profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Sesks: M-Sport bija priecīgs, ka varam sastādīt konkurenci Toyota un Hyundai

Mārtiņš Jankovskis 11.03.2025 - 00:28 Sesks: M-Sport bija priecīgs, ka varam sastādīt konkurenci Toyota un Hyundai
Foto: Past-Racing

Aizvadītajās brīvdienās Portugālē tika aizvadīts Rali Serras de Fafe rallijs, kas bija Portugāles rallija čempionāta 1.posms. Pēc piektdienas trim posmiem līderis bija pagājušā gada šī rallija uzvarētājs un bijušais WRC braucējs Kris Mīke (Toyota GR Yaris Rally2), kuram tikai 4,8 sekundes zaudēja Mārtiņš Sesks/Ralfs Igaveņš, kuri startēja ar ''Past Racing'' komandas ''Ford Fiesta Rally2'' automašīnu.

Sestdien Sesks kāpināja tempu un, būdams ātrākais pirmajos divos ātrumposmos, viņš kļuva par jauno rallija līderi, tobrīd par 0,1 sekundi apsteidzot Mīki, kamēr cits bijušais WRC pilots Dani Sordo zaudēja minūti un 10 sekundes, ieņemot 3.vietu.

Diemžēl sestajā posmā pēc finiša Mārtiņš atzina, ka automašīnai esot pazudis stūres pastiprinātājs, kas mūsu ekipāžai lika izstāties.

Foto: Rally Serras de Fafe

Pēc rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja Mārtiņu Sesku.

Mārtiņ, kā aizritēja gatavošanās šim rallijam? Cik redzēju video, tad jūs pirms rallija aizvadījāt arī testus.
Diemžēl sagatavošanās šim rallijam neizvērtās tāda, kādu gribētos, jo tehniskas problēmas piedzīvoja komandas tehniskā automašīna, tāpēc mums testos sanāca nobraukt vien kādu pusotru stundu. Ar manu inženieri Artūru Vaido telefoniski uz ātro mēģinājām atrast kaut kādus regulējumus. Shakedown nobraucām vairākas reizes (treniņos Seska ekipāža uzrādīja ātrāko laiku), kur sanāca kaut ko paeksperimentēt, paregulēt, un beigās jau kaut kādus bāzes regulējumus atradām un varējām doties cīņā.

Uz starta izgāja arī divi pieredzējuši WRC braucēji - Mīke un Sordo. Neskatoties uz viņu lielo pieredzi, spēji turēt viņiem līdzi un pat apsteigt viņus.
Mums nebija mērķis par katru cenu apsteigt Mīki vai Sordo, bet gribējās pacīnīties ar viņiem. Jā, pirms starta domāju, ka viņi, ņemot vērā viņu lielo pieredzi, būs nedaudz ātrāki, bet uzskatīju, ka tādā līdzīgā tempā ar viņiem es varētu turēties. Pēdējie ralliji ar Rally1 mašīnu ir pierādījuši to, ka mēs varam turēt līdzi arī pieredzes bagātākiem braucējiem. Vienmēr kādam kāds posms vai kāds rallijs var padoties labāk, bet kopumā tas temps visiem jau ir daudz maz līdzīgs. Mēs braucām ātrā, bet drošā tempā.

Šajā rallijā biji braucis arī 2023.gadā. Vai ātrumposmi bija līdzīgi?
Ātrumposmi bija gandrīz tādi paši, kā 2023.gadā, tāpēc zināju, kas mani tur sagaidīs.

Foto: Past-Racing

Zinot, ka daži no šī rallija ātrumposmiem tiks aizvadīti arī Portugāles WRC, kā tu uzskati, vai sagatavošanās Portugālei izdevās laba, neskatoties uz to, ka bijāt spiesti izstāties?
Žēl, ka neizdevās nobraukt otrās dienas otrās puses ātrumposmus, jo priekš Portugāles WRC būtu bijis svarīgi nobraukt šos ātrumposmus. Žēl, bet tāds ir tehniskais sporta veids, un šoreiz mums nepaveicās. Bet kopumā katrs nobrauktais kilometrus nāk tikai par labu, tāpēc prieks, ka varējam startēt un uzrādīt konkurētspējīgus laikus.

Ņemot vērā laikapstākļus, kur sestdien pamatīgi lija, rallijs laikam nebija viegls. Mīke pat atzina, ka šie bija vieni no sarežģītākajiem apstākļiem, kādos viņš ir braucis.
Jā, apstākļi bija diezgan sarežģīti. Piektdien jau sākās lietus, kas turpinājās arī sestdien, tāpēc, jā, apstākļi nebija viegli – bija dubļains un ļoti slidens, kur viegli varēja pieļaut kļūdu.

