz
Ņemot vērā jaunos WRC noteikumus, kas nākamgad būs draudzīgāki komandām un braucējiem, pastāv iespēja, ka spēcīgi braucēji tomēr izvēlēsies WRC, taču, kā atzīst Strokšs, tad visi jau nebrauks WRC. ''Jāsaprot ir tas, ka, braucot WRC, galvenajā lomā vienmēr būs WRC mašīnas. Tu vari braukt ar S2000 vai N4, cīnīties par labiem rezultātiem savās klasēs, bet akcents tik un tā būs uz WRC. Tu ar S2000 mašīnu nekādi nevarēsi būt galvenajā lomā, taču šajā ERC rallijā akcents tiek likts tieši uz tādām mašīnām, par kurām WRC tik daudz neinteresējas. Vēl jau jāņem vērā tas, ka WRC ir cita distance, citas izmaksas.''
Braukšanu ERC apsver arī Ģiandomeniko Basso, kurš šogad uzvarēja divos IRC un vienā ERC posmā. Foto: ewrc.cz
Ja pagājušajā sarunā Raimonds vēl nezināja, vai atrisināsies jautājums par prāmi uz Zviedriju svētdienas vakarā, tad šobrīd, visticamāk, šāds prāmis būs, kas noteikti var ietekmēt (pozitīvā nozīmē) daudzu braucēju izvēli. ''Ar kuģi izskatās, ka viss būs kārtībā - svētdienas vakarā pēc rallija ies prāmis uz Zviedriju. Tas būs ļoti labi. Līdz ko tas tiks apstiprināts oficiāli, tā mēs to uzreiz ziņosim komandām, kas, iespējams, tām uz mūsu posmu ļaus raudzīties optimistiskāk,'' nobeidz Strokšs.
Nobeigumā Raimonds vēl pieminēja, ka jau šobrīd interese esot no lietuviešiem, igauņiem, bet no latviešiem par gaidāmo posmu lielu interesi esot izrādījusi ASRT komanda. Jāsaka, ka ASRT komandas plāni tiešām ir lieli, bet par tiem - vakarā.