profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Caune/Svencis piedzīvo ugunskristības un debitē pasaules kausā elektroauto rallijā

Go4speed 14.04.2025 - 12:34 Caune/Svencis piedzīvo ugunskristības un debitē pasaules kausā elektroauto rallijā
Foto: MAHLE 8. Eco Rally

''FIA Eco Rally Cup'' pasaules kausā debitējuši latviešu autosportisti – Krišjānis Caune un Edgars Svencis – kļūstot par pirmo Latvijas ekipāžu, kas sacentusies pasaules mēroga elektroauto rallija sacensībās. Autosportisti pārstāvēja ''X3000 Skandi Motors Racing'' un sacensībās brauca ar ''Hyundai Ioniq 6'' elektroauto, startu FIA Eco Rally Cup posmā Slovēnijā noslēdzot kopvērtējuma 15. pozīcijā, vienlaicīgi vienā no rezultātu kritērijiem – auto enerģijas efektivitātē – sasniegtais patēriņš 14,3 kWh / 100 km bija labākais rezultāts starp visiem dalībniekiem.

''FIA Eco Rally Cup'' ir prestižs pasaules kauss, kurā piedalās vadošie elektroauto rallija braucēji. Kalendārā šogad plānoti 14 posmi, kamēr latviešu ekipāža paredzējusi startēt vismaz trijos no tiem – Slovēnijā, Apvienotajā Karalistē un Spānijā. Latvijas ekipāžas pirmais starts šajā nedēļas nogalē, 10.-12. aprīlī, norisinājās Slovēnijā, kur bija jāveic 15 regularitātes posmi, ar distanci 265,261 kilometru garumā. Dalība ar ''Hyundai Ioniq 6'' automašīnu ļauj startēt augstākajā divīzijā jeb Category 1 – tādējādi ekipāža gūs ieskaites punktus arī FIA Eco Rally Cup sezonas kopvērtējumā.

Foto: MAHLE 8. Eco Rally

Slovēnijas posms apstiprināja visas aizdomas un izvērtās par īpaši izaicinošām sacensībām. Regularitātes posmi norisinājās pa vispārējai satiksmei atvērtiem ceļiem, tādējādi ekipāža sastapās arī ar visnotaļ ikdienišķiem šķēršļiem – gan pa šauru ceļu pretim braucošu kemperi, gan ar 30 cilvēku lielu pārgājiena grupu, gan traktoru ar piekabi. Tas viss kaut vai tikai nedaudz, bet tomēr ietekmēja kopējo ritmu un novirzīšanos no laika normām, kas regularitātes jeb precizitātes sacensībās nozīmē iekrāt tik nevēlamos soda punktus. Tomēr sacensību īstenais izaicinājums izrādījās tehniskais aprīkojums, kas ''Rallye Monte-Carlo Historique'' panākumus guvušo ekipāžu atstāja “uz pauzes” – konkurentu izmantotais papildaprīkojums bija krietni atšķirīgs un, acīmredzot, arī ievērojami precīzāks par to, ar kādu startēja latviešu ekipāža. Neskatoties uz savām prasmēm gan auto vadīšanā, gan regularitātes braucienu stratēģijā, šoreiz nācās atzīt konkurentu pārākumu.

Par sacensību gaitu stāsta ''X3000 Skandi Motors Racing'' pilots Krišjānis Caune: "Esam pieredzējusi ekipāža, bet kā redzams, arī mūs var pārsteigt. Arī regularitātes sacensībās ir tehniskais sporta veids – un šoreiz mūsu izvēlētais papildaprīkojums nebija pietiekami konkurētspējīgs, par ko arī dārgi samaksājām. Paši jutāmies nedaudz kā startējot ar skaitāmajiem kauliņiem, kamēr konkurentu rīcībā bija modernākie kalkulatori, kas visus aprēķinus veic automātiski.''

Foto: MAHLE 8. Eco Rally

''Tādējādi sacensības izvērtās par visnotaļ sarežģītu cīņu pret vējdzirnavām, tai pat laikā motivējot meklēt risinājumus, lai arī esošajos apstākļos parādītu cienījamu pretestību. Iedvesmojoši, ka reizēs, kad konkurentu modernais aprīkojums izgāja no ierindas, mēs ar viņiem varējām cīnīties kā līdzīgs ar līdzīgu. Mācība ir gūta un to ņemsim vērā, lai sagatavotos savam otrajam startam. Lai gan rezultāts nav tāds kādu gaidījām, izbaudījām šo nedēļu un guvām ļoti vērtīgas atziņas, kuras pielietot turpmāk. Bet vairāk par visu – liels paldies visiem, kuri sekoja mūsu gaitām un sūtīja mums ziņas – sajutām īstenu komandas garu, kas šo piedzīvojumu padarīja vēl jo īpašāku – gan paši sev, gan arī mūsu komandas dalībniekiem vēlreiz apliecinājām, ka sacensības nav tikai sports. Tā ir dzīve!"

Elektroauto ralliji kļūst arvien populārāki, un šis ir lielisks veids, kā pierādīt, ka inovatīvās tehnoloģijas ir aizraujošas sacensībās. Atgādināsim, ka ''FIA Eco Rally Cup'' sacensību gala rezultātu nosaka divas komponentes – regularitātes sacensību režīmā gūtie soda punkti un sacensību gaitā patērētās enerģijas koeficients. ''MAHLE 8. Eco Rally'' noslēgumā pēc pirmās komponentes latviešu ekipāža ierindojās 15. vietā, bet pēc diviem patērētās enerģijas kritērijiem gūta – 9. vieta un 1. vieta, kas sacensību gaitā patērētās enerģijas komponentē deva 12. vietu. Ņemot vērā abu šo komponenšu kopsummu, ''MAHLE 8. Eco Rally'' Category 1 ieskaitē sacensības noslēgtas 15. vietā.

Plašāk par sacensībām lasiet ŠEIT.

Komanda ''X3000 Skandi Motors Racing'' ir pirmā Latvijas komanda elektroauto kausā, kas pieņēma lēmumu sacensībās piedalīties ar automašīnu, kuras parametri būtu atbilstošākie un konkurētspējīgākie. Sacensību auto aprīkots ar 77 kWh elektro dzinēju, tam ir aizmugurējā jeb 2WD piedziņa un tā attīsta 229 zirgspēku jaudu, taču nobraukums ar pilnu uzlādes bateriju ir līdz 614 kilometriem.

Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png