''Rally Alūksne'' organizatoru komanda. Foto: Dace Janova
Pirms vairāk nekā trim nedēļām tika aizvadīts Latvijas rallija čempionāta pirmais posms, rallijs Alūksne. Lai arī pirms rallija ilgi valdīja neziņa, vai rallijs notiks, beigās tas veiksmīgi tika aizvadīts. Uzvaru šogad svinēja Mārtiņš Sesks/Renārs Francis.
Portāls Go4speed sazinājās ar vienu no ''Rally Alūksne'' organizatoriem Renāru Salaku, lai kopā atskatītos uz aizvadīto ralliju. Renārs atklāja, ka šis ''Rally Alūksne'' organizatoriem esot bijis viens no sarežģītākajiem rallijiem, kāds ir rīkots.
Atceroties notikumus Alūksnē, jāsaka, ka diena pietrūka, lai būtu vēl baltāks rallijs, bet, paskatoties pāris dienas vēlāk, jāpriecājas, ka Alūksnes rallijs vispār notika.
Jā, sajūtas ir divejādas. Jāsaka, ka mums visiem šis rallijs psiholoģiskajā ziņā bija vissmagākais un visgrūtākais, kāds ir bijis. Tie laikapstākļi un tas spiediens, kas šoreiz bija ar visām runām par pārcelšanām/atcelšanām, bija ļoti liels. Daudzi šaubījās, un to mēs lieliski redzējām dalībnieku skaitā (rallijam pieteicās 65 ekipāžas (2023. un 2024.gadā – 89 ekipāžas)). Tas bija jūtami, jo daļa sportistu nenoticēja un dēļ laikapstākļiem neatbrauca uz ralliju. Bet diemžēl mēs nevarējām ietekmēt laikapstākļus.Foto: Raimonds Volonts
Jā, uz nedēļas beigām laiks kļuva nedaudz siltāks un ar tām prognozēm bija kā bija, taču mēs pieņēmām lēmumu turpināt, jo tās prognozes pašu, pašu minimālāko mīnusu solīja. Mēs zinājām, kas notiek uz ceļiem, tāpēc paļāvāmies, ka sasalums saglabāsies. Pats redzēji, ka piektdien tas skats no malas neizskatījās ziemai atbilstošs, jo paralēli lija lietus, taču sasalums noturējās. Bet, ja ceļi juktu ārā, rallijs noteikti nenotiktu. Lai vai kā, esam priecīgi, ka ar Dievu uz pusēm vismaz sanāca aizvadīt ralliju. Ja skatāmies šobrīd ārā pa logu (saruna notika 28.janvārī), tad bez variantiem.
Igaunijas ralliju pārcēla, Sarmas ralliju arī… Diemžēl ar to ziemu šogad mums ir kā ir.
Neapskaužu citus ziemas rallija organizatorus. Ir grūti, kad esi ieguldījis tik daudz darba, beigās pārcelt pasākumu vai, nedod Dievs, atcelt. Esam arī paši gan pārcēluši, gan arī atcēluši Alūksnes ralliju. Šī ziema diemžēl visur ir ļoti švaka. Grūti spriest, kā būs uz priekšu. Bet novēlu izturību Sarmas rallija organizatoriem un jātur īkšķi par viņiem, lai izdodas aizvadīt ziemas ralliju. Mūsu komanda uz šo visu joprojām raugās optimistiski un mēs nedomājam, ka globālā sasilšana iestāsies tādā līmenī, ka tagad visas ziemas būs kā šī.
Foto: Raimonds Volonts
Pirmkārt, rallija Alūksnes vārdā gribētu pateikt paldies visām tām ekipāžām, kuras noticēja un atbrauca. Cik pašam sanāca aprunāties, cik man arī kolēģi teica, tad no vadošajiem braucējiem bija pozitīvas atsauksmes, lai vai kādi bija tie apstākļi. Par to ir liels prieks. Daži braucēji uzsita uz pleca un pateica paldies, ka mēs nenoraustījāmies. Jā, bija divas ekipāžas, kuras pēc pirmās dienas atsauca savu dalību, jo domāja, ka ceļi neizturēs, bet nu tur mēs neko nevaram darīt. Pēc tam gan minētās ekipāžas atzina, ka tas viņiem esot bijis kļūdains lēmums.
Foto: Roberts Šivars
Jā, negaidīti, bet dažos ātrumposmos vidējais ātrums pārsniedza pieļaujamo normu, kas nozīmē to, ka bija ļoti laba saķere. Pie sliktiem ceļa apstākļiem tādu vidējo ātrumu nebūtu iespējams sasniegt. Jā, mums kā organizatoriem šādi vidējie ātrumi nav labi, bet to mēs paredzēt nevarējām, ka būs tik ātrs rallijs, jo mūsu galvenā doma bija par to, lai ceļi iztur. Ja nedaudz ceļi būtu sniegoti, ātrumi vairs nebūtu tik lieli.