Zinot, ka tev patīk ātri ralliji, ko vari teikt par Portugāles rallija ceļiem?
Man vienmēr ir ļoti patikuši Portugāles ralliji. Es pat varētu teikt, ka Portugāle ir tā vieta, kur man visvairāk patīk braukt rallijā. Tur tie ceļi ir viltīgi un ātri ar nepārredzamiem līkumiem. Man tiešām ļoti patīk tur braukt.

Foto: Luís Filipe Ferreira

Tev sanāca braukt aiz Mīkes un Sordo. Cik esmu dzirdējis, tad daudzi braucēji ir teikuši, ka braucot aiz kāda ātra braucēja var paskatīties un pamācīties no viņu trajektorijām, līnijām. Kā bija ar tevi?
Paskatoties tās līnijas, braucot aiz Mīkes un Sordo, jāsecina, ka tās bija citādākas. Viņi ir daudz braukuši ar WRC mašīnām, kur tas braukšanas stils ir citādāks. Varbūt pats kādreiz būtu braucis citādāk, bet tagad, kad man ir iespēja braukt ar Rally1 auto, saprotu, kāpēc ir jābrauc tā un varbūt ne savādāk. Bet, jā, bija interesanti paskatīties un pamācīties, kā viņi zīmēja to ceļu.

Vai rallija laikā izdevās arī parunāties ar abiem šiem braucējiem?
Jā, ar Dani un Krisu mēs neesam pirmo reizi vienās sacensībās, tāpēc pirms starta sanāca parunāties, un tā komunikācija mums ir laba. Starp katru dopu sanāca parunāties. Viņi ir tādi paši cilvēki, kā mēs – vienādi joki, vienāda uztvere uz lietām, tikai varbūt nedaudz atšķiras tas, ka viņi savā karjerā daudz ir braukuši augstā līmenī, kā arī mediju uzmanība šādiem braucējiem ir lielāka. Bet dienas beigās viņi ir tādi paši džeki, kā mēs visi pārējie.

Foto: Luís Filipe Ferreira

Vai rallija laikā uzturēji kontaktus arī ar M-Sport komandu?
Mēs visu laiku esam saziņā ar M-Sport komandu, kas bija priecīga, ka varam sastādīt konkurenci Toyota un Hyundai. Tas nāk par labu gan M-Sport, gan Past Racing komandai.

Cik tev viegli vai grūti ir pārkāpt uz Rally1 un pēc tam atpakaļ uz Rally2?
Katram auto ir savas nianses. Ar Rally1 auto tu vietām vari atļauties būt kaut kur agresīvāks, varbūt kaut kur nedaudz netīrāk uzbraukt, kur tu vari vairāk paļauties uz mašīnu (jaudu, aerodinamiku), bet ar Rally2 ir jābrauc tīrāk un precīzāk, kur tev jāsaglabā augsts izejas ātrums. Ar Rally2 nevar atļauties braukt netīri. Ir savas nianses. Jebkura gadījumā, pārkāpjot uz Rally1 vai Rally2, ir diezgan jāpierod. Ar Rally1 tiešām tu vari vairāk spēlēties.

Esi braucis ar vairākām Rally2 automašīnām. Saki, lūdzu, atšķirība starp šiem Rally2 auto ir liela?
Katrs Rally2 auto ir citādāks ar savām sīkām niansēm. Ir dažas Rally2 mašīnas, kur tas adaptācijas laiks ir mazāks, un tu jau diezgan ātri vari braukt ātri, bet ar citām Rally2 mašīnām ir jāpastrādā vairāk, detalizētāk. Ford ir diezgan precīzi jāatrod īstie regulējumi, un tas zelta vidusceļš ir diezgan šaurs, tāpēc nav tik viegli precīzi notrāpīt un atrast uzreiz ļoti labus regulējumus. Mums šoreiz diezgan ātri izdevās atrast pareizos regulējumus, kas arī ļāva braukt ātri. Mūsu ''Past Racing'' komandas ''Ford Fiesta Rally2'' automašīna bija ļoti konkurētspējīga.

Foto: João Ricardo Branco

Šajā rallijā startēji ar Ralfu Igaveņu, jo Renārs Francis netika uz ralliju. Kāda bija jūsu sadarbība?
Protams, ar Renāru kopā esam braukuši daudzus gadus, kur viss ir atstrādāts līdz niansēm. Ar Ralfu mums tādas pieredzes nav, tāpēc mums bija jāveido tāda jauna sadarbības formula, bet viņš labi izpildīja savu darbu. Jā, Portugāle nav tas vieglākais rallijs, kur šādi ielēkt un braukt, bet kopumā viss bija kārtībā un izdarījām labu darbu.

Kāds ir tavs tālākais plāns līdz Portugāles WRC rallijam (15.-18.maijs)?
Mēs vēl nezinām, kurš būs mūsu nākamais rallijs līdz Portugāles WRC. Ļoti ceram, ka mums izdosies nobraukt vēl vienu nacionālo Portugāles rallija čempionāta posmu ar Past Racing komandu. Tāds ir plāns, bet redzēsim, kā viss atrisināsies.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png