Foto: Māris Vancevičs
Mums jau pašā sākumā bija vienošanās, ka greideri trasē dosies uzreiz pēc katra ātrumposma finiša. Arī jau piektdien pēc pirmās dienas trasē devās tehnika. Cik pēc tām sanāca parunāt ar šo greideru vadītājiem, tad ļoti veiksmīgi izdevās sakopt, kas bija jāsakopj, bet kopumā viss esot bijis kārtībā. Bija vietiņas, kas bija jāuzlabo, bet bija pat tādas vietas, kas palika pat varbūt labākas. Bet tā, ka mums pēc rallija tagad būtu jātaisa jauns ceļš vai kapitālais remonts, tā noteikti nebija nevienā ātrumposmā.
Piektdien pat bijāt spiesti saīsināt ātrumposma finišu.
Jā, uzskatām, ka tas bija pareizs lēmums, lai izbēgtu no liekām problēmām. Tajā mežā bija mazāk sniega un ledus, tāpēc tur bija lielāka iespējamība tikt līdz šķembām, kas bojātu gan ceļa segumu, gan arī pašas automašīnas. Jā, lēmums nebija viegls, bet šobrīd atskatoties, tas bija pareizs. Arī sportisti atklāja, ka tieši tā sekcija mašīnām varētu būt visnepatīkamākā.
Foto: Dace Janova
Jā, diemžēl šī bija rallija tā nepatīkamākā puse, jo līdz šim tik smagas avārijas Alūksnes rallijā nebija notikušas. Protams, pirmais bija šoks, kas ir ar sportistiem, kas tālāk. Zinot, kā citreiz beidzas šādas avārijas ar šķērsli, kad auto uzreiz apstājās, tad jāsecina, ka mums, par laimi, tas viss beidzās daudz maz labi. Protams, žēl sportistus un viņu tehniku, bet diemžēl tāds ir šis sporta veids, kur dažreiz tās kļūdas var maksāt ļoti dārgi. Igauņu ekipāža atzina, ka šo līkumu bija pierakstījusi pārāk optimistiski.
Foto: Māris Vancevičs
Pēc rallija jau svētdienā uzreiz devāmies uz slimnīcu, kur aprunājāmies ar igauņiem. Jāsecina, ka, neskatoties uz tām traumām, kas viņiem bija, viņi jau bija noskaņoti pozitīvi. Kad vēlāk vēlreiz aizbraucām apraudzīt stūrmani, viņš jau bija palaists mājās. Neviens no viņiem vairs neturpina ārstēšanos slimnīcā. Sazvanījāmies ar stūrmani, kuram bija sešas lauztas ribas, šķidrums plaušās un citas traumas, un viņš jau ir noskaņots optimistiski, ka maijā varēs atgriezties rallijā. Novēlām, lai viņam tas izdodas!
Foto: Dace Janova
Prognozētais ekipāžu skaita kritums bija lielāks nekā skatītāju kritums. Skatītāji sacensībām noticēja vairāk. Varbūt bija nedaudz mazāk kā citus gadus, bet kopumā skatītāju bija daudz, un paldies viņiem par to.
Vienreiz jau tev jautāju šo jautājumu, bet pajautāšu vēlreiz. Ņemot vērā, ka tās ziemas, visticamāk, turpinājumā paliks siltākas, vai rallijam Alūksne tomēr nav plāns rīkot ralliju vasarā?
Rallijs Alūksne ir tikai ziemā un citu variantu nav (smejas). Dēļ mīkstā seguma mēs neapsveram iespēju ralliju rīkot vasarā. Tad mums būtu jātaisa katrs unikāls ātrumposms, kuru sportisti aizvadītu tikai vienu reizi. Tāpat papildus tas prasītu lielus līdzekļus, lai pēc tam sakoptu ceļus. Ceļi mums ir forši, bet tas cietais segums diemžēl nav daudz. Ralliju noteikti varētu uzrīkot, bet pēc tam atjaunot ceļa segumu būtu ļoti dārgi.
Foto: Māris Vancevičs
Tik, cik grūti gāja šajā gadā, tā tiešām nebija bijis. Gribētu teikt lielu paldies mūsu esošajiem lielākajiem atbalstītājiem, kuri, zinot šo situāciju, palīdzēja vairāk nekā iepriekšējās reizes. Paldies Guntim Lielkājim un Ciedra, kuri nāca klāt kā jauns atbalstītājs. Paldies mūsu pilsētai, Cewood, Alūksnes putnu ferma, 4Plus un visiem pārējiem. Kā vienmēr arī tev liels paldies, kurš iedziļinās tajā visā un stāsta, un raksta par to. Visi kopā šādos apstākļos izdarījām labāko, ko var, tāpēc pozitīvi raugāmies uz priekšu un liekam jaunu bildi iekšā. Jātur īkšķi par ralliju Sarma, lai viņiem izdodas aizvadīt skaistu ziemas ralliju.